ورود تلفن همراه به ایران

ورود تلفن همراه به ایران در روز پنجشنبه 19 مرداد 96 بیست و سه ساله می‌شود

روز‌ پنجشنبه 19 مرداد 96،‌ ورود تلفن همراه به ایران بیست و سه ساله می‌شود. اولین بار در 19 مرداد 1373 چهار سیم کارت تلفن همراه به کارکنان نهاد ریاست جمهوری واگذار شد.

در مردادماه 1373 در شهر تهران 24 سایت BTS با ظرفیت 9 هزار و 200 شماره به بهره‌برداری رسید تا فاز اول شبکه تلفن همراه کشور افتتاح شود. در روز 19 مرداد همان سال با واگذاری 4 سیم کارت تلفن همراه به کارکنان نهاد ریاست جمهوری، ورود تلفن همراه به ایران آغاز شد.

ورود تلفن همراه به ایران توسط اپراتور همراه اول

پس از استقبال غیرمنتظره و فوق‌العاده مردم از پدیده تازه‌وارد گوشی های موبایل، شرکت مخابرات ایران،‌ پوشش شبکه تلفن همراه را از تهران به کل کشور گسترش داد و با توجه به نیاز و تقاضای مردم،‌ فعالیت‌هایی متناسب با جهت‌گیری‌های جهانی برای توسعه شبکه تلفن همراه در مجموعه مخابرات کشور انجام شد.

در راستای همین برنامه،‌ هیات وزیران با پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اساس‌نامه شرکت ارتباطات سیار را با سرمایه 2 هزار میلیارد ریالی تصویب کرد و کلیه وظایف و امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران به شرکت ارتباطات سیار ایران واگذار شد. در ادامه و پس از جدی شدن خصوصی‌سازی صنعت مخابرات ایران و اهمیت حضور در بازار رقابت تجاری، این شرکت از سال 1386 دارای نام، نشان،‌ رنگ و شعار تجاری مخصوص شد. به این ترتیب نام همراه اول،‌ نشان دو حلقه،‌ رنگ فیروزه‌ای و نارنجی و شعار هیچکس تنها نیست برای شرکت ارتباطات سیار انتخاب شد.

همراه اول

این شرکت در سال 1389 و پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران،‌ از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد و در 28 آذر 1389،‌ پنج درصد از سهام خود معادل 103 میلیون سهم را در فرابورس عرضه کرد. نماد همراه اول در روز 29 مرداد 1392 در بازار بورس بازگشایی شد و این شرکت از آن زمان تاکنون در بازار بورس حضور دارد.

در حال حاضر‌ شرکت ارتباطات سیار ایران با بیش از 89 میلیون سیم کارت واگذار شده در هزار و 245 شهر یعنی 100 درصد شهرهای کشور، حدود 43 هزار روستا (86.9 درصد روستاها) و بیش از 70 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور،‌ 96.5 درصد کل جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده است. هم‌اکنون ضریب نفوذ اپراتور اول تلفن همراه کشور 84.2 درصد بوده و با 270 اپراتور از 112 کشور جهان، ارتباط رومینگ بین الملل برقرار کرده است. همچنین همراه اول با نوسازی پیوسته شبکه خود،‌ از به‌روزترین تجهیزات شبکه تلفن همراه کشور استفاده می‌کند.

سیم کارت تلفن همراه

همراه اول،‌ بزرگ‌ترین اپراتور مکالمه و دیتای تلفن همراه کشور،‌ اکنون مجهز ارتقای پروانه ارائه خدمات تلفن همراه به نسل 3 و بالاتر را در تاریخ 4 شهریور 1393 دریافت کرد و طی مدت کمتر از سه سال، تعداد هزار و 42 شهر و 970 روستا را به شبکه نسل 3 و 710 شهر را به شبکه نسل 4 و 4.5 متصل کرده است. علاوه بر آن، با توجه به ارزیابی رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) بر اساس استاندارد EFQM، رتبه اول اپراتورهای تلفن همراه کشور در چهار سال گذشته در اختیار همراه اول قرار داشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*