گزارش مالی نوکیا

گزارش مالی نوکیا از واریز مبلغ 2 میلیارد دلاری توسط اپل خبر می‌دهد

طبق گزارش مالی نوکیا در 3 ماهه دوم سال 2017 که اخیرا منتشر شده، این شرکت به یکباره مبلغ هنگفتی به دست آورده که سبب بهبود اوضاع مالی شرکت شده است.

خوشبختانه نوکیا در مدت زمان اخیر، بالاتر از حد انتظار ظاهر شده است. اگرچه پیش‌بینی می‌شد میزان سوددهی آن به ازای هر سهم 0.05 یورو باشد، اما براساس گزارش مالی شرکت، مبلغ مذکور 0.08 یورو بوده است که بسیار عالی و موفقیت‌آمیز تلقی می‌شود.

سود عملیاتى و ناخالص شرکت در ربع دوم سال جاری، در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته به میزان 90 درصد افزایش یافته است. یکی از مهمترین دلایل افزایش درآمد نوکیا، تزریق دو میلیارد دلار پول نقد از خزانه‌داری شرکت اپل به حساب این شرکت است. این مبلغ در راستای مجوز پتنت امضا شده میان دو شرکت اپل و نوکیا در ابتدای ربع دوم سال جاری، به این برند قدیمی دنیای موبایل پرداخت شده است.

گزارش مالی نوکیا

در ماه می (اردیبهشت)، یک قرارداد میان اپل و نوکیا عقد شد تا بلکه به واسطه آن، کشمکش‌های میان آن‌ها خاتمه پیدا کنند. اکنون شاهد امضای یک مجوز پتنت چند ساله میان دو کمپانی هستیم. اگرچه از جزییات قرارداد اپل و نوکیا اخبار زیادی در دسترس نیست، اما حداقل از مهمترین بخش آن یعنی مبلغ قرارداد باخبر هستیم.

گزارش مالی نوکیا همچنان از زیان عملیاتى خبر می‌دهد

این کمپانی فنلاندی حین ارائه گزارش مالی 3 ماهه خود، ابتدا تنها به پرداخت نقدی یک پیش پرداخت حدود 1.7 میلیارد دلاری اشاره کرد. در ادامه مشخص شد اپل، این مبلغ را واریز کرده است. با وجود تمامی این موارد، نوکیا همچنان از زیان عملیاتى به میزان 443 میلیون یورو خبر می‌دهد. البته این مقدار در مقایسه با زیان وارد شده به شرکت در ربع دوم سال 2016، به میزان 40 درصد کمتر است، به این معنی که این برند قدیمی به صورت آهسته و پیوسته در حال بازگشت به بازار سرمایه است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*