میزان فروش ال جی جی 6

میزان فروش ال جی جی 6 قابل قبول نیست، اما چرا؟

میزان فروش ال جی جی 6 از زمان عرضه آن قابل قبول نبوده است. در ادامه نقاط ضعف و قوت پرچمدار جدید ال جی و دلایل عدم موفقیت آن تا به امروز را بررسی می‌کنیم.

گزارش مالی ال جی در 3 ماهه دوم سال جاری چند روز پیش منتشر شد. درآمد شرکت در مقایسه با همین بازه زمانی در سال 2016 به میزان 4 درصد افزایش پیدا کرده و به مجموع کل 12.89 میلیارد دلار رسیده است. اما برخلاف آن چه تصور می‌شود، این موفقیت مدیون فروش خوب لوازم خانگی و دستگاه‌های تهویه مطبوع بوده و بخش موبایل ال جی، وضعیت خوبی در مقایسه با سایر قسمت‌ها نداشته است.

بر اساس گزارش شرکت، سه ماه اخیر برای بخش موبایل آن شدیدا چالش برانگیز بوده است. زیان عملیاتى 117.27 میلیون دلاری، یکی از دلایل مطرح شدن این ادعا به شمار می‌آید. این اتفاق از آنجایی ناشی می‌شود که گوشی های هوشمند بالارده ال جی، مطابق آن چه پیش‌بینی می‌شد به فروش نرفته‌اند. در این بین، کم بودن میزان فروش ال جی جی 6 بیشترین تاثیر را داشته است.

میزان فروش ال جی جی 6

این گوشی موبایل در آوریل (فروردین) سال جاری عرضه شد و انتظار می‌رفت به لطف آن، وضعیت بسیار راضی‌کننده فروش ال جی در 3 ماهه اول سال 2017 باز هم بهبود پیدا کند، اما متاسفانه این روند صعودی دیگر ادامه پیدا نکرد. به این ترتیب، وضعیت بخش موبایل در ربع دوم سال 2017، در مقایسه با همین مدت زمان در سال گذشته تفاوت خاصی نداشته است.

اما چه چیزی مقصر این اوضاع است؟ ال جی قدم اشتباهی حین معرفی ال جی جی 6 برنداشت و خیلی زود و بعد از رونمایی دستگاه در نمایشگاه MWC 2017، آن را روانه بازارهای سراسر دنیا کرد. این شرکت بعد از حذف طراحی ماژولار ناموفق به کار رفته در ال جی جی 5، از طراحی بدون حاشیه برای ساخت پرچمدار جدید خود بهره برد و با مجهز کردن این گوشی موبایل به برترین سخت افزارها اعم از یک دوربین دوگانه بسیار باکیفیت، یک محصول زیبا و همچنین قدرتمند به دنیای موبایل معرفی کرد.

میزان فروش ال جی جی 6

در بسیاری از بررسی‌ها، ال جی جی 6 توانست نمره 8 و یا حتی 9 را از 10 امتیاز به دست بیاورد که بسیار بی‌نظیر است. این مدل هیچ مشکلی ندارد، پس دلیل نامناسب بودن میزان فروش ال جی جی 6 را باید در خارج از اکوسیستم ال جی پیدا کرد.

کاهش میزان فروش ال جی جی 6 زیر فشار سامسونگ

سامسونگ نیز مدتی قبل گزارش مالی خود در ربع دوم سال 2017 را منتشر کرد که در آن، درآمد عملیاتی 3.7 میلیارد دلاری بخش موبایل شرکت، شدیدا چشم‌نوازی می‌کند. این سودآوری مدیون فروش بسیار خوب گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس بوده و در مقایسه با درآمد عملیاتی 2.39 میلیارد دلاری ال جی به مراتب بیشتر است.

پرچمداران سری S سامسونگ صفحه نمایش لبه به لبه بسیار زیباتری داشته و از نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه بیشتری بهره می‌برند. علاوه بر استفاده از قدرتمندترین چیپست موبایل سال یعنی اسنپدراگون 835 به جای تراشه اسنپدراگون 821 ال جی جی 6، یکی از مهمترین دلایل فروش بالای این دو گوشی موبایل در مقایسه با پرچمدار ال جی نقش بستن نام سامسونگ در پشت آن‌هاست.

میزان فروش ال جی جی 6

با وجود ضربه‌ بزرگی که گلکسی نوت 7 به نام سامسونگ وارد کرد، این برند همچنان محبوبیت زیادی در دنیای موبایل داشته و با اختلافی زیاد از اپل و سپس هواوی، در رده اول پرفروش‌ترین‌ گوشی‌سازان ایستاده است. با توجه به این موضوعات، کاهش میزان فروش ال جی جی 6 به دلیل ضعف شرکت سازنده و وجود مشکل در این گوشی موبایل نبوده و باید دلیل آن را در عرضه پرچمداران جدید سامسونگ تنها چند هفته بعد از عرضه این مدل جستجو کرد.

اگرچه باید ال جی جی 6 را محصولی بسیار زیبا، قدرتمند و مجهز به دوربینی فوق‌العاده باکیفیت بدانیم، اما متاسفانه در زیر سایه چند محصول دیگر محو شده است. البته این نخستین باری نیست که شاهد کاهش فروش ناعادلانه یک گوشی موبایل هستیم. به نظر می‌رسد جذابیت‌های ظاهری و استفاده از قدرتمندترین سخت افزارها برای افزایش فروش در دنیای موبایل کافی نبوده و به فاکتورهای بیشتری بستگی دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. بخطر که درست نیست قبول کردن نادرست

  2. نسبت به قیمتش که توی ایران هست و حدود ۶۰۰ تومان ارزونتر از اس۸ هست گزینه واقعا مناسبیه، زیبا، با کیفیت، دوربین عالی، طراحی عالی، گارانتی دو ساله عالی، انصافا ارزش خریدش خیلی بالاست

  3. من دوست داشتم این گوشی رو بخرم چون بالاخره بعد از چند وقت یه گوشی درست حسابیه. ولی با این قیمت میشه یه گوشی با رم بالاتر و CPU بهتر خرید. به علاوه دوربین G6 ، یکیش تصاویر عریض میگیره که اصلا به درد من نمیخوره. گوشی هوآوی که یه سنسور مونوکروم داره بهتره .
    با این حال گوشی خوبی و با کیفیته و یه جورایی مثلا تو ایران، LG جا نیوفتاده… اونوقت سامسونگ دست همه هست..

  4. متاسفانه ال جی همینطور نسل به نسل اشتباهاتشو تکرار میکنه. اصرار به استفاده از سخت افزار نسل قبل، عدم استفاده از صفحه OLED ، عدم امکان انلاک کردن بوت لودر نسخه های دو سیم و نبود رام های سفارشی، مشکلات ریز کیفی و طراحی در زمانی که حتی شرکتهای چینی در ساخت گوشیهای میان رده خودشون هم زیبایی و هماهنگی بی نقص بدنه رو مدنظر قرار میدن. و و و همه باعث شدن حتی امثال من که طرفدار و خریدار همیشگیش بودن نا امید شن.