رنو داستر و سیمبل تولید داخل

قیمت دو خودرو رنو داستر و سیمبل تولید داخل زیر 100 میلیون تومان است

رئیس سازمان ایدرو به تازگی اعلام کرده است پیرو قرارداد همکاری رنو و این سازمان، قیمت دو خودرو رنو داستر و رنو سیمبل تولید داخل زیر 100 میلیون تومان خواهد بود.

همانطور که احتمالا مطلع هستید، شرکت رنو با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) قرارداد همکاری 660 میلیون یورویی را برای تولید 300 هزار خودرو در خاک کشورمان به ثبت رسانده‌اند. منصور معظمی رئیس این سازمان اعلام کرده است پیرو این قرارداد دو خودرو رنو داستر و سیمبل قرار است به صورت مشارکتی در داخل کشورمان به تولید برسند و قیمت آن‌ها کمتر از 100 میلیون تومان برآورد شده است.

معظمی در حاشیه مراسم امضای توافقنامه شرکت رنو با ایدرو در زمینه تولید و توسعه صنعت خودروسازی کشورمان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام گرفت عنوان کرد:

هیچ پنهان‌کاری در قرارداد رنو و ایدرو وجود نخواهد داشت. این هفتمین قرارداد بین سازمان ایدرو و رنو است که امروز نهایی خواهد شد. در همین راستا مجموعه‌ای در ساوه خریداری شده است که فعالیت مشترک از آنجا آغاز خواهد شد و کار پیش می‌رود. متاسفانه با استانداردهای بین‌المللی در کیفیت خودرو فاصله زیادی داریم. باید اتومبیل‌هایی را به تولید برسانیم که مردم نیز قدرت خرید آن‌ها را داشته باشند. ساخت اتومبیل‌های باکیفیت بیش از 100 میلیون تومان آسان است، اما مردم توانایی خرید آن‌ها را ندارند.

چند درصد تولید رنو داستر و سیمبل داخلی می‌شود؟

رئیس سازمان ایدرو در پاسخ به این سوال که با توجه به قرارداد جدید به ثبت رسیده تولید اتومبیل‌های رنو داستر و سیمبل با چند درصد ساخت داخل همراه خواهند بود،‌ اینگونه پاسخ داد:

در آغاز کار،‌سهم مورد نظر داخلی 40 درصد است اما بعدها آن را به 60 الی 70 درصد افزایش خواهیم داد. در قرارداد بندی ذکر شده است که در آن اشاره دارد پس از گذشت 1 سال و نیم می‌توان این سهم را به 60 درصد رساند.

به گفته‌ی معظمی در صادرات خودرو با مشکل مواجه هستیم. با توجه به مسائل کیفیتی و قیمتی به شدت در این بخش مشکلاتی سر راه خودروسازان وجود دارد و باید از نظر قطعات و محصولات، نگاهی صادرات محور در دستور کار قرار گیرد. گفتنیست سهم ایدرو در قراردادهای صادراتی 20 درصد است که این رقم به دلیل حمایت دولت از شرکت‌های داخلی است. بر اساس اصل 44،‌ دولت قادر است در گروه دو 20 درصد سهم بازار را در اختیار داشته باشد. تا به حال سهم دولت در تولید خودرو کمتر از 10 درصده بوده است و می‌تواند سهام ایدرو را نیز واگذار کند.

رنو داستر و سیمبل تولید داخل

قرارداد با رنو به لطف برجام

وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان ایدرو هیچ نقشی در مدیریت خودروسازان ندارند و آنها به صورت تمام خصوصی مدیریت میشوند. یکی از مشکلاتی که سر راه قرارداد با رنو قرار داشت بحث تحریم‌های آمریکا بود. طرف فرانسوی تاکید داشت بندی در قرارداد در این مورد نگاشته شود ، اما در قرارداد نهایی چنین موردی لحاظ نشده است که همین قضیه باعث طولانی شدن قرارداد با رنو شد. حتی این مشکلات در قراردادهایی با شرکت‌های بزرگ دیگر همچون توتال نیز وجود داشت، اما خوشبختانه پسابرجام این مشکلات را از سر راه برداشت تا اینک شاهد ثبت قراردادهای مختلف همکاری با شرکای خارجی باشیم.

لازم به ذکر است قیمت خودروهای تولید داخل رنو داستر و سیمبل پس از اعلام مراجع زیربط به زودی اعلام خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*