تست مقاومت سونی اکسپریا XZ Premium

تست مقاومت سونی اکسپریا XZ Premium ؛ خش می‌افتد، می‌سوزد اما با خم شدن شکاف بر نمی‌دارد!

در این مقاله ویدیویی از تست مقاومت سونی اکسپریا XZ Premium قابل مشاهده است. این گوشی شاید مثل بقیه محصولات بالارده خش پذیر باشد، اما هیچگاه نمی‌شکند!

نوبت به آن رسیده تا کانال یوتیوبی “JerryRigEverything” گوشی هوشمند دیگری را وارد آزمایشگاه محبوب تست مقاومت خود کند. این تیم در تازه‌ترین اقدام خود، به تست مقاومت تست مقاومت سونی اکسپریا XZ Premium پرداخته است. در حال حاضر این گوشی که پسوند «پریمیوم» را یدک می‌کشد دردانه و پرچمدار غول ژاپنی گوشی ساز است، اما آیا متریال به کار رفته در بدنه آن نیز درخور نام او هست؟ در این مقاله به این موضوع پی می‌بریم.

اگر شما نمی‌توانید هزینه‌ی چند صد دلاری را برای تست مقاومت گوشی خود انجام دهید (که البته عقلانی هم نیست) ایرادی ندارد، چرا که ما این کار را برایتان انجام داده‌ایم. طبق معمول، در ابتدا ما با تست خش پذیری نمایشگر همراه با اجسام مختلف و در ابعاد مختلفی پرداختیم. این محصول درست همانند تمامی گوشی های دیگری که از محافظ نمایشگر گوریلا گلس برخوردارند، در مرحله ششم خش را دریافت کرد که عملکرد کاملا مناسب و خوبی محسوب می‌شود.

قاب پشتی این گوشی نیز از جنس شیشه است که باعث جلوگیری از خش افتادن بر روی فلاش ال ای دی می‌شود. همچنین محافظ خود دوربین، بر خلاف گوشی سونی اکسپریا زد 5 پریمیوم (نسل پیشین خانواده پریمیوم سونی) که از پلاستیک بود، از شیشه است که باز هم باید امتیاز بسیار مناسبی را از این جهت به سونی داد. دکمه‌های تعبیه شده در اطراف دستگاه از جنس فلز هستند، اما مقاومت ریل‌های پلاستیکی گوشی چندان هم جالب نیست و از مقاومت کمی برخوردار است.

مرحله بعد، ما با نزدیک کردن یک فندک به نمایشگر اقدام به تست مقاومت سونی اکسپریا XZ Premium کردیم. پس از 10 ثانیه که شعله فندک بر روی نمایشگر قرار داشت، پیکسل‌های صفحه به حالت مشکی درآمدند. اما وقتی ما از این کار دست کشیدیم، بار دیگر پیکسل‌ها به حال اولیه خود بازگشتند.

سرانجام نوبت به تست خم شدن سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم می‌رسد. این گوشی از آزمایش مربوطه با سربلندی بیرون آمد. مهم نیست از کدام طرف اقدام به خم کردن دستگاه کنید. آن از وسط به دو نیمه تقسیم نمی‌شود، نمایشگر نمی‌شکند و ریل‌های جانبی پلاستیکی همانند آن چیزی که در گوشی های Z5 Premium و XZ می‌افتاد، در اینجا اتفاق بدی برایشان نخواهد افتاد. به طور کلی ما باید امتیاز بسیار خوبی را به سونی بابت ساخت چنین محصول قدرتمندی بدهیم. در ادامه شما را دعوت می‌کنیم تا ویدیوی این آزمایش سرسختانه را مشاهده کنید.

ویدیو تست مقاومت سونی اکسپریا XZ Premium

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه