درشکه کانسپت ویوا

درشکه کانسپت ویوا ؛ برگرفته از وسیله نقلیه قدیمی برای آینده‌ای جذاب و متفاوت

شرکت Camal طرحی مدرنی را به نام درشکه کانسپت ویوا (Viva) ارائه کرده که وسیله نقلیه قدیم را با عناصری از آینده ترکیب کرده و آینده‌ای جذاب را به نمایش می‌گذارد.

اگر موتور درون‌سوز اختراع نمی‌شد، شاید هنوز هم برای جابجایی افراد از درشکه‌ها استفاده می‌شد؛ اما قطعا درشکه‌ها نیز به شکل قدیمی خود باقی نمی‌ماندند و دچار تغییر و تحول و پیشرفت‌های زیادی می‌شدند. اکنون شرکتی به نام Camal طرحی از یک درشکه مدرن را ارائه کرده که عناصر این وسیله نقلیه قدیمی را با تکنولوژی‌های آینده‌نگرانه ترکیب کرده است. درشکه کانسپت ویوا طرحی است که به جای استفاده از پیشرانه درون‌سوز، به معنای واقعی کلمه از مفهوم اسب بخار بهره می‌برد.

درشکه کانسپت ویوا

درشکه کانسپت ویوا توسط دو اسب کشیده می‌شود و حرکت چرخ‌ها، باتری‌هایی که درون درشکه تعبیه شده را شارژ می‌کند. با استفاده از برقی که به این ترتیب تولید می‌شود، هنگامی که اسب‌ها احساس خستگی می‌کنند و حتی زمانی که اصلا اسب‌ها برای کشیدن درشکه حاضر نیستند، Viva می‌تواند به صورت مستقل با نیروی برق حرکت کند.

نمای ظاهری این کانسپت، ساده اما آینده‌نگرانه است. ریل‌هایی در دو طرف درشکه قرار دارد و در جلوی آن نیز دو چرخ قرار گرفته است. سرنشینان درون یک غلاف بزرگ می‌نشینند و یک چرخ کروی نیز در قسمت عقب درشکه به پیچیدن این وسیله نقلیه کمک می‌کند. این طرح مفهومی دارای ابعاد بسیار بزرگی بوده و 7 متر طول، 2.5 متر عرض و 2 متر ارتفاع دارد. با این حساب، Viva حتی از رولزرویس فانتوم نیز با 6 متر و 9 سانتی‌متر طول، کشیده‌تر است.

درشکه کانسپت ویوا

به موجب این ابعاد بسیار بزرگ، این درشکه دارای فضای داخلی بسیار جادار و راحتی است. دو صندلی بزرگ و راحت برای آرامش سرنشینان طراحی شده و چهار سرنشین می‌توانند روبروی هم بنشینند. در هر صورت نباید انتظار داشت دوباره شاهد بازگشت درشکه‌ها و استفاده از اسب برای حمل و نقل افراد باشیم اما شرکت Camal ایده جالبی را ارائه داده است. شاید اگر روزی سوخت‌های فسیلی در دنیا به پایان برسد، چنین وسیله‌ای دوباره برای صنعت حمل و نقل مورد استفاده قرار بگیرد.

گالری عکس های درشکه کانسپت ویوا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*