گلکسی اس 6 اکتیو

گلکسی اس 8 اکتیو : مشخصات فنی، زمان عرضه و مقایسه با گلکسی اس 8

سامسونگ احتمالا به زودی از گوشی گلکسی اس 8 اکتیو (Samsung Galaxy S8 Active) با مقاومتی بیشتر از نسخه اصلی S8 رونمایی خواهد کرد. در ادامه با مشخصات فنی، طراحی و زمان عرضه آن آشنا شوید. سری اکتیو سامسونگ هر ساله در فصل تابستان به عرضه می‌رسد.

طی 4 سال گذشته، سامسونگ همراه با نسخه اصلی پرچمداران سری Galaxy S خود، از یک نسخه ویرایش شده بسیار مقاوم به نام “Galaxy S Active” نیز پرده برداری کرده است. این محصولات برای نخستین بار با گوشی گلکسی اس 4 اکتیو پا به عرصه گذاشتند و حالا خبر می‌رسد گلکسی اس 8 اکتیو نیز در راه است. به همین بهانه در این مقاله قصد داریم تمامی شایعاتی که در مورد این گوشی موبایل شنیده‌ایم را کنار هم بگذاریم و نگاه کلی پیش از رونمایی به آن داشته باشیم.

زمان عرضه

اول از هر چیزی لازم است بگوییم که سری اکتیو گوشی های گلکسی اس سامسونگ به صورت سفارشی توسط شرکت مخابراتی AT&T در فصل تابستان به فروش می‌رسند و اگر گلکسی اس 8 اکتیو به تولید رسیده باشد، همین حالا باید در انتظار عرضه آن باشیم. گزارش شده است که شماره مدل آن G892A است و حرف “A” در انتهای آن نیز به نام شرکت AT&T اشاره می‌کند.

با توجه به سال‌های گذشته، گوشی های اکتیو معمولا نیمه نخست ماه ژوئن رونمایی می‌شوند. با این حال گلکسی اس 8 امسال با تاخیری 1 ماهه نسبت به نسل پیشین خود وارد بازار شده بود و همین قضیه احتمالا باعث شده تا مدل اکتیو این محصول نیز کمی دیرتر معرفی شود. به طور واضح، هیچ خبر رسمی در این مورد وجود ندارد و ما بسته به شایعاتی که وجود دارد اعلام می‌کنیم که احتمال دارد طی چند روز آینده این گوشی رسما معرفی شود.

طراحی و نمایشگر

بدیهی‌ست که اگر این محصول بخواهد ویژگی‌های اعضای خانواده خود را حفظ کند، احتمالا با قرار گرفتن در یک قاب بسیار مقاوم، در برابر انواع حوادث و رویدادها مقاومت فوق‌العاده‌ای از خود نشان خواهد داد. یک قاب پوشیده شده با لاستیک مشکی همراه با لبه‌هایی مستحکم در این گوشی ضروری است و ما انتظار داریم یک حلقه با رنگ روشن نیز برای محافظت از دوربین، به دور لنز آن بر روی قاب پشتی کشیده شده باشد.

گلکسی اس 8 اکتیو مجهز به نمایشگر مسطح

اما نمایشگر خمیده چه می‌شود؟ شایعات اشاره به آن دارند که گلکسی اس 8 اکتیو فاقد نمایشگر خمیده جدید سامسونگ موسوم به “Infinity Display” است و به جای آن از یک نمایشگر مسطح استفاده خواهد کرد. بنابراین باید آن را نسخه‌ای از گوشی پرچمدار گلکسی اس 8 بدون یک نمایشگر خمیده دانست. همچنین انتظار می‌رود پنل جلویی از جنس شیشه نباشد و از مقاومتی همچون پلاستیک برخوردار باشد. هرچند چنین جنسی نسبت به یک شیشه محافظت شده با گوریلا گلس 5 خش پذیرتر است، اما مقاومت به مراتب بالاتری را در اختیار افراد فعالی قرار می‌دهد که دائم گوشی خود را در معرض افتادن و یا حوادث دیگر قرار می‌دهند.

شایعات ادعا می‌کنند این گوشی از یک نمایشگر 5.8 اینچی با نسبت ابعاد 18:9 و حاشیه‌های کم تصویر برخوردار است؛ بنابراین باید آن را در رده فبلت‌ها قرار دهیم. تصاویر به بیرون درز پیدا کرده از این گوشی نیز خبر از طراحی نسبتا مشابه گوشی ال جی جی 6 می‌دهند.

آیا سخت افزار تغییر می‌کند؟

ما انتظار داریم اغلب سخت افزار داخلی گلکسی اس 8 اکتیو با نسخه اصلی این گوشی یکسان باشد؛ یعنی یک چیپست اسنپدراگون 835، رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی 64 گیگابایتی و دوربینی مشابه مورد استفاده قرار گیرد. با این حال بدیهیست که باتری به کار رفته در این محصول، با توجه به موارد استفاده‌ای که دارد به مراتب بزرگتر از باتری دو گوشی گلکسی اس 8 یا گلکسی اس 8 پلاس باشد.

معمولا طی چندسال اخیر گوشی های سری اکتیو سامسونگ از آنجایی که موارد استفاده بیرونی دارند، از باتری‌های بزرگتری برخوردارند و حداقل از یک باتری با ظرفیت 1000 میلی‌آمپر ساعت بیشتر از نسخه اصلی خود بهره می‌برند. البته سامسونگ دیگر نمی‌خواهد حوادث گلکسی نوت 7 برای هیچ محصول دیگر خود به خاطر باتری بسیار بزرگ اتفاق بیافتد، اما همچنان گلکسی اس 8 اکتیو می‌تواند از یک باتری بزرگ 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی بهره‌مند باشد.

جمع بندی

با توجه به اطلاعات محدودی که ما از گلکسی S8 Active داریم، نباید متعجب شویم اگر از لحاظ سخت افزار داخلی با مدل اصلی خود یکسان باشد و تنها یک باتری بزرگتر همراه با یک بدنه‌ی بسیار مقاوم به آن اضافه شده باشد. علاوه بر این، احتمالا بار دیگر این گوشی به صورت انحصاری توسط شرکت مخابراتی AT&T به فروش خواهد رسید تا بسیاری از مردم جهان برای عدم توانایی خرید آن همچنان ناراحت باشند. آیا این گوشی طی روزهای آینده عرضه خواهد شد؟ این سوالیست که زمان به آن پاسخ خواهد داد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. با سلام
    ایا قاب برای این گوشی هست؟
    کسی سراغ داره به این جیمیل پیام بده, سپاس فراوان
    jabasi26@gmail.com
    با تشکر