11 خودرو مناسب آفرود

با 11 خودرو مناسب آفرود محبوب در جهان آشنا شوید

در این مقاله با 11 خودرو مناسب آفرود (به استثنای جیپ رنگلر) و محبوب در جهان از برندهای معتبری همچون شورولت، تویوتا، مرسدس بنز و غیره آشنا خواهید شد.

آفرودسواری (Off-road) ورزشی شناخته شده و البته گران قیمت است که حتی هزینه‌های زیاد آن نیز باعث نشده تا جوانان از جذب شدن به آن دست بکشند. این ورزش در سراسر جهان طرفداران پر و پاقرض زیادی را پیدا کرده است و هر کسی که شاید حتی یک بار با دوستان خود آن را تجربه کرده باشد، به دنبال تهیه یک خودرو مناسب آفرود برای آخر هفته‌های خود است.

همین بهانه‌ای شد تا ما به معرفی 11 خودرو مناسب آفرود که نزد آفرودسواران از محبوبیت بالایی برخرودارند بپردازیم. البته از این لیست باید جیپ رنگلر را جدا کنیم؛ چرا که این خودرو همیشه نخستین انتخاب نزد هر آفرود سواری است و نمی‌توان به سادگی از آن گذشت. در ادامه با ما همراه باشید.

11 خودرو مناسب آفرود

شورولت کلرادو ZR2

شورولت کلرادو ZR2

کلرادو ZR2 به کمک دیفرانسیل های قفل شونده در پشت و جلوی خود و مجموعه‌ای از دامپرهای عالی سوپاپ قرقره‌ای مولتی ماتیک ارائه کننده توانایی‌های بسیار زیادی در خارج از جاده‌های شهری است. با تمام این تفاسیر خود شما نیز باید قدرت آزادسازی تمام پتانسیل‌های خودرو را داشته باشید.

لندرور دیسکاوری

لندرور دیسکاوری

در نسل تازه خودرو لندرور دیسکاوری دیگر خبری از همان فریم پله‌ای مدل پیشین خبری نیست و کمپانی سازنده علیرغم حفظ همان جسارت و سرسختی زیاد، از ساختاری یکپارچه در طراحی آن استفاده کرده است. این اتومبیل مجهز به سیستم‌های الکتریکی هوشمند مخصوص آفرود ساخت خود برند لندرور است که باعث می‌شود در خارج از جاده‌ها دیسکاوری به معنای واقعی یک غول شگفتی ساز باشد.

مرسدس بنز جی 550

مرسدس بنز جی 550

هرچند مرسدس بنز جی 550 از قیمتی دو برابر بیشتر از مدل بالارده جیپ رنگلر گران‌تر است، اما همچنان ما از آن به عنوان یکی از چندین خودرو مناسب آفرود با قابلیت‌ها و امکانات زیاد یاد می‌کنیم. بی‌تردید جی 550 همراه با سه دیفرانسیل قفل شونده قدرتمند می‌تواند هر جاده و مانعی را در جای تا جای کره زمین پشت سر بگذارد.

لندرور رنجرور

لندرور رنجرور

رنجرور ترکیب نابی از قابلیت‌های آفرود و ویژگی‌هایی لوکس است که بی‌تردید در هیچ خودرو دیگری نمی‌توان آن‌ها را کنار یکدیگر دید. به قدری عملکرد این خودرو در زمین‌های لغزنده و نامطمئن خوب است که گویی مشغول رانندگی درون شهر هستید!

جیپ گرند چروکی تریل هاوک

جیپ گرند چروکی تریل هاوک

شاید مدل رنگلر بهترین خودرو مناسب آفرود برند جیپ باشد، اما نمی‌توان در آن ویژگی‌هایی لوکس را یافت. به همین دلیل جیپ پکیجی به نام «تریل هاوک» را به خودرو قدرتمند گرند چروکی خود افزوده است تا به لطف آن بتوانید در کنار لذت آفرود، از ویژگی‌هایی لوکس و جذاب‌تر نیز بهره‌مند شوید.

تویوتا فور رانر TRD Pro

تویوتا فور رانر TRD Pro

30 سالی است از عرضه نسخه اولیه خودرو تویوتا فور رانر می‌گذرد و در حالی که این اتومبیل زبان طراحی اولیه خودش را حفظ کرده، اما در طول زمان پیشرفت‌هایی را به خود دیده است. نسخه TRD Pro این خودرو قادر به ارائه یک دیفرانسیل قفل شونده، دامپرهای بیلستین و غیره است که از آن خودرویی متناسب با قابلیت آفرود را مهیا می‌سازد.

فورد اف 150 رپتور

فورد اف 150 رپتور

فورد اف 150 رپتور گزینه‌ای فوق‌العاده عالی برای لذت همه جانبه از آفرودسواری است. کمپانی سازنده در این خودرو یک حالت جذاب به نام باجا را نیز ارائه می‌کند که تمامی قابلیت‌های این خودرو را به شما خواهد آموخت.

تویوتا لندکروزر

تویوتا لندکروزر

اگر بخواهیم از یک رقیب جدی برای رنج روور نام ببریم باید به دو خودرو لکسوس اش ال ایکس و تویوتا لندکروزر اشاره کنیم. لندکروزر یک اتومبیل بسیار جادار و بزرگ، نرم و باشکوه است که همراه با قابلیت‌های بسیار عالی و تجهیزات الکترونیکی بی‌شمار، مخصوص آفرود طراحی شده است. گفتنیست که قیمت نسخه پایه این خودرو 83 هزار و 825 دلار است.

رم پاور واگن

رم پاور واگن

وقتی 3 سال پیش پاور واگن عرضه شد، همگان آن را دقیقا نسخه پیکاپ خودرو جیپ رنگلر می‌دانستند. در حالی که تا چندی دیگر پیکاپ جیپ رنگلر نیز عرضه خواهد شد، اما به همین سادگی نمی‌توان از چهره خشن و عملکرد عالی پاور واگن گذشت. گفتنیست که شرکت رم، زیرمجموعه دوج است که در سال 2010 آغاز به کار کرد.

نیسان تیتان XD Pro-4X دیزل

نیسان تیتان XD Pro-4X دیزل

هرچند نیسان هنوز هم اتومبیل Titan Warrior که رقیب جدی برای رپتور است را عرضه نکرده، اما صاحب XD Pro-4X به عنوان قدرتمندترین تایتان برای عاشقان آفرود است. این خودرو از دامپرهای Bilstein و دیفرانسیل قفل شده پشتی بهره می‌برد و پیشرانه کامینر 7 سیلندر دیزل نیز از آن به عنوان یک اتومبیل فوق‌العاده جذاب ساخته است.

سوبارو اوت بک

سوبارو اوت بک

ما میدانیم که احتمالا شما هم از حضور سوبارو اوت بک در این فهرست یازده‌گانه متعجب شده‌اید. این خودرو کاملا متفاوت با تمامی خودروهای این لیست است و شما درست می‌اندیشید. فاصله آن با زمین زیاد نیست، تایرهایی با آج‌های بزرگ ندار و از نظر ظاهری نیز کاملا متفاوت است؛ اما اوت بک به شکل شگفت انگیزی یک خودرو مناسب آفرود است. هرچند شاید کسی این خودرو را به مسیرهای بسیار سخت نبرد، اما اگر قصد استفاده از آن در مسیرهای شهری و هر از گاهی نیز آفرودسواری سطح پایین را دارید این بهترین گزینه است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اینا قیمتاش چنده به پوول ایران؟
    کدوماش اصلا توو ایران هست؟
    لطفا ایناشم بگین بی زحمت