هواوی وای 7 پرایم

هواوی وای 7 پرایم با باتری شگفت انگیز خود تا سه روز شارژ نگه می‌دارد

هواوی وای 7 پرایم (Huawei Y7 Prime) نام یک گوشی میان رده ارزان قیمت است. مهم ترین ویژگی گوشی جدید هواوی ، باتری 4 هزار میلی آمپری است که می‌تواند تا 3 روز شارژ را نگه دارد. در ادامه بیشتر با این محصول و قابلیت‌هایش آشنا خواهیم شد.

گوشی هواوی وای 7 پرایم بیش از یک ماه است به ایران وارد شده و در این مدت استقبال مناسبی از آن در بازار صورت گرفته است. این گوشی با بهره‌مندی از قابلیت‌های جذابی چون بدنه فلزی، باتری پرظرفیت در کنار سنسور اثر انگشت و دوربین 12 مگاپیکسلی با اندازه سنسورهای بزرگ 1.25µm برای عکاسی با کیفیت حتی در محیط‌های کم نور، به یکی از گزینه‌های جذاب در بازار گوشی های میان رده برای کاربران ایران بدل شده است.

هواوی وای 7 پرایم

باتری این گوشی از ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت بهره می‌برد که حتی نسبت به گوشی های پرچم دار بازار هم آن را بین رقبا از این حیث متمایز کرده است. وجود این باتری موجب شده که بیش از 3 روز (بر مبنای آزمایش‌های مستقل کارشناسان ایرانی) در حالت کاربری عادی بتوانید با این گوشی بدون نیاز به شارژ مجدد کار کنید.

تفاوت باتری هواوی وای 7 پرایم با سامسونگ J7 Pro و سایر رقبا

برخی گوشی‌های رقیب در بازار به دلیل این که از این ظرفیت بالای باتری بی‌بهره هستند، مجبور به استفاده از فناوری‌هایی می‌شوند که بتوانند تا حدی این نقصان خود را جبران کنند. به عنوان نمونه گوشی سامسونگ J7 Pro که از باتری با ظرفیت کمتری از هواوی Y7Prime برخوردار است تلاش کرده با بهره‌گیری از چیپست کم مصرف‌تر Exynos7870 با فناوری ساخت 14 نانومتری که 30 درصد نسبت به چیپست Snapdragon 435 در هواوی وای 7 پرایم که از فناوری ساخت 28 نانومتری بهره می‌برد مصرف انرژی کمتری دارد، طول عمر باتری خود را کمی افزایش دهد. این در حالیست که پردازنده فقط یکی از فاکتورهای مصرف انرژی در گوشی بوده و به همین دلیل همچنان مدت زمان بهره‌گیری از باتری Y7Prime نسبت به J7Pro بیشتر است.

هواوی وای 7 پرایم

به علاوه پردازنده هر دو گوشی از 8 هسته پردازشی Cortex-A53 بهره‌مند هستند که در سامسونگ سرعت کلاک پردازنده تنها 10 درصد بیشتر از هواوی یعنی 1.6 گیگاهرتز نسبت به 1.4 گیگاهرتز می‌باشد و این در حالیست که قیمت این گوشی نسبت به رقیب خود یعنی هواوی وای 7 پرایم حدود 50 دلار بیشتر است! لازم به ذکر است که هر دو مدل هم از بازده مشابهی در GPU و 3 گیگابایت حافظه RAM بهره‌مند هستند.

در کل به نظر می‌رسد بهره‌گیری از باتری پر ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت در هواوی Y7Prime در کنار قیمت بسیار رقابتی، آن را به گزینه‌ای جذاب برای کاربرانی بدل کرده که علاوه بر قیمت، به دوام باتری طولانی در کنار سایر قابلیت‌های فنی گوشی خود اهمیت می‌دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. آقایان ناهید و فیاض – مدیران ارشد روابط عمومی و فروش هواوی در ایران
    سلام
    کیفیت دوربین میت هشت بعد از بروزرسانی به اندروید هفت، چه در عکاسی و چه در فیلمبرداری به شدت کاهش پیدا کرده است. مصرف باتری بیشتر شده و تعدادی از خریداران هم مشکل سخت افزاری با صفحه نمایش پیدا کرده اند.
    چرا اندروید هفت ارزش و کارایی میت هشت را تا این حد تحت تاثیر قرار داده است. شرکت شما بابت هر دستگاه میت هشت، بطور متوسط یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تومان از مردم پول گرفته است و حالا باگ های پرچمدار خود را هم برطرف نمی کند.
    اگر به صفحه ی میت هشت در سایت موبایل دات آی آر سری بزنید، متوجه می شوید چه خبر است. اگرچه بعید می دانم که در واقع متوجه نباشید.

    پی نوشت:
    سایت محترم گجت نیوز لطفا منتشر کنید. زیرا اعتبار شما در انتشار حقایق است و صحت ادعاهای من، در مراجعه ی خوانندگان به صفحه ی میت هشت در موبایل دات آی آر قابل اثبات.
    متشکرم