آستون مارتین والکری

آستون مارتین والکری ؛ نگاهی نزدیک به سوپر اسپورت انگلیسی + گالری عکس

آستون مارتین والکری (Aston Martin Valkyrie) یکی از جدیدترین محصولات خودروساز انگلستانی آستون مارتین است که از سال آینده تولید خواهد شد. در ادامه می‌خواهیم نگاهی نزدیک به نسخه خیابانی آن داشته باشیم.

آستون مارتین والکری که برخی آن را با اسم رمز AM-RB001 می‌شناسند، یکی از خودروهای سفارشی و فوق‌العاده‌ای است که سال گذشته میلادی به صورت مشترک با کمپانی ردبول در ملبورن معرفی شد. محبوبیت بالای این خودرو باعث شده تا بعد از گذشت 18 ماه، هنوز هم بسیاری از افراد در رابطه با آن صحبت کنند.

شاید تصورش کمی سخت باشد، اما خودروی مفهومی و جذابی که مشاهده می‌کنید، مجوزهای لازم برای ورود به خیابان‌ها را دریافت کرده و قرار است نبوغ مهندسی این شرکت انگلستانی را به رخ دیگر سازندگان بکشد. تصور کنید چنین خودروی پشت چراغ قرمز، کنار اتومبیل های هاچ بک کوچک یا خودروهای بزرگ قرار گیرد. زمانی که آستون مارتین گفت والکری (که در آن زمان با نام AM-RB001) شناخته می‌شد) یک خودروی LMP1 مخصوص خیابان است، بسیاری آن را تمسخر کردند. اما گذشت زمان همه چیز را تغییر داده است.

آستون مارتین والکری

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های خودرو جدید آستون مارتین، بخش فوق‌العاده پایینی آن است که توسط آدرین نیویی (Adrian Newey)، متخصص آیرودینامیک تیم مسابقه ردبول، طراحی شده تا حداکثر میزان ممکن هوا از طریق دفیوزر فیبر کربن و تونل‌های دوقلو منتقل شود. در واقع این اتومبیل از تکنولوژی و دستگاه‌های آیرودینامیکی که قانون گذاران رقابت‌های فرمول یک آن را رادیکال تلقی می‌کنند، بهره می‌برد.

طراحی آیرودینامیکی فوق‌العاده زیر بدنه مزایای بسیاری دارد. به گفته سازندگان، این طراحی بسیار زیبا، بیشتر از 1.8 تن نیروی رو به پایین را در سرعت‌های بالا ایجاد می‌کند که فوق‌العاده است. اگرچه تغییرات زیادی در زبان طراحی و شکل ظاهری والکری دیده می‌شود، ولی بی‌تردید بخش بالای آن یک آستون مارتین واقعی است. همکاری نیویی و مارک ریچمن (Marek Reichman)، رییس طراحی آستون مارتین، چیزی‌ست که امیدواریم در آینده باز هم تکرار شود.

آستون مارتین والکری

اما طراحی خلاقانه بدنه تنها به بخش پایینی آن محدود نشده و وزن خودرو نیز با روش‌هایی هوشمندانه کاهش پیدا کرده است. مهندسان از نوعی فریم آلومینیومی آنودایز شده برای چراغ‌های جلوی خودرو استفاده کرده‌اند که در مقایسه با سبک‌ترین چراغ‌های مورد استفاده در محصولات قبلی این شرکت، 30 تا 40 درصد وزن کمتری دارند. چراغ عقبی که در بخش مرکزی خودرو نصب شده نیز سبک‌ترین چراغ در دنیا محسوب می‌شود. در همین حال، وزن آرم اتومبیل نیز کاهش پیدا کرده و ضخامت آن تنها به 70 میکرون (30 درصد باریک‌تر از موی انسان) رسیده است.

این روند در بخش داخلی نیز ادامه داشته و سازندگان با کنار گذاشتن کنسول لوکس محصولاتی همچون دی بی 11 و آستون مارتین ونکوئیش، نهایت سادگی را به ارمغان آورده‌اند. طراحی صندلی‌های خودرو به گونه‌ای است که علاوه بر نصب مستقیم آنها روی اتاق فیبر کربنی، پا مشابه اتومبیل‌های فرمول یک و له مانز به صورت خمیده قرار می‌گیرند که همراه شدن آنها با کمربندی چهار نقطه‌ای، ایمنی را به حداکثر می‌رساند.

در واقع می‌توان گفت هر چیزی که ممکن است هنگام رانندگی حواس شما را پرت کند، از داشبورد حذف شده و در عوض، همه چیز توسط سه نمایشگر اصلی و فرمان خودرو با دکمه‌های فراوان و البته قابلیت جدا شدن، کنترل می‌شود. اطلاعات بسیار مهم مربوط به اتومبیل نیز در نمایشگر بزرگ اولد پشت فرمان نمایش داده شده و دوربین‌های کوچک موجود روی ستون A، وظیفه آینه‌های عقب مرسوم را به نحو احسن انجام خواهند داد.

آستون مارتین والکری

استفاده از نمایشگرها و دوربین‌های عقب در این خودرو که علاوه بر قابلیت‌های آیرودینامیکی، در آب و هوای مختلف نیز دید مناسبی را پیش روی راننده قرار می‌دهند، خوشحال‌کننده است. به گفته آستون مارتین، کابین خودرو به گونه‌ای طراحی شده که حتی افراد قدبلند نیز مشکلی در رانندگی نداشته باشند.

مت هیل (Matt Hill)، مدیر نوآوری بخش فضای داخلی خودرو شرکت آستون مارتین با اشاره به چالش‌های بسیار پیش روی آنها در طراحی والکری می‌گوید:

به عنوان نمونه، ما از جایی شروع کردیم که تصور می‌کنید همه چیز غیر ممکن است، تا آن‌که راهی را برای عملی کردن پروژه خود پیدا می‌کنید. ما در تمام قسمت‌های خودرو برای ابعاد میلی‌متری نیز مبارزه کرده‌ایم؛ مبارزه‌ای که ارزش آن را داشته است چرا که تماشا کردن آزمایش اندازه خودرو توسط مردم برای استفاده از آن احساس خوبی را منتقل می‌کند. آنها عاشق سوار شدن و احساسی که نشستن پشت فرمان منتقل می‌کند، هستند.

آستون مارتین والکری قرار است از سال 2018 میلادی به صورت رسمی تولید شود. سازندگان می‌گویند هم‌چنان امکان تغییر برخی بخش‌های خودرو نیز وجود دارد. هرچند، در حال حاضر 95 درصد آن کامل شده است.

گالری تصاویر آستون مارتین والکری

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*