فعال سازی رادیو اف ام

آموزش نحوه فعال سازی رادیو اف ام مخفی در گوشی های هوشمند

رادیو اف ام یکی از قابلیت‌های پرکاربرد اتومبیل‌ها بوده و گوشی شما نیز احتمالا قطعه مربوط به این قابلیت را همراه دارد. در اینجا نحوه فعال سازی رادیو اف ام را به شما آموزش خواهیم داد.

تیونر اف ام در گوشی شما قفل است

فعال سازی رادیو اف ام

اکثر سازندگان گوشی های هوشمند قطعه سخت‌افزاری مربوط به رادیو اف ام را در محصولات خود قرار می‌دهند اما مشتریان را از این موضوع آگاه نمی‌کنند. این موضوع در نگاه اول کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما سازندگان دلیل خاصی برای این موضوع دارند.

مودم‌های ال‌تی‌ای شرکت کوالکام در اکثر گوشی‌ های هوشمند جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند و یکی از قابلیت‌های استاندارد این مودم‌ها، پشتیبانی از رادیو است. این قابلیت در اکثر تراشه‌ها برای گوشی کاربران تعبیه می‌شود، چرا که در دنیای مدرن هنوز هم رادیو طرفداران خودش را دارد.

با اینکه سازندگان می‌توانند در یک توافق و هماهنگی بین‌المللی، فعال سازی رادیو اف ام را در سیاست‌های خود قرار دهند، اما به نظر می‌رسد هر شرکت با توجه به شرایط و اهداف خود این موضوع را عملی می‌کند. همچنین اپراتورهایی نظیر AT&T، اسپرینت و تی موبایل اخیرا موجی جهت فعال سازی رادیو اف ام در گوشی های هوشمند را به وجود آورده‌اند، اما اپراتور ورایزون هنوز هم از این کار امتنا می‌کند. کمپانی اپل نیز هیچ علاقه‌ای به عملی کردن این موضوع نشان نداده است.

هنوز به طور دقیق نمی‌دانیم چرا برخی از شرکت‌ها، چیپست مربوطه را به طور کل غیرفعال می‌کنند، اما در این زمینه حدس‌ و گمان‌هایی وجود دارد. برخی تولیدکنندگان معتقدند چنین قابلیتی به جذب مشتریان بیشتر جهت خرید محصولاتشان کمک شایانی نمی‌کند. اما منتقدان اعلام کرده‌اند در پس این تصمیم، اهداف مالی خاصی نهفته شده است که هیچ شرکتی پیرامون آن سخنی به میان نیاورده است.

علاوه بر این موارد، فعال سازی رادیو اف ام در محصولات هوشمند منجر به کاهش کاربران سرویس‌های پخش آنلاین می‌شود و همین موضوع منافع افراد و شرکت‌های مربوطه را به خطر می‌اندازد.

آموزش نحوه آنلاک تیونر اف ام

فعال سازی رادیو اف ام

اگر تولیدکننده گوشی شما و همچنین اپراتور تحت قرارداد آن چیپست مربوط به رادیو را غیرفعال نکرده باشند، دسترسی به قابلیت‌های این بخش و فعال سازی رادیو اف ام کار آنچنان سختی نیست. در این راه به دو چیز نیاز دارید: اپلیکیشن NextRadio که امکان استفاده از چیپست FM را فراهم می‌آورد و وسیله‌ای که نقش یک آنتن را ایفا کند. سازندگان اپلیکیشن مذکور لیست محصولاتی که از این سرویس پشتیبانی دارند را منتشر کرده‌اند که می‌توانید در این لینک آنها را مشاهده نمایید.

با مراجعه به لیست بالا می‌توانید از پشتیبانی یا عدم پشتیبانی گوشی خود از برنامه NextRadio مطلع گردید؛ راهکار دیگری نیز وجود دارد که با هر گوشی این برنامه را دانلود و آن را اجرا کنید تا پشتیبانی آن از سرویس مذکور مشخص شود. پس از نصب و اجرای برنامه، چیپست اف ام توسط آن شناسایی می‌گردد. اگر در این راه موفق نبودید، دانلود این اپلیکیشن باز هم خالی از لطف نیست و می‌توانید به صورت آنلاین از رادیو بهره ببرید.

اگر اپلیکیشن مذکور در شناخت تراشه اف ام موفق بود، تنها به وسیله‌ای جهت ایفای نقش آنتن نیاز دارید. این کار نیز آنچنان سخت نیست. هر چیزی که قابلیت اتصال به گوشی شما را داشته و حاوی سیم باشد، قابلیت ایفای نقش آنتن را داراست. بدین ترتیب می‌توانید از هدفون یا اسپیکر سیمی استفاده کنید.

البته گوش دادن به رادیو از طریق هدفون یا اسپیکری که به گوشی متصل می‌کنید به هیچ عنوان ضروری نیست و امکان قرار دادن صدا بر روی اسپیکر گوشی هوشمند فراهم است. متاسفانه اتصال بلوتوث هنوز در این نسخه پشتیبانی نمی‌شود.

دانلود برنامه برای اندروید

تکلیف دستگاه‌هایی که پشتیبانی ندارند چیست؟

در صورتی که به صورت سخت‌افزاری قادر به استفاده از این برنامه نیستید، تنها راه صبر جهت موفقیت کاربران در جهت فعال شدن چیپ‌های رادیو در تمامی گوشی‌ها باشید. با این حال کاربران گوشی‌های اپل و همچنین کسانی که از اپراتور ورایزون بهره می‌برند، تنها به لطف اتصال اینترنت قادر به استفاده از اپلیکیشن‌های مربوط به این سرویس هستند.

مزیت‌های رادیو اف‌ام

با اینکه با دسترسی به اینترنت به خوبی قادر به استفاده از سرویس رادیو هستید، اما فعال سازی رادیو اف ام در گوشی و استفاده از آن مزیت‌های منحصر به فردی دارد که می‌توان از آنها بهره گرفت. اولین مورد عدم نیاز به استفاده از اینترنت گران‌قیمت دیتا جهت گوش دادن به کانال‌های رادیویی به شمار می‌رود و این عامل به تنهایی دلیل قانع‌کننده‌ای جهت فعال سازی رادیو اف ام است. البته شایان ذکر است برنامه‌ای که در بالا معرفی شد، جهت دانلود تصاویر آلبوم‌ها و کانال‌های مختلف مقدار کمی از حجم دیتای اینترنت را مصرف می‌کند. البته با رفتن به بخش تنظیمات در رابط کاربری برنامه و انتخاب گزینه Switch to Tuner Only Mode ، می‌توانید از این موضوع جلوگیری کنید.

با اینکه اپلیکیشن‌های آنلاین رادیو شامل کانال‌های مختلف این سرویس هستند، اما ممکن است تمامی کانال‌های محلی شما را ارائه نکنند. با این حال پس از فعال سازی رادیو اف ام و استفاده از این روش دیگر نگرانی در این جهت وجود نخواهد داشت و تمامی کانال‌های محلی در دسترس کاربران است.

نکاتی برای استفاده از رادیو اف ام

آنهایی که موفق به فعال سازی رادیو اف ام در تلفن‌ هوشمند خود شده‌اند، بهتر است در راستای به کارگیری از این قابلیت به نکات زیر توجه داشته باشند:

  • گوشی خود را قبل از وقوع حوادث و اتفاقات ضروری فول شارژ کنید؛ اگر فکر می‌کنید و یا مطلع شده‌اید که به زودی اتفاق بد و ناگواری رخ می‌دهد (حوادثی از قبیل سیل، طوفان و …) حتما گوشی خود را هرچه سریعتر فول شارژ کنید. بدین ترتیب به هنگامی که اینترنت و تلفن‌ها قطع می‌شوند مشکلی در بهره‌گیری از رادیو اف ام و شنیدن هشدارهای کانال‌های رادیویی محلی نخواهید داشت.
  • استفاده از رادیو در مصرف باتری گوشی؛ به هنگام بروز حوادث مختلف، در صورت قطعی برق و عدم دسترسی به آن، عمر شارژدهی بالای دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از اینترنت و دیدن ویدیو (در صورت فراهم بودن شرایط) در کاهش عمر باتری تاثیر چشمگیری دارد و به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم رادیو را جایگزین این موارد نمایید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. درست کردن رادیوfm

  2. اگه بشه عالیه