اسکایپ جدید

به نظر می‌رسد همه از اسکایپ جدید متنفر هستند! شما چطور؟

هرچند مایکروسافت چند هفته‌ای است از اسکایپ جدید رونمایی کرده اما بازخوردهای دریافت شده از کاربران نشان می‌دهد آنها از نسخه جدید اسکایپ راضی نیستند. این درحالیست که تازه‌ترین بازطراحی این پیام رسان قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد

ظاهرا بازطراحی رادیکالی مایکروسافت به خوبی به بار ننشسته است. در حالی که کاربران اندرویداز ماه پیش به اسکایپ جدید دسترسی پیدا کرده‌اند، کاربران آیفون کمتر از دو هفته است که می‌توانند از طراحی جدید این اپلیکیشن بهره‌مند شوند. اما نکته جالب اینجاست که رتبه برنامه اسکایپ در اپ استور اپل از زمان راه اندازی نسخه جدید این اپلیکیشن با کاهش همراه بوده است. در اپ استور بریتانیا این اپ تنها 1 ستاره را دریافت کرده، در حالی که کاربران آمریکایی آیفون ها از امتیاز 3.5، آن را به 1.5 کاهش داده‌اند. همین اتفاق در اکثر کشورهای اروپایی رخ داده است و بازخوردها به اسکایپ جدید تقریبا مشابه بوده است.

یکی از منتقدان اینگونه می‌گوید «آخرین آپدیت بیشترین چیزهایی را همراه دارد که تا به حال دیده‌ام». یکی دیگر می‌گوید «طراحی جدید احساسی مانند Skype را منتقل نمی‌کند، ما همان اسکایپ را می‌خواهیم» و کاربر دیگری این به روزرسانی را «بدترین به روزرسانی تاریخ اسکایپ» می‌داند. حتی در پلی استور گوگل نیز که رتبه بندی بدون در نظر گرفتن نسخه‌ها اعمال می‌شود، به لطف رتبه‌های تک ستاره‌ای که کاربران در هفته‌های اخیر به سمت اسکایپ جدید مایکروسافت نشانه گرفته‌اند، محبوبیت آن با لغزش همراه بوده است.

اسکایپ جدید

این آسان است که شما فشار از یک طراحی رادیکالی را رد کنید، به طور مثال فیس بوک هربار که Newsfeed خود را تغییر می‌دهد با واکنش مشابهی مواجه می‌شود. با این حال فیس بوک از طریق تعداد تغییراتی که طی سالیان گذشته داشته، حداقل تا ماه پیش توانسته بود همان 3 ستاره را در فروشگاه اپ استور حفظ کند، اما حالا آن‌ها با شکست مواجه شده‌اند. مردم دیگر همانند گذشته از اسکایپ رضایت ندارند و با دادن رتبه‌ی بسیار بد این حرف را ثابت کرده‌اند.

بازطراحی رادیکالی جدید اسکایپ مایکروسافت این بار تمرکز بیشتری بر روی پیام رسانی دارد و استفاده‌ی مردم از این اپلیکیشن را به نوعی تغییر داده است. مایکروسافت به جای حل مسائل بسیار زیادی که در مورد عدم اطمینان از نوتیفیکیشن‌ها و همگام سازی اسکایپ وجود داشت، به شما امکان استفاده از ایموجی در تماس‌های ویدیویی را ارائه می‌کند و یک گزینه به نام Highlight را نیز افزوده است که بسیار مشابه چنین قابلیتی در اسنپ چت است.

دیگر سرویس‌های پیام رسان نظیر واتس اپ و فیس بوک مسنجر تا حد زیادی حتی با وجود بازطراحی‌های انجام گرفته به اصول اولیه خود پایبند هستند. موفقیت واتس اپ در سادگی و توانایی آن جهت استفاده در هر پلتفرمی با مطابقت تمامی پیام‌هایی است که شما رد و بدل کرده‌اید. مایکروسافت نیز با اسکایپ سعی داشته چنین چیزی را امتحان کند و اکنون بازخورد دردناکی را دریافت کرده است. غول ردموندی کنون باید همه چیز را به سمت سادگی هدایت کند و امیدوار باشد کاربران اسکایپ به جای آنکه به دنبال تغییر اپلیکیشن پیام رسان خود باشند، آن تغییرات بزرگ را قبول کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. با سلام. دوتا مطلب هست ک باید عرض کنم. اول اینکه من ورژن ۸.۲ و ۸.۳ ک الان گذاشتید رو نصب کردم ولی هر دو بعد یه مدت کند میشن. مخصوصا وقتی داری تایپ سریع انجام میدی و در حال چت هستی. فکر میکردم توی ۸.۳ مشکلش برطرف شده ولی همچنان مشکل داره کسی مشکل منو داره؟ کیفیت تماس تصویری اش اصلا خوب نیست من برگشتم به نسخه ۷.۴۶ به نظرم بهترین اپ تماس ویدیویی در اندروید و اپل بدون شک Duo است خدایی گوگل ترکونده کیفیت تصویریش نن با دوستم فنلاند حرف زدم خیلی صاف و صدا شفاف و بلند بود اسکایپ می اندلزه توی جیبش و ایمو هم در برابر گوگل داوو هیچ حرفی برای گفتن ندارد واتساپ تماس تصویراش چنگی بدل نمی زد فقط Duo
    اسکایپ دیگه افول کرده است کیفیت تماس ویدیویی اسکایپ ۸ حتی از ایمو هم ضعیف تر است گهگاهی حالت شطرنجی دارد با اینترنت 4g خاک تو سر ماکروسافت