بیت کوین کش

بیت کوین کش به دنیای ارزهای دیجیتال پا گذاشت ؛ بیت کوین به دو قسمت تقسیم شد

بیت کوین به دو قسمت تقسیم شد و اکنون دارای یک انشعاب دیگر است. بیت کوین کش در مقایسه با بیت کوین قابلیت‌های بیشتری همچون مقیاس‌پذیری بیشتر دارد.

کارگزاران قدرت بیت کوین نتوانستند از تقسیم شدن این ارز دیجیتالی به دو بخش جلوگیری کرده و یکپارچگی آن را حفظ کنند. برای آن‌ها یک بازه زمانی تعریف شده بود که در صبح روز سه شنبه به پایان رسید. به همین دلیل، اکنون شاهد ظاهر شدن یک انشعاب جدید از آن با نام بیت کوین کش هستیم.

گره‌های مولد بلوک یا همان استخراج‌کننده‌ها (ماینر – Miner)، از صبح روز سه شنبه قادر به دنبال کردن بیت کوین کش بودند. به گفته وب سایت CoinDesk که بر روی اخبار این ارز دیجیتال تمرکز دارد، نخستین بیت کوین کش در حدود ساعت 14:20 دقیقه به وقت شرقی استخراج شد. پیتر بوروویک (Peter Borovykh) از شرکت Blockchain Driven، به عنوان یک کمپانی فعال در تکنولوژی بلاک چین، در این باره گفت:

به نظر می‌رسد چندین مشکل فنی وجود دارند که ممکن است سرعت آن را کاهش دهند، اما بله، تقسیم شدن بیت کوین در هر صورت اکنون رخ داده است.

بیت کوین کش

ماینرها در واقع مشکلات پیچیده کامپیوتر را با استفاده از نرم افزار حل می‌کنند تا بلکه بتوان ارز دیجیتال را به بازار تزریق کرد. بعد از اعلام رسمی تقسیم شدن بیت کوین، چند ساعتی طول کشید تا ماینرها نخستین بیت کوین کش‌ها را آزاد کنند. به عقیده اقبال گاندهم (Iqbal Gandham)، مدیر عامل شبکه سرمایه‌گذاری اجتماعی eToro، به نظر می‌رسد مردم قدرت فرآیند استخراج یا پشتیبانی استخراج‌کننده‌ها را بالاتر از میزان واقعی آن تصور می‌کردند. اما برخلاف عقیده عموم، این افزایش قدرت، زمان بسیار زیادی خواهد برد.

بیت کوین، نخستین ارز دیجیتالی بود که بر مبنای تکنولوژی بلاک چین ایجاد شد. در این تکنولوژی، معاملات به صورت مستقل توسط شبکه و بدون نیاز به یک واسطه همچون بانک تایید می‌شوند. بیت کوین کش نیز دقیقا همانند بیت کوین بر روی شبکه بلاک چین مشابهی ایجاد شده است. اما نرم افزار جدید، ابعاد بلاک‌ها را به میزان بسیار زیادی افزایش داده است، بلاک‌هایی که زنجیره آن‌ها کل شبکه را تشکیل می‌دهد. با این اتفاق، اطلاعات بیشتری مورد پردازش قرار می‌گیرند.

بیت کوین کش

پشتیبان‌های بیت کوین کش تازه شکل گرفته اعتقاد دارند ارز جدید، به زودی بیت کوین 10 ساله را جوان و شاداب خواهد کرد. اساس ایجاد این ارز، از بین بردن مشکلات بیت کوین است که از همان ابتدا همراه آن بوده‌اند. به عنوان مهمترین مشکلاتی که اکنون برطرف خواهند شد می‌توان به سرعت پایین تراکنش‌ها اشاره کرد. همچنین کارگزاران قدرت بیت کوین از مدتی قبل سو استفاده از قوانینی که باید راهنمای شبکه بلاک چین این ارز دیجیتال باشند را آغاز کردند که انتظار می‌رود از این اتفاق نیز جلوگیری شود.

در یک طرف، توسعه‌دهندگان اصلی قرار دارند که به نفع بلاک‌های بیت کوین کوچکتر کار می‌کنند. به گفته خود آن‌ها، آسیب‌پذیری این دسته از بلاک‌ها در برابر هک شدن کمتر است. در طرف دیگر شاهد ماینرها هستیم که ترجیح می‌‎دهند به منظور افزایش سرعت شبکه و مقیاس‌پذیری آن، ابعاد بلاک‌ها را افزایش دهند. این اینجا شاهد تقابل سرعت و کارایی با امنیت هستیم.

بیت کوین کش

ظهور ناگهانی بیت کوین کش

تا یک هفته قبل، برای حل مشکلات موجود، راهکاری با عنوان Segwit2x رفته رفته در حال کسب مقبولیت و پشتیبانی در سراسر جهان بود. به لطف این راهکار، اندازه بلاک‌های بیت کوین با دو برابر شدن، به 2 مگابایت افزایش پیدا می‌کرد. اما بیت کوین کش ناگهان ظاهر شد که در واقع انشعابی از سیستم بیت کوین محسوب می‌شود. نرم افزار جدید، تمامی تاریخچه پلتفرم قدیمی را در اختیار دارد. ابعاد بلاک های بیت کوین کش برابر 8 مگابایت است که بی‌نظیر محسوب می‌شود. به عقیده چارلز موریس (Charles Morris)، مسئول سرمایه‌گذاری اصلی NextBlock Global (یک شرکت سرمایه‌گذاری با دارایی‌های دیجیتال)، ظهور بیت کوین کش کاملا غیر منتظره و ناگهانی بوده است.

او معتقد است گروهی از ماینرها که SegWit2x را نپسندیدند، نرم افزار جدید را به جای آن انتخاب کردند که اندازه بلاک‌ها را از 1 مگابایت کنونی به 8 مگابایت افزایش خواهد داد. البته، در حال حاضر تنها گروه کوچکی از استخراج‌کنندگان و صرافی‌های بیت کوین پشتیبانی خود از ارز جدید در آینده را اعلام کرده‌اند.

بیت کوین کش

سرمایه‌گذارانی که بیت کوین‌ آن‌ها در معاملات و کیف پول‌های پشتیبانی‌کننده از ارز جدید قرار دارد، به زودی شاهد دو برابر شدن دارایی خود خواهند بود، چرا که به ازای هر بیت کوین، یک واحد بیت کوین کش اضافه شده است. اما این اتفاق به معنی دو برابر شدن ارزش سرمایه‌ آن‌ها نیست. از آنجایی که ارز جدید برای جبران ارزش خود به بازار بیت کوین دست خواهد انداخت، احتمالا شاهد کاهش ارزش ارز قدیمی به مقدار متناسب با تصویب آن باشیم.

بعد از معرفی رسمی بیت کوین کش، خرید و فروش بیت کوین با کاهش 5.78 درصدی با نرخ 2 هزار و هفتصد و پانزده دلار صورت گرفت. به عقیده متخصصان، با توجه به ظهور تازه ارز جدید، هنوز وضعیت آن متعادل نشده است. بسیاری از صرافی‌های مخصوصا بزرگ تاکنون اعلام کرده‌اند از بیت کوین کش پشتیبانی نخواهند کرد. به عنوان نمونه می‌توان به صحبت‌های دیوید فارمر (David Farmer) به عنوان رییس Biz Ops در Coinbase (یک صرافی ارز رمزنگاری شده) اشاره کرد. وی معتقد است این صرافی، از روز اول آگوست که دو بلاک چین متفاوت در کنار هم قرار گرفتند، تنها از یک ورژن آن‌ها پشتیبانی می‌کند. این صرافی هنوز هیچ برنامه‌ای برای پشتیبانی از انشعاب بیت کوین کش ندارد.

Coinbase نمونه‌ای از صرافی‌های بزرگی است که تاکنون در برابر بیت کوین کش قد علم کرده‌اند. بر اساس اطلاعات به دست آمده از وب سایت آن، Coinbase در بیش از 32 کشور جهان، حدود 9 میلیون مشتری دارد. مبادله بیش از 20 میلیارد دلار ارز دیجیتالی توسط این شرکت فعال شده است.

بیت کوین کش

اما عدم پشتیبانی توسط بزرگان دنیای ارز دیجیتال و رمزنگاری شده، دلیلی برای پیشرفت نکردن بیت کوین کش و جلوگیری از غصب کردن جای بیت کوین توسط آن نخواهد بود. اگر کارایی این ارز جدید مشخص شود، ماینرها برای استفاده از آن صف‌آرایی می‌کنند. به گفته پیتر بوروویک، بعید نیست بیت کوین کش به فرمانروای دنیای ارزهای رمزنگاری شده تبدیل شود و بازی‌کنان قدیمی و همچنین افراد تازه‌وارد به پشتیبانی از آن روی بیاورند. در حال حاضر نیز به خاطر رفع برخی از مشکلات همچون مقیاس‌پذیری پایین بیت کوین، احتمال جذب افراد زیادی به آن وجود دارد. پیشرفت بیت کوین کش می‌تواند به افزایش ارزش بازار کمک زیادی کند.

به عقیده مدیر عامل صرافی BitMex، بیت کوین کش بعد از یک دوره کوتاه نوسان و سردرگمی، فواید زیادی در طولانی مدت برای مبادلات دیجیتالی خواهد داشت. وی متعقد است در حال حاضر، افراد زیادی با سرمایه‌های میلیارد دلاری در بازی شرکت دارند. آن‌ها در نهایت به شبکه جدید دارای مقیاس‌پذیری بیشتر روی خواهند آورد و بازار نیز مجبور به پیروی از این روال خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*