دستگاه ویدیو چت فیس بوک

دستگاه ویدیو چت فیس بوک با نمایشگر لمسی و اسپیکر هوشمند در دست تولید است

فیس بوک در حال کار بر روی یک دستگاه مخصوص مکالمه تصویری است. دستگاه ویدیو چت فیس بوک از نمایشگری بزرگ و لمسی همراه با میکروفون و بلندگوی هوشمند برخوردار است که احتمالا کنفران بهاری گروه F8 در سال آینده معرفی می‌شود.

به نقل از یک گزارش جدید منتشر شده از سوی منابعی نزدیک به کمپانی فیس بوک، این شرکت در حال حاضر مشغول کار بر روی یک دستگاه ویدیو چت مستقل جهت مصارف خانگی است. دستگاه ویدیو چت فیس بوک ظاهرا از نمایشگر لمسی با اندازه 13 الی 15 اینچ برخوردار است و احتمالا نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید نیز بر روی آن نصب خواهد بود.

این دیوایس از یک دوربین با زاویه باز، میکروفون‌ها و اسپیکرهایی قدرت گرفته از هوش مصنوعی برخوردار خواهد بود. در حال حاضر محصول جدید فیس بوک در مرحله آزمایشی قرار دارد و جدا از فاز نمونه اولیه آن، هدف مصارف خانگی است. با یک نمایشگر بزرگ و دوربین هوشمند انتظار می‌رود به مردم کمک کند تا آن‌ها احساس کنند در یک اتاق قرار دارند؛ چرا که یکی از مهم‌ترین اهداف مارک زاکربرگ در کمپانی تحت امر او، هرچه بیشتر نزدیک شدن افراد به هم از طریق فیس بوک است.

دستگاه ویدیو چت فیس بوک گزینه ایده آلی برای استفاده در اتاق نشیمن است. یک نمونه اولیه از این محصول رویت شده که دارای یک پایه نازک و عمودی است و نمایشگر نیز بر روی آن سوار شده است. فیس بوک برای این محصول مشغول انجام آزمایش‌های نرم افزاری است که به دوربین اجازه می‌دهد تا به صورت خودکار افراد حاضر در محدوده را شناسایی کرده و بر روی آن‌ها قفل شود. به طور مثال این دوربین اتوماتیک می‌تواند مناسب خانواده‌هایی باشد که در یک سفر کاری قرار داشته و می‌خواهند فرزندشان را در منزل ببینند.‌

فیس بوک همچنین در حال توسعه یک دوربین 360 درجه ای برای این دستگاه است، اما بعید به نظر می‌رسد که برای راه اندازی اولیه آماده شده باشد. احتمالا فیس بوک این دیوایس را در کنفرانس گروه توسعه دهندگان F8 خود که بهار آینده برگزار می‌شود، معرفی خواهد کرد. در صورتی که بخواهید صاحب یکی از آن‌ها شوید نیز باید احتمالا چند صد دلار هزینه کنید.

مارک زاکربرگ

و در انتها لازم به ذکر است، فیس بوک در حال کار بر روی یک اسپیکر هوشمند نیز هست که می‌تواند رقیب جدی برای گوگل هوم، آمازون اکو، اپل هوم پاد و هر اسپیکر هوشمند دیگری باشد که اخیرا در بین مردم محبوب شده‌اند. از آنجایی که بلندگوی فیس بوک احتمالا با قیمتی کمتر از 100 دلار به فروش می‌رسد، باید انتظار کاهش قیمت محصولات این بخش از بازار را به جهت رقابت داشته باشیم. با این حال فیس بوک ممکن است تصمیم بگیرد این پروژه را رها کند و تمام توجه خودش را بر روی دستگاه ویدیو چت نوآورانه خود قرار دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*