آمار فروش پژو

آمار فروش پژو در چین و اروپا کاهش یافت؛ بازار ایران نجات‌بخش خودروساز فرانسوی!

آمار فروش پژو در نیمه اول سال 2017 در بازار اروپا و چین کاهش یافته اما حضور رسمی این خودروساز فرانسوی در بازار ایران، این شرکت را از سقوط نجات داده است.

آمار فروش شرکت خودروسازی فرانسوی پژو به لطف بازگشت رسمی به بازار ایران پس از برجام، مثبت باقی ماند. بر اساس آمار منتشر شده، فروش این شرکت در بازار کشورهای اروپایی در نیمه اول سال 2017 کاهش پیدا کرده و در بازار چین نیز همچنان به سقوط خود ادامه می‌دهد. با این وجود، فروش کل این شرکت 2.3 درصد افزایش داشته است.

آمار فروش پژو

گروه خودروسازی پژو-سیتروئن به عنوان سازنده خودروهای پژو، سیتروئن و دی اس، چندی پیش توافق کرده بود با امضای قراردادی در سال جاری، شرکت اوپل را نیز از جنرال موتورز خریداری کند. آمار فروش پژو در محدوده زمانی ژانویه تا ژوئن امسال معادل 1 میلیون و 580 دستگاه خودرو در سراسر جهان بود که نسبت به رقم قبلی 1 میلیون و 540 هزار دستگاه، رشد داشته است.

کاهش شدید آمار فروش پژو در چین و ایجاد اصلاحات پس از آن

فروش پژو در چین، بسیار بیشتر از مناطق دیگر سقوط کرد و با کاهش 49 درصدی به 152 هزار و 380 دستگاه در نیمه اول سال رسید. این در حالی است که فروش سیتروئن نیز 63 درصد کاهش داشته است. این کاهش آمار فروش طولانی‌مدت باعث شد تا تغییرات و اصلاحاتی در بخش مدیریت و توزیع ایجاد شود و کارلوس تاوارز، مدیر ارشد اجرایی این شرکت درخواست کرد تا تولید خودروهای شاسی بلند افزایش پیدا کند. لیندا جکسون، رئیس شرکت سیتروئن نیز در یک بیانیه اظهار داشت که ما در خارج از کشور چین در حال بازسازی شبکه فروش خود هستیم و فروش کلی سیتروئن رو به افزایش است.

آمار فروش پژو

در بازار اروپا هم که منطقه خانگی گروه PSA و بزرگ‌ترین بازار این گروه خودروسازی محسوب می‌شود، آمار فروش با کاهش 1.9 درصدی به 1 میلیون و 40 هزار دستگاه رسید. این کاهش شدید فروش، بیشتر به برند DS مربوط می‌شود که فروش آن در نیمه اول امسال 45 درصد کمتر شد. بازار ایران را می‌توان تنها نقطه روشن آمار فروش پژو در سال 2017 دانست. PSA با بازگشت رسمی به ایران، فروش خود در خاورمیانه و آفریقا را 3 برابر کرده و به 277 هزار و 971 دستگاه رساند. در واقع با حذف بازار ایران و خاورمیانه از آمار فروش PSA، فروش این گروه خودروسازی در کل 11 درصد سقوط داشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. کلا ایران در همه زمینه ها برای همه نجات بخشه بجز خودش ……