آیا اندازه نمایشگر آیفون 8 بزرگتر از 5.8 اینچ خواهد بود؟

اطلاعات جدیدی از نمایشگر آیفون 8 (iPhone 8) به لطف قطعه کدهای نرم افزار اسپیکر هوشمند HomePod اپل به دست آمده است. ظاهرا اندازه آن فراتر از 5.8 اینچ است!

همه‌ی ما رندرها و بلوپرینت‌ها را دیده‌ایم و شایعات را شنیده‌ایم. در حال حاضر آیفون 8 در راس تمامی اخبار قرار دارد و ما با بسیاری از قابلیت‌هایش آشنا هستیم، اما به تازگی نکته جدیدی از آیفون بعدی اپل به دست آمده است که هیچ کسی به جز خود اپل نمی‌تواند آن را تایید کند.

پس از این که اپل نخستین سیستم عامل مخصوص اسپیکر هوشمند HomePod خود را در اختیار توسعه دهندگان قرار داد، کدنویسان قهار با بررسی خط به خط تمامی کدها اطلاعات جذاب و سرنخ‌هایی را در مورد محصولات آینده این کمپانی به دست آورده‌اند. آنچه ما دریافته‌ایم، تاییدی در مورد طراحی آیفون 7 و اطلاعاتی مربوط به قابلیت‌های تشخیص چهره گوشی است. اما این تمام ماجرا نیست! افرادی در ردیت با توجه به کدهای موجود، اطلاعات جدیدی را در مورد اندازه و وضوح نمایشگر آیفون 8 منتشر کرده‌اند.

مدت‌هاست شایعه تجهیز آیفون 8 اپل به یک نمایشگر 5.8 اینچی (بدون احتصاب لبه‌های منحنی) با پنل اولد و نسبت ابعاد غیراستانداردی نظیر گلکسی اس 8 و ال جی جی 6 به گوش می‌رسد. با این حال، کدهایی اخیرا در سیستم عامل اسپیکر HomePod رویت شده است که غیر از این را نشان می‌دهد. اگر چه شاید این کدها هیچ قطعیتی نداشته باشند، اما وجودشان بسیار جذاب خواهد بود. سیستم عامل هوم پاد اپل شامل ارجاعاتی برای ی کدستگاه با نمایشگر رتینا 3x و وضوح 1125×2436 پیکسل است. البته برای ما چندان هم تعجب برانگیز نیست، چرا که مینگ چی کو تحلیلگر KGI در ماه فوریه گذشته وضوح آیفون بعدی را همین میزان پیش‌بینی کرده بود.

جالب اینجاست که خطی از این مجموع کدها به اندازه نمایشگر آیفون 8 اشاره دارند و جالب‌تر اینجاست که ما هیچگاه انتظار این اندازه را نداشتیم. به جای نمایشگر 5.8 اینچی که به طور گسترده‌ای شایعات به آن اشاره دارند، این کدهای جدید خبر از نمایشگر به مراتب بزرگتر 6.5 اینچی می‌دهند. در خطی از این کد آمده است:

3xRetina6.5inch

1125x2436x3x326

در زیر نگاهی به نمایشگر 5.5 اینچی Full HD آیفون 7 پلاس خواهیم انداخت که در داخل یک پنل 6.5 اینچی با وضوح 1125×2436 پیکسلی قرار گرفته است (تصویر چپ). همچنین این نمایشگر 6.5 اینچی را بر روی بدنه‌ی اصلی آیفون 7 پلاس قرار داده‌ایم که می‌توانید در زیر مشاهده کنید (تصویر راست).

تراکم پیکسلی نمایشگر آیفون 8 کمی بیشتر از آیفون 7 پلاس است

در این وضوح، یک نمایشگر 6.5 اینچی می‌تواند ارائه کننده تراکم پیکسلی 412ppi باشد که کمی بیشتر از تراکم پیکسلی 401ppi آیفون 7 پلاس است و همچنین نظیر مدل‌های آیفون 6 به بالا از visual assets سه برابری استفاده می‌کند. اگر چه این اطلاعات را نمی‌توان به عنوان قطعی عنوان کرد، اما با این وجود حاوی نکات جالبی هستند. از آنجایی که اپل به احتمال زیاد یک مدل به نام آیفون 8 را عرضه خواهد کرد، به راستی اندازه واقعی آن چقدر است؟ آیا آن چیزی هم اندازه با آیفون 7 است و یا به مثال برادر بزرگتر آن، آیفون 7 پلاس است؟!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*