آیا صفحه نمایش دوم گوشی های هوشمند، قابلیتی کاربردی به حساب می‌آید؟ (نظرسنجی)

شاید بتوان صفحه نمایش دوم گوشی هایی مانند میزو پرو 7 پلاس و ال جی وی 20 را یکی از عجیب‌ترین امکانات این موبایل ها دانست. اما این ویژگی چقدر کاربردی‌ست؟

هفته پیش بود که کمپانی چینی میزو از میزو پرو 7 پلاس به همراه نمایشگر ثانویه عجیبی در بخش پشتی آن رونمایی کرد. البته پیش از این، شاهد تولید گوشی هایی با نمایشگر دوم در قسمت پشت بودیم که به عنوان نمونه می‌توان از اسمارت فون روسی یوتافون (YotaPhone) نام برد؛ محصولی که به صفحه نمایشی زیبا و کاربردی از جنس جوهر الکترونیک در قاب عقب مجهز است.

محصول دیگری که از صفحه نمایش دوم در آن استفاده شده، گوشی ال جی V20 است که کمپانی سازنده، قاب جلو را برای جاسازی این سخت‌افزار برگزیده است. صفحه نمایش همیشه روشن قادر است نیمی از اطلاعاتی گوشی V20 را در اختیار صاحب آن قرار دهد. با این حال، استفاده از نمایشگر در پشت دستگاه، به کاربر این امکان را می‌دهد تا حتی در زمانی که گوشی رو به پایین قرار گرفته، نوتیفیکیشن‌های آن قابل خواندن باشند.

یکی از مهمترین مزایای صفحه نمایش ثانویه گوشی میزو پرو 7 پلاس، امکان ثبت تصاویر سلفی با استفاده از دوربین اصلی‌ست. این ویژگی باعث می‌شود تا عکس‌های سلفی باکیفیت‌تری گرفته شود. البته نباید از دوربین سلفی دوگانه این گوشی نیز به راحتی عبور کرد؛ دوربینی که احتمالا بتواند عکس‌های پرتره خاص و جالبی بیاندازد.

اما باید به این نکته اشاره کرد که امروزه با پیشرفت تکنولوژی‌های به کار رفته در گوشی های هوشمند، شاهد تولید دوربین‌های سلفی باکیفیتی هستیم. به علاوه اینکه، محصولی مانند اوپو N1 به کاربر این امکان را می‌دهد تا با چرخش دوربین اصلی، عکس‌های سلفی با جزییات بیشتر و واضح‌تری بگیرد.

آیا صفحه نمایش دوم گوشی های هوشمند، قابلیتی کاربردی به حساب می‌آید؟ (نظرسنجی)

اوپو ان 1

گذشته از دوربین سلفی، اگرچه صفحه نمایش ثانویه در پشت دستگاه قادر است نوتیفیکیشن‌ها را به نمایش گذاشته و آهنگ‌های در حال پخش را مدیریت کند، اما همین کاربردها در پنل کناری گوشی های اج سامسونگ نیز دیده می‌شوند. با این حساب، به نظر شما استفاده از صفحه نمایش دوم در گوشی های هوشمند ضروری‌ست؟

با شرکت در نظرسنجی زیر، ضمن انتخاب گزینه مورد نظر، دیدگاه خود را در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. به نظرم وقتی که گوشی رو به پشت گذاشتی زمین اگه صفحه نمایش دوم پشت گوشی باشه میتونی به راحتی از اونجا اعلان ها و پیام ها رو بررسی کنی و یا ساعت رو ببینی و دیگه نیازی به دوباره برگردوندن گوشی و باز کردن خود صفحه نمایش نیست و اینکه با استفاده از این صفحه نمایش پشت گوشی با دوربین اصلی بتونی سلفی بگیری یه راه حلیه برای شرکت هایی که میخوان گوشی هایی بدون حاشیه داشته باشن و جای دادن دوربین سلفی براشون مشکل ایجاد میکنه

    • اتفاقا کمتر کسی هست که گوشی رو، رو به پشت بذاره چون دلیلی نداره گوشی های جدیدم که دیگه دوربینشون برامدگی نداره کلا صفحه نمایش دوم در حال حاضر هیچ کاربرد خاصی نداره (واسه ساعت هم که قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن داره به همه ی گوشی ها اضافه میشه) البته اگه توی فیلم های علمی تخیلی دیده باشین بعد ها ممکنه گوشی از دو طرف بدون حاشیه و دارای بدنه شیشه ای باشه که چنین چیزی حالا حالا ها ساخته نمیشه