دسته پهپادها

دسته پهپادها این بار در نقش امدادرسانی و رساندن تدارکات

استفاده از دسته پهپادها در نقش رزمی و تجسسی همیشه مبحثی جذاب برای فرماندهان نظامی بوده، اما اخیرا صحبت هایی در مورد استفاده از آنها در نقش تدارکاتی و امدادرسانی به میان آمده است.

ژنرال مایکل دانا، معاون فرماندهی بخش تدارکات و تاسیسات سپاه تفنگداران دریایی آمریکا اعلام کرده که به تکنولوژی دسته پهپادها علاقه‌مند است. دسته پهپادها یکی از طرح‌های آژانس تحقیقاتی پروژه‌های پیشرفته (دارپا) است که در آن، تعداد زیادی از پهپادهای کوچک و ارزان، به دشمن حمله کرده و آن را منحرف و گیج می‌کنند.

دانا در مصاحبه‌ای در مورد این پهپاد‌ها اظهار داشت:

می‌توان 100 فروند از این پهپاد‌ها را در بالای سر خودروی دشمن به پرواز درآورد و آن را نابود کرد، و یا اگر مثل افراد بخش تدارکات خیلی اهل خشونت نباشید، می‌توانید بسته‌های غذا، مهمات و یا هر نوع تدارکات دیگری را بر روی آن‌ها قرار دهید و آن‌ها را جهت پشتیبانی، به نقطه مورد نظر ببرید.

دسته پهپادها

به گفته دانا دسته پهپاد‌ها برای محیط‌های ساحلی و جزیره‌ای بسیار مناسب هستند و فرماندهان تفنگداران نیز پیش‌بینی می‌کنند که در دهه‌ی آینده، نیرو‌هایشان بیشتر در چنین مناطقی به عملیات بپردازند. بنابراین بدون در خطر انداختن جان انسان‌ها، دسته پهپاد‌های حامل ملزومات را می‌توان به موقعیت‌های مختلف در این گونه محیط‌ها فرستاد.

از نظر تئوری، دسته پهپاد‌ها می‌توانند باعث شوند که تفنگداران، در رساندن کمک‌های بشردوستانه و ملزومات به قربانیان حوادث طبیعی و بحران‌های انسانی دیگر به شکلی موثرتر عمل کنند.

بالگرد بدون سرنشین K-MAX

بالگرد بدون سرنشین K-MAX که از سال 2011 تا کنون در افغانستان عملیات های تدارکاتی انجام می‌دهد

سرهنگ دوم هاوارد ماروتو، عضو ارشد تیم نوآوری در تدارکات تفنگداران دریایی و مسئول فناوری‌های ساخت افزودنی این شاخه ارتش آمریکا، معتقد است چالشی که در اینگونه عملیات‌ها با آن مواجه هستند، دقت کم محموله پرتابی است. به گفته وی:

مشکلی که ما با پرتاب محموله‌های امدادی داریم، این است که در جایی که باید فرود نمی‌آیند. ممکن است این محموله بر روی سقف یک خانه و یا در پشت خطوط دشمن فرود آید و به دست مردمی که واقعا به آن نیاز دارند نرسد، ولی با وجود این تکنولوژی، شاید اگر در جایی بالگرد و هواپیماهای MV-22 کافی برای کمک‌رسانی در دسترس نباشد، بتوان یک روز بیشتر برای قربانیان زمان خرید و یا ملزومات واحدهای نظامی‌مان را یک روز بیشتر تامین کرد.

مزیت دیگر استفاده از دسته پهپاد‌ها این است که دیگر لازم نیست برای یک عملیات تدارکاتی سبک که چندین پهپاد کوچک قادر به انجام آن هستند، هواگردهای سنگین را به کار گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*