بی ام و X3 جدید

بی ام و X3 جدید چه تفاوت‌هایی با نسل‌های قبلی خود دارد؟

BMW پس از هفت سال، نسل جدید شاسی بلند ایکس 3 را معرفی کرد. در این مطلب، تغییرات بی ام و X3 جدید را نسبت به نسل‌های قبلی آن بررسی می‌کنیم.

بی ام و X3 جدید معرفی شد تا با خودروهایی همچون مرسدس GLC، ولوو ایکس سی 60 جدید، آئودی کیو 5 و لندروور دیسکاوری اسپورت به رقابت بپردازد. زمانی که رقبای قدرتمند زیادی در کلاس شاسی بلندهای کامپکت حضور داشته باشند، ارتقا و به‌روزرسانی‌های خودرو اهمیت زیادی پیدا می‌کند؛ به همین منظور در این مطلب قصد داریم تفاوت‌ها و تغییرات نسل جدید بی ام و X3 را در مقایسه با نسل‌های قبلی آن بررسی کنیم.

بی ام و در نمایشگاه خودرو پاریس 2010 از نسل دوم ایکس 3 رونمایی کرد. این خودروساز آلمانی در آن زمان مطمئن بود که مدل جدید شاسی بلندش به لطف جلوپنجره به‌روز شده، کابین بازطراحی شده و پیشرانه‌های قدرتمند اما اقتصادی به موفقیت بسیار خوبی دست پیدا خواهد کرد. نسل سوم X3، انقلابی از نظر طراحی ندارد؛ اما باز هم طراحی آن در مقایسه با نسل قبلی خودرو کاملا جدید است. اگرچه همین طراحی جدید هم خطوط آشنایی برای طرفداران خودروهای شاسی بلند BMW دارد.

جلوپنجره کلیوی‌شکل، خیزهای کناری تیزتر و ظاهر کلی عضلانی در طراحی بی ام و X3 جدید جلب توجه می‌کنند. ضمن این که در صورت سفارش پکیج اسپورت M، ظاهر خودرو گیراتر از مدل پایه خواهد بود. کیت M برای نسل قبلی ایکس 3 نیز ارائه شده بود اما طراحی گوشه‌دارتر و ساده‌تری نسبت به نسل فعلی داشت.

تفاوت‌های کابین بی ام و X3 جدید با نسل قبلی

تفاوت‌های بین این دو نسل در کابین خودرو بیشتر از هر جای دیگری مشاهده می‌شود. شرکت بی ام و در مورد فرم‌های شش ضلعی و گوشه‌های خمیده کابین صحبت می‌کند. طراحی کابین این نسخه بسیار مدرن‌تر از قبل بوده و با محصولات مدل 2017 و 2018 این خودروساز آلمانی همسوتر شده است. در کنسول مرکزی نیز جای سیستم صوتی و کنترل‌های سیستم تهویه عوض شده است. موضوع دیگر، قرار گرفتن پکیج نورپردازی تطبیق‌پذیر در نسل جدید است که نبود آن در نسل قبلی به شدت محسوس بود. صفحه لمسی 10.2 اینچی با کنترل‌های حرکتی و طیف کاملی از سیستم‌های ارتباطی و ایمنی از دیگر امکاناتی هستند که در نسل جدید شاسی بلند X3 به چشم می‌خورند.

پرچم‌دار جدید X3 M40i سرعت صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در مدت 4.8 ثانیه پر می‌کند؛ در حالی که پرچم‌دار قبلی X3 xDrive35i شتاب 5 ثانیه‌ای را ارائه می‌داد. در مجموع، شرکت بی ام و تمامی کارهای لازم را برای ارتقای نسل جدید شاسی بلند خود انجام داده و به این ترتیب این خودرو می‌تواند بار دیگر در جمع بهترین‌های کلاس خود قرار بگیرد. نسل جدید بی ام و ایکس 3، یک خودروی انقلابی نیست اما بدون شک تفاوت‌ها و بهبود قابل ملاحظه‌ای در آن وجود دارد که این نسل را از نسل قبلی متمایز می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. شباهت عجیبی با برلیانس 330 و 320 داره