کابین تسلا مدل 3

کابین تسلا مدل 3 شبیه به هیچ خودروی دیگری نیست + تصاویر

سرانجام چندین نسخه از اتومبیل Tesla Model 3 تحویل مشتریانش شد. حال می‌توانیم به جرات بگوییم که کابین تسلا مدل 3 با طراحی فاقد ابزار شبیه هیچ خودرویی نیست. در ادامه بیشتر کابین داخلی این اتومبیل الکتریکی خودران را بررسی خواهیم کرد.

تسلا سرانجام 30 نسخه از اتومبیل های تولید شده مدل 3 خود را روز طی رویدادی در روز گذشته در اختیار مشتریان خود قرار داد و حالا برخلاف گذشته ما با تمامی جزئیات رخش الکتریکی زیبای جاده‌ها آشنا شده‌ایم. یکی از کلیدی‌ترین جزئیاتی که تا به امروز مبهم بود، در اصل کابین تسلا مدل 3 بود، این کابین با سبک خاص و منحصر به فردی طراحی شده تا در اصل هیچ خودروی دیگری را با چنین کابینی در بازار ندیده باشیم.

کابین تسلا مدل 3 حاوی یک نمایشگر 15 اینچی بدون حاشیه افقی لمسی است که همه تنظیمات به آن برمی‌گردد. هیچ خبری از ادوات مرسوم جلو داشبورد نیست و هدآپ دیسپلی نیز وجود ندارد. به جز نمایشگر ماباقی چیزهایی که پیش روی شماست یک داشبورد صاف و یک شیشه در پنجره جلویی است.

کابین تسلا مدل 3

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا ابتدای سال گذشته عنوان کرده بود که کابین تسلا مدل 3 چیزی شبیه به نمونه اولیه یک فضاپیمای مدرن خواهد بود. وی همچنین با اعتماد به نفس کامل گفته بود که مردم آن را دوست خواهند داشت و نبود یک هدآپ دیسپلی و ابزارهای کنترلی هیچ مشکلی به وجود نخواهد آورد. با این حال سخت است تصور کنیم تمامی این تنظیمات برای شخصی که پیش‌تر با اتومبیل‌های دیگر رانندگی کرده است، خیلی آسان تنها با یک نگاه حین راندن به ثمر بنشیند.

با توجه به ذهنیت ماسک در جهت خودمختار سازی اتومبیل‌های شرکت تسلا، تعجب برانگیز نیست که وی تمایل داشته باشد کابین تسلا مدل 3 را کاملا متفاوت از سایر اتومبیل‌های دیگر و به دور از هرگونه تنظیمات فیزیکی طراحی کند. ماسک در جریان رویداد تحویل تسلا مدل 3 گفت:

شما واقعا نیازی به نگاه کردن به یک پنل ابزار ندارید. مردم در نهایت قادر به تماشای فیلم، صحبت کردن با دوستان خود و خوابیدن در حین حرکت اتومبیل های تسلا خواهند بود.

اما در حالی که ماسک به چگونگی ساخت سخت افزار اتومبیل های خودران توسط شرکت تسلا می‌بالد، هنوز هم در دو بخش فنی و نظارتی با یک اتومبیل تماما مستقل و خودران فاصله داریم.

کابین تسلا مدل 3

اتومبیل مدل 3 شرکت تسلا نخستین خودرو به تولید انبوه رسیده الکتریکی با قابلیت رانندگی خودکار در طول تاریخ است. بنابراین انتظار می‌رود طی یکی دو سال آینده صدها هزار نفر از مردم در سراسر جهان جزو صاحبان این اتومبیل باشند. ما به دنبال دیدن چشم انداز خودروهای مدل 3 هستیم؛ بنابراین فعلا برای قضاوت زود است و باید منتظر ماند.

ویدیو نگاه نزدیک به داخل کابین تسلا مدل 3

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این رانندگی خودکار قابلیت سبقت گرفتن رو هم داره یا اگه جلوش یه ماشین متوقف شه باید منتظر بمونی تا حرکت کنه؟

  2. ظاهرش فوق العادس ولی به نظرم اگه به جای اون صفحه نمایش بزرگ لمسی، اون قسمت میانی بین دو صندلی (همون شیبش) رو لمسی میکردن بهتر بود