خودرو پیکاپ مرسدس بنز X کلاس

خودرو پیکاپ مرسدس بنز X کلاس رسما رونمایی شد

سرانجام خودرو پیکاپ مرسدس بنز X کلاس (Mercedes Benz X Class) رسما معرفی شد. در ادامه مشخصات فنی، قیمت و گالری تصاویر این پیکاپ لوکس را مشاهده کنید.

اکتبر سال 2016 بود که مرسدس بنز از طرح مفهومی یک خودرو پیکاپ در اتومبیل‌های X کلاس خود پرده برداری کرد. حال آن‌ها هفته گذشته رسما در آفریقای جنوبی از نسخه نهایی تولیدی پیکاپ مرسدس بنز X کلاس رونمایی کردند. بنابراین اینک باید مرسدس بنز را نیز به جمع دو پیکاپ ساز پرمیوم و لوکس به نام‌های کادیلاک و لینکلن اضافه کنیم تا بازار این ماشین‌ها داغ‌تر از گذشته شود.

خودرو پیکاپ مرسدس بنز X کلاس

در زیر بدنه‌ی جذاب این خودرو، پلتفرم نیسان ناوارا به کار رفته است که پیشتر شاهد حضور آن در خودرو پیکاپ رنو آلاسکان نیز بودیم. پیکاپ مرسدس بنز X کلاس را می‌توان حاصل همکاری دو شرکت بزرگ مرسدس بنز و نیسان در یک برنامه هماهنگ توسعه دانست که متعهد می‌شود به جز برند و تغییراتی در ظاهر، میزبان دستاوردهای بزرگی نسبت به دو مدل دیگر اعضای این خانواده است. بخش عظیمی از طراحی بدنه‌ی پیکاپ مرسدس بنز وارث بسیاری از اتومبیل‌های این برند است. دماغه و جلوپنجره آن از شباهت زیادی با خودرو مدل GLS برخوردارند و شامل چراغ‌های ال ای دی در اطراف جلوپنجره برجسته است. علاوه بر این، پیکاپ لوکس مرسدس بنز  از پوشش‌های مختلف پلاستیکی بدنه، گلگیرهایی کاملا عضلانی و چراغ‌های عمودی قسمت پشتی اشاره کرد که در اکثر اتومبیل‌های این سگمنت مرسوم است.

شما همچنین می‌توانید برخی از تجهیزات جانبی همچون زیرپایی‌های جانبی، باربند کرومی و همچنین پوشش مخصوص قسمت باربری را برای خودرو خود سفارش دهید. به طور کلی سه نسخه مختلف از پیکاپ مرسدس بنز X کلاس به تولید خواهد رسید. مدل Pure مناسب کسب و کار (مدل مشکی در تصاویر زیر) است، مدل Progressive با عملکردی چندمنظوره (مدل زرد) بوده و مدل Power با هدف استفاده شهری (مدل سفید) به تولید خواهد رسید. صرف نظر از هر مدل، تمامی نسخه‌های فوق حاوی یک فضای باربری کاربردی بوده که به صورت پیشفرض از نورپردازی و خروجی برق 12 ولت بهره می‌برند. از این خروجی صاحبان خودرو می‌توانند برای اتصال تجهیزات برقی همچون کمپرسور باد و یا اره برقی استفاده کنند. سپر عقب خودرو یکپارچه با کف قسمت بابربی است، اما همچنان امکان جداسازی آن نیز وجود دارد. در صورت جداسازی سپر، در پشتی را نیز می‌توانید به حالت 180 درجه‌ای باز کنید.

کابین پیکاپ مرسدس بنز X کلاس

وقتی به داخل کابین پیکاپ جدید آلمانی‌ها می‌رویم، چشممان فورا به المان‌های مدرن این شرکت همچون غربیلک فرمان سه پره (چند منظوره) و دریچه‌های تهویه هوای گرد می‌افتد. صندلی‌های نسخه پایه خودرو از جنس پارچه مشکی هستند، اما در سایر نسخه‌ها می‌توان تودوزی چرمی را نیز مشاهده کرد. داشبورد چرمی و تریم چوبی نیز از دیگر بخش‌های سفارشی این خودرو خواهند بود. نکته دیگر، صندلی‌های کاملا مناسب قسمت پشتی و فضای خوبیست که می‌تواند محل نشستن سه سرنشین بزرگسال را مهیا کند. همچنین درست در وسط داشبورد جلو و بالای این دریچه‌ها یک نمایشگر 5.4 اینچی (یا 8.4 اینچی سفارشی) تعبیه خواهد شد که می‌تواند به صندلی‌های برقی و گوشی‌ها (از طریق بلوتوث) نیز ارتباط برقرار کند.

خودرو پیکاپ مرسدس بنز X کلاس

پیشرانه‌ها

مرسدس در هنگام عرضه پیکاپ باکیفیت خود قرار است سه پیشرانه مختلف را به مشتریان ارائه کند. دو نمونه آن دیزلی است و مدل دیگر بنزینی خواهد بود، هرچند همگی از نوع چهار سیلندر هستند.

یکی از مدل‌های دیزلی به نام X220D، در واقع یک موتور 2.3 لیتری توربودیزل با قدرت 160 اسب بخار است و مدل بعدی یک موتور حاوی همین حجم و بای‌توربودیزل به نام X250D با توان تولید 190 اسب بخار است. مدل بنزینی پیکاپ مرسدس بنز X کلاس نیز از پیشرانه‌ای به نام X200 و با قدرت تولید 165 اسب بخار برخوردار خواهد بود.

خودرو پیکاپ مرسدس بنز X کلاس

اما این پایان ماجرا نیست، چرا که خودروساز آلمانی در نظر دارد در بهار 2018 از یک نسخه قوی‌تر به نام X350D نیز رونمایی کند که متشکل از یک موتور شش سیلندر 260 اسب بخاری و گشتاور 550 نیوتن‌متر است. این خودرو که پرقدرت‌ترین نسخه اعضای ایکس کلاس خواهد بود، از پنج حالت رانندگی متفاوت نظیر حالت رانندگی راحت، اقتصادی، اسپورت، دستی و آفرود بهره می برد. شما همچنین می‌توانید بین دو مدل گیربکس 6 سرعته دستی و 7 سرعته اتوماتیک یکی را برگزینید. اغلب اتومبیل‌های این خانواده به صورت استاندارد، به شکل دیفرانسیل عقب هستند، اما قابلیت سفارش سیستم چهارچرخ محرک (4Matic) نیز همراه آن‌ها وجود خواهد داشت.

این خودرو پیکاپ از طول 5.34 متر، عرض 1.92 متر و فاصله محوری 3.15 متری برخوردار است. ظرفیت بار قابل حمل توسط آن 1 تن و 100 کیلوگرم است، اما شما می‌توانید حداکثر تا 3 تن و نیم را نیز با آن به یدک بکشید. ارتفاع ایکس کلاس از سطح زمین 202 میلی‌متر است، اما اگر علاقه‌مند به آفرود هستید می‌توانید به صورت سفارش آن را به 222 میلی‌متر افزایش دهید.

قیمت

این خودرو از اواخر سال جاری میلادی با قیمت 37 هزار و 294 یورو در آلمان به فروش خواهد رسید. پس از آن سایر بازارهای جهانی همچون آفریقای جنوبی و استریالیا از اوایل سال آینده میلادی از این خودرو میزبانی خواهند کرد و در کشورهای برزیل و آرژانتین نیز از سال 2019 به فروش خواهد رسید.

گالری تصاویر

ویدیو معرفی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*