گوگل و قصد خرید اسنپ چت

گوگل با پیشنهاد 30 میلیارد دلاری نیز موفق به خرید اسنپ چت نشده است

ظاهرا گوگل با پیشنهادی 30 میلیارد دلاری قصد خرید اسنپ چت (Snapchat) را داشته است. هرچند این پروژه به سرانجام نرسید، اما همچنان پیشنهاد گوگل روی میز است!

اسنپ چت اوایل ماه مارس امسال بود که سرانجام با نام شرکت اسنپ اینک (Snap Inc) وارد بخش خصوصی شد. این کمپانی به صورت عمومی درآمد و در حال حاضر به لطف سهام عمومی خود در بورس، دارای سرمایه‌های عمومی برای حمایت مالی است. با این حال یک گزارش از سوی وب سایت Business Insider عنوان می‌کند که گوگل به طور قاطع در مورد خرید اسنپ چت با مدیرعامل اسنپ اینک، ایوان اشپیگل (Evan Spiegel) صحبت کرده است.

مخالفت اشپیگل با فروش اسنپ چت

مبلغ پیشنهادی 30 میلیارد دلار بوده و بحث‌های زیادی پیش از آن که اسنپ اینک وارد بخش خصوصی سازی شود (اوایل سال 2016)، در این میان مطرح شده است. ظاهرا پیشنهاد گوگل حتی پس از آن که اسنپ اینک به شکل عمومی درآمد نیز بر روی میز بوده است. البته که اشپیگل تمایلی برای فروش نداشت؛ در واقع هرچند سهام اسنپ چت به شکل عمومی درآمده است، اما همچنان بابی مورفی (Bobby Murphy) بنیانگذار اسنپ اینک و اشپیگل تنها کسانی هستند که می‌توانند تصمیمات مهم این شرکت را اتخاذ کنند.

ایوان اشپیگل مدیرعامل اسنپ چت

ایوان اشپیگل مدیرعامل اسنپ چت

اگر چه اسنپ به Business Insider گفته است که این شایعات غلط هستند و گوگل هرگونه ارائه پیشنهاد برای خرید اسنپ چت را رد کرده است، اما روز گذشته پس از هفته‌ها پایداری، سهام شرکت اسنپ اینک با کاهش 2.3 درصدی همراه بوده است.

گوگل می‌توانست یک شرکت مادر ایده آل برای پیشبرد اسنپ چت در بازار باشد. در هر صورت مدیرعامل اشپیگل از آن دسته اشخاص است که نمی‌خواهد بله قربان گو افراد دیگری باشد؛ خصوصا از زمانی که اسنپ  چت همانند فرزند او شده است.

با تمام این تفاسیر رابطه‌ی نزدیک گوگل و اسنپ چت همچنان به قوت خود باقی است. Snapchat یکی از مهم‌ترین مشتریان سرویس ابری گوگل (Google Cloud) است و این اپلیکیشن با هزینه‌ای 2 میلیاردی بر روی پلتفرم گوگل به اجرا درمی‌آید. از طرفی اگر گوگل موفق به خرید اسنپ چت شود، با توجه به عملکرد درخشان اسنپ چت در زمینه واقعیت افزوده، این اپلیکیشن می‌تواند پل خوبی برای رسیدن به موفقیت عینک گوگل گلس باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*