شرکت آلفابت کمپانی مادر گوگل

درآمد 26 میلیارد دلاری شرکت آلفابت در سه‌ماهه دوم 2017

شرکت آلفابت (Alphabet) که اکنون کمپانی مادر گوگل محسوب می‌شود، در کوارتر (سه ماهه) دوم سال 2017 درآمد هنگفتی را نصیب خود کرد. این کمپانی رکورد 26 میلیارد دلاری را برای خود به ثبت رسانده است.

به دست آوردن چنین رقمی از درآمد، در مقایسه با همین دوره در سال گذشته، رشد 21 درصدی را برای این کمپانی نشان می‌دهد. سود خالص دریافتی از این حجم درآمدی عظیم، تنها 3.5 میلیارد دلار است، چراکه آلفابت 2.7 میلیارد دلار از سوی کمیسیون اروپا جریمه شده است.

درآمد آلفابت

بخش کسب و کار تبلیغاتی این کمپانی، رشد 18 درصدی داشته و با توجه به اینکه کلیک‌ها رشد 52 درصدی را تجربه کرده، درآمد از این بخش به 22.7 میلیارد دلار رسیده است. دیگر کمپانی‌هایی که به آلفابت وابسته هستند، 772 میلیون دلار زیان‌دهی داشته‌اند که این مقدار در مقایسه با 855 میلیون دلار در سه ماهه دوم سال گذشته، کاهش یافته است.

شرکت آلفابت در یک بیانیه جداگانه، عضو جدید هیئت مدیره خود را معرفی کرد. ساندار پیچای (Sundar Pichai) که از سال 2015 به عنوان مدیر ارشد اجرایی گوگل مشغول به کار است، به عضویت هیئت مدیره آلفابت درآمد. او مسئول توسعه محصولات و استراتژی تکنولوژی گوگل است و به هیئت مدیره درباره مسائل حوزه کاری خود پاسخ خواهد داد.

آلفابت نام یک شرکت فناوری هلدینگ مستقر در کالیفرنیاست که تاسیس آن در 10 اوت 2015 برابر با 19 مرداد ماه 1394 از طریق وبلاگ رسمی گوگل، به طور رسمی اعلام شد. لری پیج و سرگئی برین که پیش از این گوگل را راه‌اندازی کرده بودند، موسسان آلفابت هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*