نسل جدید آئودی A8

نسل جدید آئودی A8 معرفی شد؛ انقلاب تکنولوژی در خودروهای سدان

نسل جدید آئودی A8 همراه با تکنولوژی های مدرن و جذاب معرفی شد. سدان جدید آئودی در دو مدل کشیده و استاندارد عرضه خواهد شد. در ادامه بیشتر با آن آشنا شوید.

بعد از مدت‌ها آزمون و خطا، انتشار تصاویر جاسوسی مختلف و شایعاتی که طی سالیان اخیر شنیده می‌شد، سرانجام نسل جدید آئودی A8 طی یک رویداد خبری در بارسلونای اسپانیا رسما معرفی شد. به طور کلی آئودی در طراحی این خودرو خیلی محتاطانه عمل کرده است و تفاوت زیادی بین این نسل با نسل پیشین پرچمدار اتومبیل های سدان آئودی وجود ندارد، اما هر چه که هست طرفداران این برند از وجود آن راضی هستند.

با تمام این تفاسیر، نسل جدید آئودی A8 پیشرفت‌هایی را نیز داشته که این خودرو را به تکامل رسانده است. آئودی دو ویژگی اسپورت و لوکس بودن را به صورت یکجا در این خودرو گنجانده است که می‌تواند برای رقبای بزرگ آن نظیر مرسدس اس کلاس و بی ام و سری 7 خطرساز باشد. لازم به ذکر است که این خودرو در دو مدل استاندارد و کمی کشیده به فروش خواهد رسید که مدل کشیده آن آئودی A8 L نام خواهد داشت. طول نسخه معمولی 5.17 متر است و فاصله محوری در مدل کشیده‌تر، 13 سانتی‌متر افزایش داشته است.

طراحی خارجی

کارشناسان معتقدند طراحی آئودی A8 الهام گرفته شده از خودرو مفهومی Prologue است که در سال 2014 معرفی شده بود و اینک شاهد ظهور آن در قالب یک سدان پرچمدار هستیم. این خودرو که توسط مارک لیچه ساخته شده بود به مراتب از طول بیشتری نسبت به نسل پیشین برخوردار است، اما تغییر در ابعاد آن باعث نشده تا سبک طراحی کمپانی آئودی متفاوت از گذشته باشد. زبان طراحی این کمپانی خودروساز اینک همراه با نسل جدید آئودی A8 به تکامل خوبی رسیده است؛ بزرگترین بخش تغییرات را در نمای جلویی این خودرو شاهد هستیم که با جلوپنجره بزرگ شش ضلعی محبوب این برند تلفیق شده است.

نسل جدید آئودی A8

چراغ‌هایی افقی در اطراف جلوپنجره کرومی این خودرو به کار رفته است که چراغ‌های دی لایت ال ای دی را نیز در خود میزبانی می‌کند. آئودی در این بخش نیز بسیار موفق ظاهر شده و از فناوری جدید لیزری در چراغ‌های سدان پرچمدار جدیدش استفاده کرده است. این چراغ‌ها در سرعت 70 کیلومتر بر ساعتی فعال می‌شوند تا طیف پخش نور به 2 برابر زمان عادی برسد. علاوه بر این، آئودی از فناوری اولد در چراغ‌های پشتی A8 جدید خود استفاده کرده است.

نسل جدید آئودی A8

وقتی به نمای جانبی خودرو می‌نگریم، نخستین چیزی که توجه ما را به خود جلب می‌کند، خط سقف شیب دار آن است که نمایی نظیر یک خودرو کوپه را به این سدان جذاب بخشیده است. یکی دیگر از نکاتی که باعث متمایز شدن این نسل با نسل پیشین آئودی A8 شده است، خط بسیار ظریفی‌ست که در زیر کمر خودرو تا صندوق عقب کشیده شده است و یک نوار در سراسر نمای جانبی قرار گرفته است که به چراغ‌های خودرو متصل می‌شود.

شاید طراحی این محصول عینا شبیه به کانسپت پرولوگ نباشد، اما به طور کلی طراحی آن به قدری مدرن و جذاب است که زنگ خطری برای رقبای بزرگ آن از دو کارخانه سازنده آلمانی بنز و بی ام و باشد. به خصوص اینکه طی ماه‌ها و سال‌های اخیر سبک طراحی مرسدس بنز با انتقادهای زیادی همراه بوده است، اینک آئودی می‌تواند با این سبک طراحی شیک، ساده و زیبا بیش از پیش محبوبیت غول خودروساز آلمانی را زیر سوال ببرد.

کابین

شاید طراحی بیرونی سدان جدید آئودی تغییرات بسیار زیادی را به خود نبیند، اما شرایط در داخل کابین بسیار متفاوت است و به نوعی شاهد انقلابی در تکنولوژی اتومبیل ها هستیم. اینک کابین A8 جدید کاملا متفاوت از نسل پیشین خود است و شاهد حضور دومین نسل کابین مجازی آئودی در این خودرو هستیم. جذاب‌ترین مورد این کابین، حضور یک نمایشگر با وضوح فول اچ دی است که اطلاعات مختلفی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. به جز این، دو نمایشگر در وسط داشبورد جلو تعبیه شده است؛ یکی از آن‌ها از نمایشگر 10.5 اینچی برخوردار بوده که متعلق به سیستم سرگرمی/ اطلاع رسانی خودرو است و دیگری تنظیمات مختلف سیستم تهویه را به صورت لمسی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

از مهم‌ترین تغییرات این کابین، کاهش تعدد دکمه‌ها و کنترلرهای فیزیکی است که همین قضیه به هرچه مدرن‌تر شدن آن نیز کمک شایانی کرده است. با این حال همچنان کنترل‌های فراوانی بر روی فرمان خودرو تعبیه شده است که می‌تواند به کمتر پرت شدن حواس راننده در هنگام رانندگی و در صورت نیاز به تنظمیات، کمک کند.

نسل جدید آئودی A8 ؛ انقلاب تکنولوژی خودروها

سدان جدید آئودی از جدیدترین تکنولوژی های صنعت خودرو بهره می‌برد. آئودی عنوان می‌کند که 41 سیستم کمک راننده با عملکردی متفاوت در این خودرو تعبیه شده است و از طریق سیستم سرگرمی/ اطلاع رسانی این خودرو که MMI نام دارد می‌توان 400 بخش مختلف خودرو شامل سیستم ناوبری هوشمند با یادگیری خودکار، دوربین و سنسورها، سیستم صوتی، نمایشگر هدآپ، اتصال گوشی های هوشمند و غیره را تنظیم کرد. جالبتر این که در نسخه A8 L از صندلی‌های آرامبخشی استفاده شده است که به سیستم خنک کننده/گرم کننده، ماساژور بدن با تنظیمات مختلف و ماساژور اختصاصی پا مجهز هستند. یک پنل لمسی اولد نیز در بین دو صندلی عقب نصب شده است که از آن طریق بسیاری از تنظیمات در اختیار سرنشینان پشتی قرار خواهد گرفت. این نمایشگر را در صورت لزوم می‌توانید جدا کنید.

نسل جدید آئودی A8

یک سیستم الکتریکی 48 ولت همراه با سیستم تعلیق الکترومکانیک تماما فعال، این خودرو سدان را از لحاظ تکنولوژی به تکامل رسانده‌اند. نسل جدید آئودی A8 نخستین اتومبیلی در بازار خواهد بود که سیستم خودران را در سه سطح مختلف ارائه می‌کند. برای این سیستم از یک اسکنر لیزری استفاده می‌شود که در ارتباط با رادارها و سایر سنسورها، طرح سه بعدی کاملی را از اطراف خودرو مهیا می‌سازد. به لطف این تکنولوژی، خودرو می‌تواند هنگام حرکت آهسته در ترافیک‌های شهری و حرکت در بزرگراه‌ها تا سرعت 60 کیلومتر بر ساعت، کنترل کامل رانندگی را در دست بگیرد و شما با خیال راحت به بقیه کارهایتان برسید. هرچند هنوز زود است بخواهیم در مورد این سیستم کمک راننده قضاوت کنیم. یک سیستم پارک خودکار نیز در اینجا وجود دارد که می‌تواند بدون نیاز به حضور راننده در پشت فرمان، خودرو را به صورت کامل پارک کند. البته صاحب خودرو می‌تواند آن را از طریق یک گوشی هوشمند و از راه دور کنترل کند تا مشکلی پیش نیاید.

یکی دیگر از قابلیت‌های جذابی که سدان جدید آئودی را نسبت به تمامی رقبایش برتر می‌سازد، سیستم تعلیق منحصر به فرد آن است که می‌تواند هر چرخ را به صورت مجزا تنظیم کند. این سیستم از دوربین جلو نیز استفاده می‌کند که قادر به شناسایی چاله‌ها و سرعتگیرهای جاده‌ای است تا سرنشینان در هنگام عبور از آن‌ها هیچ چیز را احساس نکنند. صاحب خودرو می‌تواند این سیستم را به دو صورت اسپورت و یا لوکس تنظیم کرده تا در هر شرایطی بهترین تجربه سفر را تجربه کند.

پیشرانه و مشخصات فنی

پرچمدار جدید سدان‌های آئودی در وهله نخست با دو پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربو به فروش خواهد رسید که یکی از آن‌ها دیزلی نوع TDI بوده و دیگری بنزینی نوع TFSI است. مدل دیزلی قادر به تولید 290 اسب بخار است و این میزان در مدل بنزینی به 340 اسب بخار افزایش پیدا می‌کند. در آینده‌ای نزدیک، یک پیشرانه دیگر با حجم 4 لیتری V8 دیزلی با توان تولید 435 اسب بخار و مدل بنزینی آن با توان تولید 460 اسب بخار نیز ارائه خواهد شد.

نسل جدید آئودی A8

یک مدل بنزینی 6 لیتری از نوع W12 با توان تولید نامشخص نیز در دست توسعه است و مدل پلاگین هیبریدی E-Tron نیز همراه با یک پیشرانه 3 لیتری بنزینی TFSI و ترکیب با یک موتور الکتریکی به فروش خواهد رسید. این پیشرانه قادر است به صورت ترکیبی قدرتی معادل 450 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن‌متر را تولید کند که به لطف سامانه کواترو به چهار چرخ منتقل می‌شود. این مدل هیبریدی می‌تواند مسافت 50 کیلومتر را به صورت تمام الکتریکی طی کند و باتری آن نیز به صورت بیسیم شارژ خواهد شد.

سیستم الکتریکی 48 ولت

سیستم الکتریکی 48 ولت این خودرو باعث شده است که تمامی پنج پیشرانه نسل جدید آئودی A8 به جای استارت، به یک جایگزین مجهز شوند که آن را می‌توان یک جایگزین حدودی برای سیستم هیبریدی دانست. در واقع پیشرانه خودرو به لطف این سیستم می‌تواند در حین حرکت بین سرعت‌های 55 الی 160 کیومتر بر ساعت، حدود 40 ثانیه خاموش شده و پس از آن خیلی آرام بار دیگر روشن شود. وظیفه‌ی توقف و حرکت خودرو نیز بر عهده این سیستم الکتریکی مدرن خواهد بود. تمامی این تکنولوژی‌ها دست به دست هم داده‌اند تا مصرف سوخت نسل جدید آئودی A8 چیزی در حدود 0.7 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش پیدا کند.

قیمت

آغاز قیمت نسخه استاندارد نسل جدید آئودی A8 از 90 هزار و 600 یورو خواهد بود که این قیمت در نسخه A8 L به 94 هزار و 100 یورو می‌رسد. لازم به ذکر است که نسل پیشین این سدان جذاب حدود 82 هزار و 500 یورو بود که می‌توان افزایش قیمت اعمال شده را بسیار چشمگیر دانست. در هر صورت تولید این خودرو در کارخانه آئودی در آلمان آغاز شده است و تا اواخر فصل پاییز فروش آن نیز آغاز می‌شود.

ویدیو بررسی آئودی A8 جدید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. خخخخ این گوشی نیست ماشینه متن رو اصلاح کن

  2. چراغ جلو : ولوو
    بدنه : بی ام و
    چراغ پشت : میتسوبیشی