گزارش 3 ماهه سوم سال 2017 اپل عملکردی خیره‌کننده را نشان می‌دهد

بر اساس گزارش 3 ماهه سوم سال 2017 اپل (سال مالی) که به تازگی منتشر شده، این شرکت در مدت زمان اخیر از سطح توقعات وال استریت بسیار بالاتر ظاهر شده است.

ارزش سهام اپل در مدت زمان اخیر به میزان 6 درصد، میزان فروش کلی آن به میزان 7 درصد و سوددهی شرکت به میزان 17 درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین فروش بخش The Services به بیشترین مقدار خود تا به امروز رسیده است، به طوری که تیم کوک، ارزش این بخش را به تنهایی برابر 100 شرکت مستقل می‌داند.

یکی از دلایل افزایش میزان فروش اپل، افزایش مجدد محبوبیت تبلت‌های این شرکت بوده است. بعد از کاهش فروش محصولات سری آیپد برای سه سال متوالی، تعداد تبلت‌های آی او اسی فروخته شده در مقایسه با قبل 14 درصد بیشتر شده است. با این حال، از نظر مالی، سودآوری بخش تبلت تنها 2 درصد بیشتر شده است. دلیل این اتفاق را باید در فروش بیشتر آیپد 329 دلاری و ارزان قیمت شرکت جستجو کرد که با وجود داشتن سودآوری کم، از نظر تعداد فروش قابل توجهی داشته است. بر اساس گزارش 3 ماهه سوم سال 2017 اپل ، بالغ بر 11.42 میلیون دستگاه آیپد در این دوره زمانی به فروش رفتند.

مهمترین بخش گزارش 3 ماهه سوم سال 2017 اپل

مهمترین محصول اهالی کوپرتینو در حال حاضر گوشی موبایل آیفون است و سوددهی بالا و نزدیک شدن به لقب نخستین شرکت تریلیون دلاری را باید مدیون سودآوری بالای حاصل از فروش این محصول دانست. میزان فروش آیفون در مدت اخیر 41 میلیون دستگاه بوده که به رقم 41.1 میلیونی پیش‌بینی شده بسیار نزدیک است. تیم کوک چندی پیش هشدار داد به خاطر عرضه مدل‌های جدید در پاییز سال جاری و مخصوصا رونمایی آیفون 8 به مناسبت دهمین سالگرد معرفی نخستین گوشی موبایل آی او اسی اپل، در فروش جهانی آیفون یک مکث به وجود خواهد آمد.

بر اساس ادعای شرکت، از زمان معرفی نخستین گوشی موبایل مجهز به آی او اس در سال 2007 به دست خود استیو جابز تاکنون، بالغ بر 1.2 میلیارد دستگاه آیفون به فروش رفته است. به طور متوسط، آمار فروش آیفون طی ده سال گذشته را باید 120 میلیون دستگاه در هر سال دانست.

اگرچه در بازه زمانی مربوط به این گزارش میزان فروش مک بوک‌ها هیچ تفاوتی نکرده، اما فروش ساعت‌های هوشمند شرکت 50 درصد افزایش داشته است. یکی دیگر از نکات جالب این گزارش مربوط به سیستم پرداخت موبایل اپل است. سه چهارم تراکنش‌های انجام شده با استفاده از اپل پی، در خارج از آمریکا به وقوع می‌پیوندند که نشان از حضور و محبوبیت بین‌المللی این شرکت در سراسر دنیا دارد.

اگرچه بر اساس پیش‌بینی وال استریت میزان فروش کل شرکت در بازه زمانی یاد شده 44.95 میلیارد دلار تخمین زده می‌شد، اما اپل با فروش 45.4 میلیارد دلاری بالاتر از حد انتظارات ظاهر شده است. با وجود تمامی این افزایش‌ها، تجارت این شرکت در یک بخش کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است. کاربران چینی در مدت زمان اخیر، تعداد آیفون کمتری در مقایسه با قبل خریداری کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*