آنفالو شدن در اینستاگرام

چگونه از آنفالو شدن در اینستاگرام مطلع شویم؟

آنفالو شدن در اینستاگرام هیچ نشانه خاصی ندارد و برای اطلاع از آن فقط باید دست به دامن ابزارها شد. در ادامه چند ابزار آنفالویاب اینستاگرام را معرفی می‌کنیم.

علاقه به ارتباط بیشتر با افراد در شبکه‌های اجتماعی و به تبع آن به دست آوردن لایک و کامنت بیشتر، در تمامی کاربران ثابت است. پیش نیاز این امر داشتن دنبال‌کنندگان (فالوورها) بیشتر است. اما برای بالا باقی ماندن آمار مربوط به لایک و کامنت، باید تعداد دنبال‌کنندگان شما ثابت باقی بماند، چرا که کاهش فالوور سبب کم شدن آن دو خواهد شد. اما آیا واقعا راهی وجود دارد تا از آنفالو شدن در اینستاگرام اطلاع پیدا کنیم؟

روز به این روز این مسئله اهمیت بیشتری برای کاربران پیدا می‌کند. متاسفانه برخی افراد تصور می‌کنند پایین بودن تعداد دنبال‌شوندگان (فالووینگ‌ها) و بالا بودن تعداد دنبال‌کنندگان یک ارزش تلقی می‌شود، به همین دلیل بعد از دنبال کردن یک کاربر و سپس فالو شدن توسط وی (فالوبک گرفتن)، آن کاربر را آنفالو می‌کنند. به این ترتیب تعداد دنبال‌کنندگان و دنبال‌شوندگان به حالتی نامتقارن در می‌آید. با یک جستجوی ساده در گوگل متوجه می‌شویم ابزارها، اپلیکیشن‌ها، وب سایت‌ها و راهکارهای مختلفی به این منظور یافتن این‌چنین کاربران وجود دارند.

آنفالو شدن در اینستاگرام

تا چند صفحه نخست نتایج جستجو، ابزارها و راهکارهایی جدید به چشم می‌آیند، اما در میان آن‌ها، تنها از موارد زیر استفاده کردیم، چرا که محبوبیت بیشتری داشته و توصیه بیشتری به استفاده از آن‌ها شده است.

تفاوتی ندارد از این ابزارها و یا هر ابزار و سرویس دیگری استفاده کنید، چرا که در هر صورت، به هیچ عنوان به صورت مستقیم متوجه آنفالو شدن در اینستاگرام توسط یک کاربر نمی‌شوید. این مورد، دقیقا همانند عدم توانایی برای مشاهده کاربرانی است که پروفایل کاربری شما را مشاهده کرده‌اند.

اگرچه این ابزارها به صورت مستقیم اعلام نمی‌کنند کاربر X شما را آنفالو کرده، اما به کمک برخی از آن‌ها یافتن کاربران متقلب تقریبا راحت است. به عنوان نمونه، برخی سرویس‌ها نشان می‌دهند کدام یک از حساب‌های کاربری که شما دنبال کرده‌اید، به صورت متقابل شما را دنبال نکرده‌اند.

در ادامه باید وارد آن لیست شده و لابه‌لایش به دنبال کاربران متخلف بگردید! البته، اگر تعداد فالوورها و فالووینگ‌های شما از یک حدی بیشتر باشد، این روش کارایی خود را از دست می‌دهد، چرا که نمی‌توان در بین هزاران صفحه اینستاگرامی کاربران مد نظر را تشخیص داد.

آنفالو شدن در اینستاگرام

به نظر می‌رسد به خاطر دلایلی نامعلوم، اینستاگرام دوست ندارد کاربران بدانند چه کسی آن‌ها را آنفالو کرده است. شاید این به خاطر حفظ ادب باشد. پس فالوبک دادن، تنها یک قانون نانوشته است که اگرچه تمامی کاربران (حتی آن‌هایی که این قانون را رعایت نمی‌کنند) به آن عقیده دارند، اما چنین چیزی در قوانین رسمی شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام درج نشده است. به عنوان نمونه، حین بررسی کامل قوانین این شبکه اجتماعی به منظور یافتن دلایل غیر فعال شدن اکانت اینستاگرام به صورت خودکار، هیچ موردی مبنی بر اینکه فالو نکردن فردی که شما را فالو کرده خلاف قوانین است مشاهده نکردیم!

نه تنها این شبکه اجتماعی خودش چنین قابلیتی را فراهم نمی‌کند، بلکه امکان پیاده‌سازی راهکاری به منظور اطلاع از دنبال نشدن در اینستاگرام از توسعه‌دهندگان نیز سلب شده است. بر اساس صحبت‌هایی که با چند توسعه‌دهنده داشته‌ایم، مدتی است ارائه ابزاری برای اطلاع یافتن از آنفالو شدن در اینستاگرام خلاف قوانین آن تلقی می‌شود.

راه حل نهایی اطلاع از آنفالو شدن در اینستاگرام

بهترین راهکار، به خاطر سپردن اعداد و ارقام مربوط به حساب کاربری است. برخی از ابزارها و وب سایت‌هایی که در بالا معرفی کردیم، قادرند حساب کاربری را در زمان‌های مختلف آنالیز کرده و تغییرات پدید آمده در آن را به صورت خلاصه ارائه کنند. بهترین ابزارها می‌توانند به صورت یک رقم دقیق بگویند چه تعداد کاربر شما را آنفالو کرده‌اند، اما امکان یافتن کاربران مذکور به صورت دقیق ممکن نیست.

آنفالو شدن در اینستاگرام

البته، این سرویس‌ها از نخستین زمان ورود به آن‌ها قادر به آنالیز اکانت شما هستند. از آنجایی که احتمالا بعد از آنفالو شدن در اینستاگرام به فکر استفاده از آن‌ها افتاده‌اید، کارایی این ابزارها از بین می‌رود، چرا که نمی‌تواند وضعیت حساب کاربری را پیش از اولین بار لاگین کردن بررسی کنند.

برخی کاربران از فالوبک نگرفتن شدیدا عصبانی می‌شوند و دوست دارند به هر طریقی شده، فرد یا افراد خاطی را پیدا کنند. این کاربران ناچارند به روش‌های دستی اطلاع از آنفالو شدن در اینستاگرام روی بیاورند. به این منظور:

  • یکی از اپلیکیشن‌های معرفی شد در بالا را دانلود و سپس نصب کنید. پیشنهاد ما، استفاده از Unfollowers for Instagram برای کاربران اندروید و استفاده از Instafollow برای کاربران سیستم عامل موبایل اپل است.
  • در ادامه به وب سایت MagiMetrics مراجعه کرده و یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید. اگر به هر دلیل تمایلی به استفاده از این سرویس ندارید، می‌توانید از CrowdBabble و یا دیگر سرویس‌های مشابه استفاده کنید.
  • با دادن دسترسی‌های کافی، به این سرویس‌های اجازه دهید وضعیت حساب کاربری شما را بررسی کنند.
  • لیست دنبال‌کنندگان شما در ادامه مشخص خواهد شد. از این لیست به صورت یک فایل CSV و یا Excel خروجی بگیرید.
  • این لیست را ذخیره کرده و نام آن را بر اساس تاریخ دریافت تغییر دهید.
  • وقتی در هر زمان و بر اساس آمار و ارقام مربوط به حساب کاربری و کم شدن تعداد فالوورها مشخص شد یک یا چند کاربر دست از دنبال کردن شما کشیده‌اند، مجددا به یکی از دو وب سایت یاد شده مراجعه کرده و یک لیست جدید از دنبال‌کنندگان خود ایجاد کنید.
  • با استفاده از ترفند یافتن موارد مشابه در اکسل، فرد یا افرادی که در لیست دوم قرار ندارند را شناسایی کنید.
  • اگر شدیدا به قانون فالوبک معتقد هستید، با آنفالو کردن این کاربران درس خوبی به آن‌ها بدهید.

آنفالو شدن در اینستاگرام

اگر تعداد دنبال‌کنندگان شما کمتر از صد نفر است، MagiMetrics ابزار مناسبی برای شما محسوب می‌شود، چرا که فقط این تعداد را به صورت رایگان برایتان لیست می‌کند. در صورت داشتن فالوورهای بیشتر، باید حساب ویژه این سرویس را با پرداخت 100 دلار به صورت ماهیانه تهیه کنید. اگر در آمدی از اینستاگرام ندارید، پرداخت این هزینه عاقلانه به نظر نمی‌رسد.

متاسفانه وضعیت وب سایت CrowdBabble از این نیز بدتر است. این سرویس به طور کل پولی بوده و برای هر بار دریافت گزارش از آن باید 30 دلار پرداخت کنید. اما اگر کسب اطلاعات دقیق بعد از آنفالو شدن در اینستاگرام برایتان تبدیل به امری حیاتی شده، شاید پرداخت این‌چنین مبالغ کمی قابل هضم باشد.

عدم توجه به برنامه‌ها و ابزارهای وعده‌دهنده

برای کسب اطلاعات دقیق دستپاچه عمل نکنید، چرا که ممکن است برای یافتن فرد متقلب، در یک سرویس غیر مطمئن لاگین کنید. به این ترتیب به جای چند فالوور ناقابل، کل حساب کاربری‌تان را از دست خواهید داد. این دسته از ابزارها نیاز دارند به طور کامل به اطلاعات حساب کاربری دسترسی داشته باشند، پس در صورت استفاده از یک مورد نامناسب، حریم خصوصی‌تان به خطر خواهد افتاد.

آنفالو شدن در اینستاگرام

اگر پیش از این و به هر منظور دیگری از سرویس‌های غیر رسمی خارج از اینستاگرام استفاده کرده‌اید، بهتر است دسترسی‌های تمامی آن‌ها را از بین ببرید. کافی است به بخش Authorized Applications در وب سایت اینستاگرام مراجعه کرده و بعد از وارد کردن اطلاعات اکانت خود، در این بخش بر روی گزینه Revoke Access کلیک کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام چطور بفهمم کسی که fallow کردم منو دنبال می کنه؟

  2. یکی از دلایل هک شدن توی اینستاگرام بجز ایمیل های هکر استفاده از همین برنامه ها هستش چون سازنده برنامه به اطلاعاتی که توش وارد میکنین (یوزرنیم و پسورد) کاملا دسترسی داره واسه همین پیشنهاد میکنم از اینجور برنامه ها یا برنامه های مشابه مثل افزایش فالور و… استفاده نکنین یا هربار که استفاده کردین رمزتونو عوض کنین