هواوی نوا 2

هواوی نوا 2 ؛ حس داشتن پرچمدار زیبای هوای در کنار دوربینی حیرت‌آور

هواوی نوا 2 (Huawei Nova 2) چندی پیش رونمایی شد. طی یک نگاه نزدیک، امکانات، سبک طراحی، قیمت و مشخصات فنی گوشی موبایل هواوی نوا 2 را بررسی خواهیم کرد.

هواوی نوا 2 در کنار نسخه بزرگتر آن یعنی هواوی نوا 2 پلاس چندی پیش معرفی شدند. تفاوت هواوی نوا 2 و هواوی نوا 2 پلاس تنها به ظرفیت داخلی و اندازه نمایشگر ختم شده و این دو از نظر مشخصات فنی اختلاف دیگری با یکدیگر ندارند. محصولات میان‌رده جدید هواوی شبیه به پرچمداران سال جاری و سال گذشته سری P همین شرکت طراحی شده‌اند، به این معنی که ظرافت خاصی داشته و دارای بدنه‌ای فلزی هستند. در بین دستگاه‌های میان‌رده بازار، کمتر گوشی موبایلی به این اندازه زیبا طراحی شده است. هر دو مدل پایه و پلاس تنها 6.9 میلی‌متر ضخامت دارند.

هواوی نوا 2

بخش عکس برداری، دومین نقطه قوت هواوی نوا 2 است. دوربین دوگانه آن با سایر دوربین‌های این‌چنینی هواوی تفاوت دارد. این گوشی‌ساز همواره برای پیاده‎سازی دوربین دوتایی، از یک سنسور عادی در کنار یک سنسور سیاه و سفید استفاده می‌کند، در حالی که دوربین هواوی نوا 2 از یک سنسور عادی 12 مگاپیکسلی عادی و یک سنسور تله فوتو 8 مگاپیکسلی تشکیل شده است. معروف‌ترین گوشی موبایل مجهز به چنین دوربینی در حال حاضر آیفون 7 پلاس است.

هواوی نوا 2

سنسور دوم دوربین این محصول میان‌رده قادر به اعمال دو برابر بزرگنمایی اپتیکال بدون کاهش کیفیت است. ویژگی مهم دیگر آن مجهز شدن به یک حالت عکاسی فان به صورت پیش‌فرض است، به طوری که کاربر می‌تواند بدون استفاده از ابزارهای ویرایش تصویر، افکت‌های بسیار جذاب و سرگرم‌کننده‌ای به چهره خود اعمال کند. اگرچه گشودگی دریچه دیافراگم سنسور اصلی برخلاف پرچمداران کنونی بازار موبایل f/1.8 است، اما در شرایط نوری نامناسب تصاویر قابل قبولی ثبت می‌کند.

هواوی نوا 2 پلاس

دوربین سلفی قدرتمند هواوی نوا 2

یکی از اصلی‌ترین مخاطب‌های هواوی Nova 2 طرفداران عکاسی سلفی هستند. البته رزولوشن 20 مگاپیکسلی این دوربین تنها نقطه قوت آن نیست و کیفیت تصاویر ثبت شده نیز بسیار شگفت‌انگیز است.

هواوی حتی در بیشتر پرچمداران خود نیز از صفحه نمایش فول اچ‌دی استفاده می‌کند، به همین دلیل به کار بردن چنین وضوح تصویری در نمایشگر 5 اینچی از نوع LPTS LCD هواوی نوا 2 ، کاملا قابل قبول و عالی تلقی می‌شود. این صفحه نمایش دارای لبه‌هایی 2.5 بعدی است.

هواوی نوا 2 پلاس

با توجه به دسته‌بندی که Huawei Nova 2 در آن قرار می‌گیرد، از چیپست میان‌رده کایرین 659 در آن استفاده شده است. این تراشه در کنار 4 گیگابایت حافظه رم و ظرفیت داخلی 64 گیگابایت عملکرد بسیار خوبی را به کاربران وعده می‌دهد. ظرفیت باتری دستگاه 2950 میلی‌آمپر ساعت است که با توجه به ابعاد و رزولوشن آن دوام بسیار خوبی دارد.

هواوی نوا 2

این گوشی موبایل را باید نسخه اقتصادی مدل کوچکتر پرچمدار سال 2017 سری P دانست که مخصوصا از نظر زیبایی و شاهکار طراحی چیزی از آن کم ندارد. قیمت هواوی نوا 2 برابر 365 دلار است، در حالی که برای خرید هواوی پی 10 باید حدود 600 دلار بپردازید. در ادامه به صورت اجمالی مشخصات هواوی نوا 2 را بررسی می‌کنیم.

هواوی نوا 2

لیست مشخصات فنی هواوی نوا 2 (Huawei Nova 2)

  • ابعاد 142.2 در 68.9 در 6.9 میلی‌متر
  • وزن 143 گرم
  • پشتیبانی از دو سیم کارت (هیبریدی، با امکان قرار دادن کارت حافظه در اسلات دوم)
  • نمایشگر 5.0 اینچی با نسبت ابعاد صفحه به بدنه 69.7 درصد در کنار رزولوشن فول اچ‌دی و تراکم پیکسلی 443 پی‌پی‌آی
  • قدرت گرفته از اندروید 7.0 نوقا همراه با رابط کاربری EMUI نسخه 5.1
  • چیپست کایرین 659 مجهز به دو پردازنده چهار هسته‌ای (چهار هسته Cortex-A53 با سرعت 2.36 گیگاهرتز، چهار هسته Cortex-A53 با سرعت 1.7 گیگاهرتز)، پردازشگر گرافیکی Mali-T830 MP2
  • 4 گیگابایت حافظه رم در کنار 64 گیگابایت ظرفیت داخلی به همراه پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • دوربین دوگانه دارای یک سنسور 12 مگاپیکسلی معمولی و مجهز به گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و همچنین سنسور تله فوتو 8 مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال تا دو برابر، وجود فلاش LED و همچنین فوکوس اتوماتیک، اندازه پیکسل 1.25 میکرومتر، وجود قابلیت‌های برچسب‌گذاری جغرافیایی، عکس برداری پانوراما و تشخیص لبخند و چهره، امکان فیلم برداری با وضوح فول اچ‌دی و نرخ 30 فریم بر ثانیه، دوربین سلفی دارای رزولوشن 20 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از یو اس بی نسخه C و تکنولوژی شارژ سریع، مجهز به حسگر اثر انگشت
  • باتری غیر قابل تعویض 2950 میلی‌آمپر ساعتی
  • دارای گزینه‌های رنگ قطبی آبی، سبز چمنی، طلایی، مشکی و رز گلد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*