مشکل اتومبیل های خودران با علائم راهنمایی و رانندگی غیرواضح

اتومبیل های خودران با علائم راهنمایی و رانندگی ساختگی خیابان‌ها فریب می‌خورند!

یک تیم تحقیقانی از دانشگاه واشنگتون متوجه شده که اتومبیل های خودران می‌توانند به سادگی با مخدوش کردن علائم راهنمایی و رانندگی خیابان‌ها فریب خورده و حادثه بیافرینند!

خودروسازان به شدت مشغول کار بر روی اتومبیل های خودران هستند. برنامه توسعه آن‌ها شامل سنسورها و الگوریتم‌هایی خاص می‌شود تا ماشین های خودمختار هرآنچه در پیرامونشان هست را شناسایی کنند؛ بنابراین اتومبیل‌ها می‌دانند چه زمانی ترمز کنند، از آن پرهیز کنند و مواردی شبیه به این‌ها را رعایت کنند. با این حال به نظر می‌رسد که گول زدن اتومبیل های خودران خیلی آسوده است و شما می‌توانید این کار را با مخدوش کردن علائم راهنمایی و رانندگی انجام دهید!

در گزارشی از سوی وب‌سایت Car and Driver (با همکاری WIRED)، آنطور به نظر می‌رسد محققان دانشگاه واشنگتون دریافته‌اند که به سادگی می‌توان همراه با مخدوش سازی علائم راهنمایی و رانندگی و ساخت علائمی خیالی آن‌ها را گول زد. این خودروها بسته به تابلوهایی که در خیابان‌ها نصب می‌شود واکنش نشان می‌دهند و الگوریتم تشخیص تصویر خودرو را متقاعد می‌کند با توجه به آنچه که می‌بیند تصمیم گیری کند. به طور مثال با قرار دادن یک تابلو کاهش سرعت به جای ایست کامل، اتومبیل نیز نمی‌ایستد و تنها سرعت خودش را کم می‌کند.

مشکل اتومبیل های خودران با علائم راهنمایی و رانندگی غیرواضح

خطراتی که در اینجا ممکن است به وجود آید بسیار زیاد است. به طور مثال زمانی که اتومبیل باید سرعتش را افزایش دهد، اما با کاهش سرعت روبرو می‌شوید و یا زمانی که باید رانندگی کند، خودرو متوقف می‌شود که می‌تواند باعث بروز برخی حوادث احتمالی شود. چیزی که در این بین وحشتناک است، برخی از تابلو‌های حاوی علائم است که در حال حاضر علامت آن‌ها با تغییر روبرو شده و توسط خودرو قابل تشخیص نبوده و به صورت دیگری تفسیر می‌شود!

راه حل فریب نخوردن اتومبیل های خودران شناسایی علائم از نقشه‌های ماهواره‌ای است

محققان دانشگاه واشنگتون در آزمون‌های خود از یک علامت گردش به سمت راست همراه با برخی تغییرات جزئی استفاده کرده‌اند و آن را در بالای یک تابلوی گردش به راست دیگر قرار داده‌اند، اتومبیل خودران مورد آزمایش آن‌ها به سادگی فریب خورده و به اشتباه آن را علامت «حداکثر سرعت 45 کیلومتر»‌ خوانده است. البته محققان به این نکته نیز اشاره کرده‌اند در برخی راه‌ها خود خودرو از علائم داخل نقشه ماهواره‌ای استفاده کرده است و فریب نخورده است. در هر صورت،‌ هر چه که هست این مطالعه نشان می‌دهد که اتومبیل های خودران هنوز به بلوغ کامل نرسیده‌اند و شاید چند سالی تا رسیدنشان به مرحله فروش عمومی زمان باقی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*