دوربین گوشی های اقتصادی سامسونگ

توسعه دوربین گوشی های اقتصادی سامسونگ با عرضه گلکسی جی 5 و جی 7 سال 2017

دوربین گوشی های اقتصادی سامسونگ نظیر گلکسی جی 5 سال 2017 و گلکسی جی 7 مکس پیشرفت فوق‌العاده داشته است. در ادامه دلیل مطرح کردن این ادعا را بررسی می‌کنیم.

در گوشی‌ های هوشمند اقتصادی، تمرکز اصلی بر روی کاهش قیمت است، به همین دلیل هیچ شرکتی به فکر قرار دادن یک دوربین خوب بر روی چنین محصولاتی نیست. حداقل گوشی‌سازها بزرگ همچون سامسونگ چنین کاری انجام نمی‌دهند. همه محصولات اقتصادی این شرکت، همواره مجهز به دوربین‌هایی در حد متوسط بوده‌اند.

این غول کره‌ای حتی در جهت عکس نیز قدم برداشته است. به عنوان نمونه، نسخه‌های 2017 سری A به دوربین‌هایی مجهز شده‌اند که در حد محصولاتی در این رده نیست. البته خوب و یا بد بودن دوربین را فقط از لحاظ کیفیت تصاویر ثبت شده به وسیله آن‌ها بررسی نمی‌کنیم.

دوربین گوشی های اقتصادی سامسونگ

به عنوان نمونه، دوربین محصولات سری A سال جاری مخصوصا گلکسی ای 5 و گلکسی ای 7 سال 2017 قادر به ثبت تصاویری خوب هستند، اما متاسفانه در شرایط نوری تقریبا نامناسب، میزان محوشدگی در عکس‌های آن‌ها زیاد می‌شود. این وضعیت حتی وقتی یک منبع نور غیر طبیعی در محیط عکاسی وجود دارد نیز برقرار است. البته برخلاف عقیده بسیاری از کاربران، نبود تثبیت‌کننده نوری تصویر مقصر این اتفاق نیست.

وجود OIS سبب می‌شود تکان خوردن دستگاه حین ثبت عکس و ضبط ویدیو، کمتر در نتیجه نهایی اعمال شود، اما به نظر می‌رسد سه گوشی موبایل سری A سال جاری از نوعی مشکل نرم افزاری رنج می‌برند که سبب می‌شود منظره‌یاب دوربین کندی قابل توجهی داشته باشد. همین موضوع باعث بروز محوشدگی در تصاویر با کوچکترین جابه‌جایی می‌شود.

دوربین گوشی های اقتصادی سامسونگ

اما دوربین گوشی های اقتصادی سامسونگ در سال جاری، از نظر عدم اعمال لرزش دست کاربر در تصاویر، وضعیت بهتری در مقایسه با محصولات سری A سال 2017 دارند. به نظر می‌رسد این شرکت کره‌ای رفته رفته تصمیم دارد قدم‌های مهمی برای توسعه دوربین گوشی های اقتصادی خود بردارد. به عنوان نمونه می‌توان به گلکسی J7 Max اشاره کرد که هم دوربین اصلی و هم دوربین سلفی آن در مدت زمان کوتاه عرضه این گوشی موبایل، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.

دوربین گوشی های اقتصادی سامسونگ

در سال جاری، دو گوشی موبایل گلکسی جی 5 و گلکسی جی 7 به یک دوربین اصلی و همچنین سلفی 13 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند. یکی دیگر از مهمترین مزایای دوربین گوشی های اقتصادی سامسونگ داشتن گشودگی دریچه دیافراگم F1.7 است که با دوربین پرچمداران این شرکت یکسان بوده و سبب افزایش جذب نور و بهبود کیفیت تصاویر ثبت شده در شرایط نوری نامناسب می‌شود.

دوربین گوشی های اقتصادی سامسونگ نظیر گلکسی جی 7 مکس کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد

پس طبیعی است دوربین گلکسی جی 5 و جی 7 سال 2017، در شرایط نوری نامناسب تصاویر بهتری را در مقایسه با دوربین محصولات سری A همین سال ثبت کنند. یکی دیگر از مزایای دوربین گلکسی جی 7 مکس و گلکس جی 5، عدم ایجاد محوشدگی در تصاویر ثبت شده همچون دستگاه‌های سری A است. دوربین سلفی محصولات سال 2017 سری J نیز وضعیت یکسانی دارد. سنسور دارای گشودگی دریچه دیافراگم F1.9 دوربین آن‌ها به یک فلاش LED مجهز بوده و تصاویر بسیار باکیفیتی را ثبت می‌کند.

متاسفانه کندی اپلیکیشن دوربین همچنان وجود دارد، به طوری پیش از ثبت عکس و یا واکنش نشان دادن برنامه به لمس دکمه شاتر، باید کمی صبر کنید. اما در هر صورت نتیجه نهایی، دارای کیفیت بسیار مناسبی بوده و جزییات به خوبی در آن ثبت می‌شوند. این موضوع تا پیش از این در دوربین گوشی های اقتصادی سامسونگ دیده نشده بود.

دوربین سلفی این دو گوشی موبایل نیز شگفت‌انگیز است. البته میزان جزییات ثبت شده در تصاویر آن‌ها به اندازه‌ای نیست که از یک دوربین 13 مگاپیکسلی انتظار می‌رود، اما عکس‌ها از نظر شفافیت و کیفیت چند سر و گردن از عکس‌های دوربین‌های بیشتر محصولات سامسونگ بالاتر می‌ایستند. دو تصویر زیر توسط دوربین‌ اصلی و سلفی گلکسی جی 7 مکس ثبت شده‌اند.

دانلود عکس در ابعاد اصلیدانلود عکس در ابعاد اصلی

کاربران سامسونگ را به عنوان یک شرکت ارائه‌دهنده سخت افزارهای بسیار مناسب در مقایسه با قیمت محصول نمی‌شناسند، اما به نظر می‌رسد این غول کره‌ای با سرعتی آهسته و به صورت پیوسته در حال بهبود وضعیت گوشی های موبایل دسته‌بندی اقتصادی خود است. عرضه گلکسی جی 5 و گلکسی جی 7 سال 2017 نخستین تلاش سامسونگ برای تمرکز بر روی دوربین دستگاه‌های دارای قیمت پایین محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*