محل زندگی رهبران جهان

نگاهی به کاخ‌ها و خانه‌های لوکسی که محل زندگی رهبران جهان است

روسای جمهور و پادشاهان کشورهای مختلف در کاخ‌ها و مجموعه‌هایی لوکس زندگی می‌کنند که دارای امکانات بسیار زیادی هستند. اکنون قصد داریم محل زندگی رهبران جهان را معرفی کنیم.

شخصیت‌های قدرتمند و مقامات کشورهای مختلف در خانه‌هایی لوکس و مجهز زندگی می‌کنند که مناسب شان و مقام آن‌ها باشد. در برخی از این کاخ‌ها و خانه‌های مجلل و مدرن، امکانات و تجهیزاتی وجود دارد که شاید بسیاری از شهرها و حتی کشورها از آن بی‌بهره باشند. از باند فرود هلی کوپتر گرفته تا تابلوهای هنری گران‌قیمت و یا میز و صندلی‌های طلا کاری شده و سالن‌های پذیرایی وسیع تنها بخشی از ویژگی‌های این کاخ‌های مجلل به شمار می‌روند.

برخی از این کاخ‌ها از زمان‌های دور ساخته شده‌اند و اکنون یک مکان تاریخی هستند که هنوز به عنوان محل زندگی رهبران جهان شناخته می‌شوند. برخی از آن‌ها نیز به سبک معماری مدرن و امروزی طراحی و ساخته شده‌اند و حتی امکان بازدید از آن‌ها نیز به صورت محدود برای مردم عادی فراهم شده است. این‌ها خانه‌هایی هستند که شاید بسیاری از تصمیمات مهم تاریخ در آن‌ها شکل گرفته باشد. روسای جمهور و پادشاهان کشورهای مختلف هر روز صبح در این کاخ‌ها از خواب بیدار می‌شوند و دیدن چنین مکان‌هایی می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در مورد فرهنگ، سیاست، هنر و معماری کشورها و حکومت‌ها به ما ارائه بدهد.

این مطلب در 2 صفحه تهیه شده و از طریق شماره‌های انتهای مطلب می‌توانید به صفحه مورد نظر دسترسی پیدا کنید

معرفی 20 مورد از کاخ های محل زندگی رهبران جهان

1. کاخ پالاسیو دا آلوورادا – برزیل (Palacio da Alvorada)

پالاسیو آلوورادا یکی از زیباترین کاخ های ریاست جمهوری برزیل است که در شهر برازیلیا واقع شده و معمار برزیلی به نام اسکار نیمیر آن را طراحی کرده است. در سال 1957 میلادی ساخت این کاخ زیبا شروع شد و یک سال بعد به پایان رسید. طراحی‌های داخلی، معماری استخر و مجسمه‌های درون کاخ نیز توسط هنرمندی به نام آلفردو سشیاتی (Alfredo Ceschiatti) انجام شده است. این عمارت مینیمالیستی از اتاق‌های متعدد، یک اتاق پذیرایی بزرگ و یک زیرزمین شامل سالن کنفرانس، اتاق بازی، انبار و آشپزخانه تشکیل شده است. این معماری مینیمالیستی در عین سادگی و مدرن بودن، زیبایی خارق‌العاده‌ای را به وجود می‌آورد.

محل زندگی رهبران جهان محل زندگی رهبران جهان

2. کاخ الیزه – پاریس فرانسه (Elysee)

کاخ مشهور الیزه در نزدیکی شانزه لیزه پاریس واقع شده است. این کاخ در سال 1722 میلادی تاسیس و از سال 1848 به عنوان اقامتگاه روسای جمهور فرانسه انتخاب شد. الیزه که یکی از مشهورترین کاخ های محل زندگی رهبران جهان شناخته می‌شود، نمونه‌ای عالی و زیبا از معماری کلاسیک است و زیبایی شگفت‌انگیزی را با طلاکاری‌هایی ناب به نمایش می‌گذارد. دفتر کار رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه به دلیل طلاکاری‌های بسیار زیادی که در دیوارها، درها و میز و صندلی‌ها به کار رفته به نام اتاق طلایی (Salon Dore) معروف است.

محل زندگی رهبران جهانمحل زندگی رهبران جهان

3. کاخ سلطنتی توکیو – ژاپن

این کاخ سلطنتی به امپراتور آکیهیتو (Akihito) و خانواده او تعلق داشته و اطراف آن را یک پارک بسیار بزرگ، خندق و دیوارهای ضخیم احاطه کرده است.

محل زندگی رهبران جهانمحل زندگی رهبران جهان

4. کاخ سفید – واشنگتن آمریکا (White House)

قطعا کاخ سفید یکی از معروف ترین کاخ های محل زندگی رهبران است. این کاخ که در واشنگتن دی سی قرار دارد، اکنون به عنوان اقامتگاه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و خانواده‌اش به همراه محل کار دیپلمات‌ها، کارکنان عالی رتبه، فرمانداران ایالت‌ها و سران دولت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این کاخ یک اتاق بیضی‌شکل وجود دارد که فضای رسمی کار رئیس جمهور و مقامات مهم ایالات متحده آمریکا است. همچنین کاخ سفید دارای دو اتاق غذاخوری است که یکی از آن‌ها مخصوص خانواده رئیس جمهور و دیگری برای رهبران جهان در نظر گرفته شده است.

محل زندگی رهبران جهانمحل زندگی رهبران جهان

5. کاخ کرملین – مسکو روسیه (Moscow Kremlin)

کرملین که به معنای «قلعه‌ای در داخل شهر» است، در بین قرن 14 تا 17 میلادی ساخته شده و به عنوان محل رسمی اقامت رئیس جمهور روسیه شناخته می‌شود. ساختمان مجلس سنای کرملین در داخل این مجموعه، اکنون محل زندگی رئیس جمهور ولادیمیر پوتین است.

محل زندگی رهبران جهانمحل زندگی رهبران جهان

6. کاخ ریاست جمهوری هانوی – ویتنام (Hanoi)

کاخ ریاست جمهوری هانوی در سال 1906 برای فرماندار کل هندوچین ساخته شد و در حال حاضر تنها برای پذیرایی رسمی از رهبران جهان از آن استفاده می‌شود. این کاخ زیبا که توسط یک معمار فرانسوی طراحی شده، در اطراف دریاچه ماهی کپور بنا شده است.

محل زندگی رهبران جهانمحل زندگی رهبران جهان

7. کاخ باکینگهام – لندن انگلیس (Buckingham)

یکی از حیرت‌انگیزترین کاخ های محل زندگی رهبران جهان ، کاخ باکینگهام لندن است که در سال 1837 میلادی به عنوان اقامتگاه رسمی خانواده سلطنتی بریتانیا ساخته شد. هم‌اکنون هر چند ملکه الیزابت دوم رهبر سیاسی انگلیسی‌ها نیست اما در این کاخ سکونت دارد. این کاخ 775 اتاق دارد که شامل 52 اتاق خواب سلطنتی، 188 اتاق خواب کارکنان، 92 دفتر اداره و 78 حمام می‌شود.

محل زندگی رهبران جهانمحل زندگی رهبران جهان

8. خانه شماره 10 داونینگ – لندن انگلیس (Downing)

در حال حاضر، ترزا می (Theresa May)، نخست وزیر فعلی انگلیس به همراه همسرش در خانه شماره 10 داونینگ در لندن زندگی می‌کنند.

محل زندگی رهبران جهانمحل زندگی رهبران جهان

9. کاخ آک سرای – آنکارا ترکیه (Ak Saray)

آک سرای هم به کاخ سفید شهرت پیدا کرده و رئیس جمهور فعلی ترکیه یعنی رجب طیب اردوغان در این مکان ساکن است. این کاخ در آنکارای ترکیه واقع شده و از کاخ سفید و کاخ ورسای هم بزرگ‌تر است. برای ساخت این کاخ بزرگ و زیبا حدود 615 میلیون دلار هزینه شده و در آن 11 هزار اتاق تعبیه شده است.

محل زندگی رهبران جهانمحل زندگی رهبران جهان

10. کاخ بلوو – برلین آلمان (Bellevue)

کاخ نئوکلاسیک بلوو در مرکز برلین قرار گرفته و از سال 1994 میلادی محل زندگی رئیس جمهور آلمان است. این مکان زیبا در سال 1785 میلادی برای جوان‌ترین برادر فردریک کبیر ساخته شد و در زمان قیصر ویلهلم دوم به عنوان مدرسه مورد استفاده قرار می‌گرفت. همچنین این کاخ در زمان رهبری هیتلر در آلمان به موزه تبدیل شده بود.

محل زندگی رهبران جهانمحل زندگی رهبران جهان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*