پژو 301

پژو 301 ایکاپ با چه مشخصات و امکاناتی در بازار ایران عرضه می‌شود؟

پژو 301 سدان باکیفیتی است که به زودی توسط شرکت ایکاپ در ایران عرضه می‌شود و به همین دلیل در این مطلب، مشخصات و امکانات این خودرو را بررسی می‌کنیم.

مدت‌هاست که یک سدان باکیفیت با قیمت متوسط وارد بازار کشورمان نشده و این کلاس و این رده از بازار ایران در اختیار خودروهای چینی قرار گرفته است. خودروهای چینی علاوه بر این که چندان کیفیت خوبی ندارند، از بازار کارکرده خوبی هم برخوردار نیستند و معمولا خریداران این‌گونه محصولات در زمان فروش خودرو دچار مشکل می‌شوند. البته به دلیل بهره‌مندی از آپشن‌ها و طراحی‌های به‌روز، خودروهای چینی طرفداران بیشتری نسبت به خودروهای ساخت داخل پیدا کرده‌اند.

پژو 301

در میان خودروهای داخلی، یک دسته همان محصولات قدیمی ساخته شده بر روی پلتفرم 405 و 206 هستند که از جمله آن می‌توان به پرشیا، دنا، دنا پلاس، سمند و رانا اشاره کرد و دسته دوم هم خودروهای اقتصادی مانند تندر و تندر پلاس هستند. بسیاری از مشتریان محافظه‌کار، همچنان از محصولات قدیمی ساخته شده بر روی پلتفرم‌های 405 و 206 استفاده می‌کنند اما متاسفانه این خودروها نیز کیفیت سابق را ندارند و از مشکلاتی مانند مصرف سوخت بالا و ایمنی ضعیف رنج می‌برند.

به این ترتیب کسانی که به دنبال خودروهای مدرن‌تر و باکیفیت‌تری هستند اما بودجه خرید خودروهای وارداتی را ندارند به سراغ محصولاتی مانند رنو تندر یا ساندرو می‌روند که کیفیت مطلوب‌تری دارند اما باز هم مشکلاتی مانند ارگونومی پایین و طراحی به شدت ساده در آن‌ها دیده می‌شوند. برخی خریداران هم که با این‌گونه خودروها سازگاری ندارند به سراغ محصولات چینی بازار می‌روند.

پژو 301

با توجه به افزایش نرخ ارز و هزینه‌های زیاد گمرکی، خرید یک خودروی ارزان‌قیمت و البته باکیفیت در بازار ایران به رویایی دست‌نیافتنی برای قشر متوسط رو به پایین جامعه تبدیل شده است. در حال حاضر، یک خودروی خوب، زیبا و باکیفیت در رده قیمتی 30 تا 65 میلیون تومان بازار کشورمان وجود ندارد و پژو 301 با ورود به بازار ایران می‌تواند این جای خالی را پر کند.

بهمن‌ماه سال گذشته در جریان چهارمین گردهمایی بین‌المللی صنعت خودرو که در برج میلاد برگزار شد، مدیرعامل شرکت خودروسازی فرانسوی پژو رسما اعلام کرد پژو 301 وارد بازار ایران خواهد شد. مدیرعامل ایران خودرو نیز از آغاز تولید این خودرو در پایان سال جاری خبر داد. منابع آگاه در شرکت ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) نیز می‌گویند سری اول پژو 301 به صورت وارداتی و در مدل 2016 به بازار ایران خواهد آمد.

شرکت پژو چند ماه پیش نسخه فیس لیفت 301 را معرفی کرد که زیبایی بسیار بیشتری هم دارد. پژو 301 جدید تا حدود زیادی به مدل پرچمدار این شرکت فرانسوی یعنی 508 نزدیک شده است. اساسی‌ترین تغییر انجام شده در فیس لیفت پژو 301 به نمای جلوی آن مربوط می‌شود. جلوپنجره زیبا، سپر عضلانی در جلو، خطوط عضلانی در نمای جانبی و عقب چهره تهاجمی‌تری را به خودرو بخشیده‌اند. البته همانطور که گفته شد، به احتمال زیاد قرار است مدل 2016 پژو 301 در ایران عرضه شود و فعلا خبری از نسخه فیس لیفت این خودرو نیست.

پژو 301

پژو 301 خودرویی زیبا، باکیفیت و به سبک روز اروپا و در کلاس خودروهای اقتصادی است اما یک پله بالاتر از خودروهای تندر 90، رنو ساندرو و سیمبل قرار می‌گیرد. برای این خودرو، دو پیشرانه و سه گیربکس مختلف ارائه شده است. نمونه 1.2 لیتری 3 سیلندر و 1.6 لیتری 4 سیلندر و گیربکس‌های 4 و 6 سرعته اتوماتیک و گیربکس 5 سرعته دستی برای مشتریان قابل انتخاب خواهد بود.

پیشرانه 1.6 لیتری این خودرو نمونه ارتقایافته TU5 با قدرت 115 اسب بخار و مصرف سوخت 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر است و پیشرانه 1.2 لیتری نیز قدرت 82 اسب بخار و مصرف سوخت 4.9 لیتر در هر صد کیلومتر را ارائه می‌دهد. شتاب نمونه 3 سیلندر 12.9 ثانیه و نمونه 4 سیلندر 10.8 ثانیه اعلام شده است. همچنین پژو 301 با استفاده از این پیشرانه‌ها به ترتیب به سرعت 170 و 188 کیلومتر بر ساعت دست پیدا خواهد کرد.

پژو 301

قرار است پژو 301 با پیشرانه 1.6 لیتری با قدرت 115 اسب بخار و گیربکس 4 سرعته خودکار یا 5 سرعته دستی در بازار ایران عرضه شود که نسبتا راضی‌کننده است. طراحی داخلی خودرو نیز به طور خلاصه، مرغوب، مدرن و ساده به نظر می‌رسد. مدل فیس لیفت خودرو از صفحه نمایش 7 اینچی به همراه سیستم رهیاب با قابلیت اتصال به تلفن همراه اندروید و آی او اس بهره می‌گیرد اما مدل 2016 که در ایران عرضه می‌شود تنها دارای یک سیستم پخش صوت ساده است که البته امکان تعویض آن با نمونه مدرن وجود دارد.

فرمان خودرو بسیار خوش‌دست بوده و مواد تشکیل‌دهنده داشبورد و فرمان نیز باکیفیت هستند. صندلی‌ها هم احساس راحتی خوبی را به سرنشینان منتقل می‌کنند. در مجموع فضای داخلی کابین در عین سادگی، قابل قبول، باکیفیت و راضی‌کننده است.

در کل اگر شرکت ایکاپ مدل 301 را با قیمت منطقی و تولید باکیفیت با نظارت مستقیم شرکت پژو در ایران عرضه کند می‌توانیم شاهد موفقیت این خودرو در بازار کشورمان باشیم. شاید پژو 301 بتواند خاطره تلخ مشتریان ایرانی از قطعات بی کیفیت خودروهای فرانسوی که به واسطه تحریم اتفاق افتاد را پاک کند.

گالری عکس های پژو 301

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*