معرفی اسنپدراگون 836

معرفی اسنپدراگون 836 کوالکام همزمان با رونمایی از گوگل پیکسل 2 خواهد بود

اخیرا در جریان زمان معرفی اسنپدراگون 836 قرار گرفته‌ایم. گفته می‌شود تراشه جدید کوالکام همزمان با رونمایی از گوگل پیکسل 2 معرفی می‌شود.

درست زمانی که گمانه‌زنی‌ها درباره چیپست پرچمدار بعدی کوالکام یعنی اسنپدراگون 845 آغاز شده بودند، ناگهان شایعاتی پیرامون نسخه پیشرفته پرچمدار کنونی این شرکت به گوش رسیدند. چیپست جدید را باید مدل توسعه یافته اسنپدراگون 835 دانست، تراشه‌ای که برترین پرچمداران بازار موبایل امروز از آن قدرت گرفته‌اند. اما تفاوت اسنپدراگون 836 و اسنپدراگون 835 زیاد نیست.

پردازنده اصلی و پردازشگر گرافیکی تراشه جدید همانند محصول پیشین باقی مانده و تنها سرعت هسته‌های آن افزایش پیدا می‌کند. اما معرفی اسنپدراگون 836 همراه با عرضه چه گوشی موبایلی خواهد بود؟

ابتدا گفته شد گلکسی نوت 8 نخستین گوشی موبایل مجهز به اسنپدراگون 836 خواهد بود، اما دیگر این موضوع مطرح نیست. بر اساس جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون 836 گوگل پیکسل 2 است. این اتفاق دور از انتظار نیست. پرچمدار کوالکام در سال گذشته میلادی، اسنپدراگون 821 محسوب می‌شد که برای اولین بار در گوشی موبایل گوگل پیکسل مورد استفاده قرار گرفت.

معرفی اسنپدراگون 836

برترین پرچمدارانی که تاکنون و در نیمه نخست سال 2017 معرفی شده‌اند، از اسنپدراگون 835 قدرت گرفته‌اند. حال انتظار داریم قدرتمندترین پرچمدارن معرفی شده در نیمه دوم سال، به نسل بعدی این تراشه مجهز شوند. به عنوان نمونه‌ای از این محصولات می‌توان به گوگل پیکسل 2، گلکسی نوت 8، شیائومی می نوت 3، شیائومی می میکس 2 و احتمالا شیائومی می 6 اس اشاره کرد.

بعد از معرفی اسنپدراگون 836 ، همه پرچمداران نیمه دوم سال از آن قدرت می‌گیرند

در بین تمامی این محصولات، پرچمدار دوم وان پلاس در سال جاری کمی بیشتر در کانون توجه قرار دارد. در سال گذشته، این گوشی‌ساز چینی حدود شش ماه بعد از رونمایی وان پلاس 3، وان پلاس 3 تی را معرفی کرد. مهمترین ویژگی این گوشی موبایل پیش از مجهز شدن به یک دوربین سلفی بهتر و یک باتری بزرگتر، استفاده از چیپست اسنپدراگون 821 بود که در مقایسه با مشخصات سخت افزاری مدل پیشین، یک جهش مهم به شمار می‌آمد. بر اساس این روال پیش‌بینی می‌‌شود نسخه جدید وان پلاس 5، که به اسنپدراگون 835 مجهز شده، از اسنپدراگون 836 قدرت بگیرد.

اگرچه طبق انتظار ما معرفی اسنپدراگون 836 همزمان با گوگل پیکسل 2 بوده و دستگاه‌های معرفی شده در نیمه دوم سال از این تراشه قدرت می‌گیرند، اما هنوز در هیچ بنچمارکی ردی از آن دیده نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*