جشنواره سرعت گودوود 2017

محبوب ترین ابرخودروها در جشنواره سرعت گودوود 2017

در این مطلب با محبوب ترین ابرخودروهای حاضر در جشنواره سرعت گودوود 2017 آشنا خواهیم شد. این فستیوال هر ساله در اواخر ماه ژوئن یا اوایل ماه جولای برگزار می‌شود.

همیشه تماشای ابرخودروها و هایپرکارهای چند میلیون دلاری، لذت‌بخش خواهد بود و جشنواره سرعت گودوود (Goodwood Festival of Speed)، جایی است که باعث می‌شود قلب‌ها با سرعت بیشتری به تپش ادامه دهند. در ادامه، ابرخودروهای منتخب در این فستیوال را معرفی خواهیم کرد:

معرفی 7 ابرخودروی محبوب در جشنواره سرعت گودوود 2017

1. مرسدس بنز SLS AMG بلک سری 2014

جشنواره سرعت گودوود 2017

در حال حاضر جدیدترین نسخه مرسدس ای ام جی GTR مورد توجه همگان قرار گرفته اما نباید مدل قدیمی‌تر SLS را فراموش کنیم. این مدل با درهای گالوینگ و به خصوص نسخه Black Series آن از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است. آماده‌ترین نسخه این سری برای حضور در پیست با قدرت 622 اسب بخار و گشتاور 634 نیوتن متر، در عرض 3.5 ثانیه به سرعت 96.6 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت 315 کیلومتر بر ساعت را به ثبت می‌رساند.

2. پاگانی هوآیرا بی سی (Pagani Huayra BC)

جشنواره سرعت گودوود 2017

پاگانی Huayra با قدرت 720 اسب بخار، خودروی فوق‌العاده سریعی است. حتی این میزان سرعت نیز برای برخی افراد کافی نیست و به همین منظور، نسخه جدید BC این خودرو با استفاده از پیشرانه 6 لیتری وی 12 ساخت AMG با خروجی 740 اسب بخار و گشتاور 1098 نیوتن متر ساخته شد.

وزن نسخه BC نسبت به نسخه معمولی هوآیرا سبک‌تر بوده و با استفاده از فرمول جدید فیبر کربن، طراحی داخلی اسپارتان، چرخ‌های سبک‌وزن و سیستم اگزوز سبک، معادل 132 کیلوگرم از وزن آن کاسته شده است. علاوه بر آن شرایط آیرودینامیک خودرو نیز بهبود پیدا کرده و یک بال بزرگ در عقب اتومبیل باعث شده تا پایداری خودرو در سرعت‌های بالا حفظ شود.

3. لامبورگینی سنتناریو (Lamborghini Centenario)

جشنواره سرعت گودوود 2017

سنتناریو، نسخه‌ای است که به تعداد محدود 40 عدد به مناسبت بزرگداشت صدمین سال تولد موسس لامبورگینی ساخته شد. شنیدن صدای موتورهای 6.5 لیتری V12 این ابرخودرو در جشنواره سرعت گودوود 2017 بسیار هیجان‌انگیز است. در واقع می‌توان گفت تفاوت زیادی میان سنتناریو و اونتادور S وجود ندارد؛ چرا که لامبورگینی در زیر پوسته فیبر کربنی بدنه Cenentario از همان پلتفرم و پیشرانه مورد استفاده از اونتادور بهره برده است.

4. زنوو تی اس آر (Zenvo TSR)

جشنواره سرعت گودوود 2017

با حضور خودروسازان بزرگی مانند پاگانی، کوئنیگزگ و دیگران، کار برای شرکت‌های کوچکتر تولیدکننده هایپرکار، آن هم در فاز ارائه طرح‌های مفهومی بسیار سخت است. زنوو یکی از این شرکت‌های کوچک‌تر است که موفق شده تا به امروز، 13 سال در این بازار دوام بیاورد. این شرکت خودروساز دانمارکی، اولین بار در سال 2009 میلادی، نمونه اولیه ST1 را عرضه کرد و اکنون با گذشت 8 سال از آن زمان و فروش نسبتا مناسب این مدل، یک سوپرکار مخصوص پیست به نام زنوو TSR تولید شده است. پیشرانه این ابرخودرو از نوع 6.8 لیتری V8 مجهز به توربوشارژرهای دوقلو است که قدرت هزار و 104 اسب بخار و گشتاور هزار و 423 نیوتن متر را ارائه می‌دهد. این ابرخودرو در مدت 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز 375 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

5. کوئنیگزگ آگرا آر اس نارایا (Koenigsegg Agera RS Naraya)

جشنواره سرعت گودوود 2017

در کنار مدل CC8S که در محوطه جشنواره سرعت گودوود 2017 مشاهده شد، نارایا نیز مدل شگفت‌انگیز دیگری از این شرکت ابرخودروساز سوئدی بود که در این فستیوال حضور پیدا کرد. این خودرو، اولین نسخه از آگرا RS است که برای بازار کشورهای اروپایی آماده شده و با وجود برخی آپشن‌های سفارشی به عنوان یکی از افراطی‌ترین خودروهای حال حاضر دنیا به شمار می‌رود.

آگرا RS نارایا دارای موتور 5 لیتری دو توربوشارژر V8 با قدرت هزار و 160 اسب بخار و گشتاور هزار و 280 نیوتن متر بوده و در لایه‌ای از فیبر کربن آبی‌رنگ پوشیده شده است. این پنل‌های فیبر کربنی با رنگ آبی، رنگ‌آمیزی نشده‌اند بلکه در بافت آن‌ها از الیاف نیلی‌رنگ استفاده شده است. طرح‌های طلایی‌رنگ نیز واقعا از جنس طلا هستند و یک متخصص در مدت دو هفته، این طرح را انجام داد.

6. مک لارن 570 اس اسپایدر (McLaren 570S Spider)

جشنواره سرعت گودوود 2017

مک لارن 570 اس، یکی از محبوب‌ترین هایپرکارهای دنیاست و با سقف تارگا، تمام نگاه‌ها را در جشنواره سرعت گودوود 2017 به سمت خود جلب کرد. این خودرو که قیمت آن حدود 200 هزار دلار است، از مجموعه‌ای جالب بهره می‌برد. برای پیشرانه این نسخه از همان موتور 3.8 لیتری دو توربوشارژر V8 با شتاب 3.1 ثانیه و حداکثر سرعت 328 کیلومتر بر ساعت استفاده شده است. مک لارن 570S اسپایدر از لحاظ قیمتی تفاوت زیادی با پورشه 911 توربو S کابریولت ندارد اما استایل بهتر، دینامیک رانندگی و صدای اگزوز هیجان‌انگیزتری را ارائه می‌دهد.

7. لامبورگینی اوراکان پرفورمنته 2018 (Lamborghini Huracan Performante)

جشنواره سرعت گودوود 2017

و اما می‌رسیم به سلطان فعلی پیست نوربرگ رینگ که با حضور در جشنواره سرعت گودوود 2017 همه را به وجد آورد. اوراکان پرفورمنته با پوشش سبزرنگ براق به نوعی دنباله‌روی براداران خود یعنی اونتادور S و سنتناریو است. نسخه پرفورمنته همانند سایر مدل‌های مخصوص پیست مسابقات موجب ارتقای پیشرانه 5.2 لیتری V10 خودرو به 631 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن متر شده است و این میزان قدرت توسط گیربکس دو کلاچه 7 سرعته به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. لامبورگینی اوراکان پرفورمنته به لطف شتاب عالی، تنظیمات شاسی انطباقی و ویژگی‌های آیرودینامیک هوشمند موفق شده مدل هم‌خانواده پورشه 918 اسپایدر را در زمینه سرعت و عملکرد پشت سر بگذارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*