محل زندگی رهبران جهان

نگاهی به کاخ‌ها و خانه‌های لوکسی که محل زندگی رهبران جهان است

11. کاخ سرجیو ماتارلا – ایتالیا (Sergio Mattarella)

سرجیو ماتارلا، یکی از مشهورترین سیاستمداران ایتالیا و رئیس جمهور فعلی ایتالیا در این کاخ که هزار و 200 اتاق دارد سکونت می‌کند. درب این کاخ به روی عموم باز است و هنرمندان نیز از آن به عنوان فضای نمایشگاه‌های موقت برای نمایش گذاشتن آثار خود استفاده می‌کنند.

محل زندگی رهبران جهان

12. کاخ کوئیرینال – ایتالیا (Quirinal)

این مکان، یکی دیگر از کاخ‌های معروف محل زندگی رهبران جهان و یکی از اقامتگاه های رسمی رئیس جمهور ایتالیا است. کوئیرینال، سه برابر کاخ سفید مساحت دارد و تاکنون محل زندگی 30 پاپ، 4 شاه ایتالیایی و 12 رئیس جمهور بوده است.

محل زندگی رهبران جهانمحل زندگی رهبران جهان

13. قلعه وادوز – لیختن اشتاین (Vaduz Castle)

این قلعه بر بلندای تپه وادوز در لیختن اشتاین ساخته شده و شاهزاده هانس آدام دوم در آن زندگی می‌کند. این قلعه، یک محل زندگی خصوصی است اما هر ساله در روز 15 آگوست که روز ملی لیختن اشتاین محسوب می‌شود، جشن‌های بزرگی در اطراف و محوطه آن برگزار شده و مهمانان در باغ‌های قلعه جشن می‌گیرند.

محل زندگی رهبران جهانمحل زندگی رهبران جهان

14. قصر دولتی پیزارو – پرو (Pizarro Government Palace)

قصر دولتی که با نام خانه پیزارو نیز شناخته می‌شود در سال 1535 ساخته شد اما از آن زمان تاکنون بارها مورد دگرگونی و بازسازی قرار گرفت. اکنون رئیس جمهور پدرو پابلو کوچینسکی (Pedro Pablo Kuczynski) در این ساختمان زندگی می‌کند که به خاطر حصارهای آهنی اطرافش معروف است. سالن طلایی در این قصر، اتاقی است که کنفرانس‌های مطبوعاتی در آن برگزار می‌شود.

محل زندگی رهبران جهانمحل زندگی رهبران جهان

15. کاخ ریاست جمهوری راشتراپاتی بهاوان – هند (Rashtrapati Bhavan)

این کاخ در شهر دهلی نو، دارای 340 اتاق است که اکنون از رئیس جمهور هند میزبانی می‌کنند. این بنا از 700 میلیون آجر عظیم ساخته شده است. زمانی که روسای جمهور، مقامات و یا دیپلمات‌های کشورهای دیگر به هند سفر کنند، جلسات رسمی در سالن اصلی کاخ راشتراپاتی بهاوان برگزار می‌شود. این کاخ همچنین دارای یک موزه است که اطلاعاتی را در مورد هنر، معماری و روسای جمهور پیشین هند به بازدیدکنندگان می‌دهد.

محل زندگی رهبران جهانمحل زندگی رهبران جهان

16. ژونگ نانهای – چین (Zhongnanhai)

این مجموعه عظیم و قدیمی در غرب شهر ممنوعه واقع شده و دارای تاریخ بسیار غنی است. اکنون رئیس جمهور چین در این مکان زندگی می‌کند.

محل زندگی رهبران جهانمحل زندگی رهبران جهان

17. کاخ کاسا روسادا – آرژانتین (Casa Rosada)

یکی دیگر از کاخ های محل زندگی رهبران جهان، کاسا روسادا است که به نام خانه صورتی نیز شناخته می‌شود. این ساختمان در پلازا دمایو (Plaza de Mayo) در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین واقع شده و تاریخ ساخت آن به سال 1873 میلادی بازمی‌گردد. موزه‌ای در این کاخ وجود دارد که اشیایی از روسای جمهور و مقامات سابق آرژانتین در آن قرار گرفته است.

محل زندگی رهبران جهانمحل زندگی رهبران جهان

18. خانه آبی – سئول کره جنوبی (The Blue House)

چئونگ وا دائه (Cheong Wa Dae) که با نام خانه آبی یا خانه‌ای با کاشی‌های آبی شناخته می‌شود، خانه رئیس جمهور کره جنوبی در شهر سئول، پایتخت این کشور است. این خانه به سبک معماری سنتی کره‌ای‌ها ساخته شده و در سال 1991 تکمیل شد. مهم‌ترین ویژگی این کاخ، کاشی‌های آبی آن است که این ساختمان را از دیگر بناها متمایز می‌کند. باغ‌هایی در اطراف این کاخ قرار دارند که هر رئیس جمهور کره جنوبی، درختانی را برای به دست آوردن قدرت در این باغ‌ها می‌کارند.

محل زندگی رهبران جهان محل زندگی رهبران جهان

19. کاخ سلطنتی ایستانا نگارا – مالزی (Istana Negara)

کاخ ملی ایستانا نگارا در سال 2011 پس از 4 سال کار ساخته و به عنوان خانه رسمی رئیس دولت مالزی انتخاب شد. این مجموعه دارای 22 گنبد است و ترکیبی از معماری اسلامی و مالایی در آن دیده می‌شود.

محل زندگی رهبران جهان

20. قصر پرزیدنسکی – ورشو لهستان (Palace Prezydencki)

محل زندگی رئیس جمهور لهستان در مرکز شهر ورشو، پایتخت این کشور قرار دارد. این بنا در سال 1643 ساخته و از سال 1818 به ساختمان دولت لهستان تبدیل شد. مجسمه شاهزاده جوزف پونیاتوفسکی نیز در مرکز این مکان دیده می‌شود.

محل زندگی رهبران جهان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*