بهترین عکس های سفر

بهترین عکس های سفر سال 2017 انتخاب شدند

بهترین عکس های سفر در سال 2017 سرانجام توسط نشنال جئوگرافیک (National Geographic) معرفی شدند. در ادامه این تصاویر را با هم مرور می‌کنیم.

همانند سال‌های گذشته، انجمن نشنال جئوگرافیک امسال نیز بعد از دریافت تعداد بسیار زیادی اثر از عکاسان سراسر دنیا، بهترین عکس های سفر سال را مشخص کرد. 21 عکس برتر سال، از بین بیش از 15 هزار اثر انتخاب شده‌اند. داوران عکس‌ها را در سه دسته‌بندی طبیعت، مردم و شهرها تقسیم کردند.

جایزه بزرگ معتبر سال به سرجیو تیپرو ولاسکو (Sergio Tapiro Velasco) از مکزیک تعلق پیدا کرد. دلیل برتر بودن اثر وی ثبت تصویری حیرت‌انگیز از اصابت رعد و برق به ابرخاکستر ایجاد شده بر فراز یک آتش‌فشان بوده است. اثر آقای ولاسکو همچنین در دسته‌بندی طبیعت نیز در جایگاه نخست قرار گرفت.

نوربرت فریتز (Norbert Fritz) اهل مجارستان، موفق شد جایزه برترین عکس در دسته‌بندی شهرها را به خود اختصاص دهد. اثر وی Levels of Reading نام دارد. جایزه نخست دسته‌بندی مردم به یک عکاس ترکیه‌ای با نام دیلیک اویار (Dilek Uyar) تعلق پیدا کرد. اثر این هنرمند Worship نام گرفته است.

برای رتبه‌های اول تا سوم هر سه دسته‌بندی جایزه در نظر گرفته شده بود. این عکاسان به ترتیب رتبه جوایزی 2500 دلاری، 750 دلاری و 500 دلاری دریافت کردند. البته آقای ولاسکو به دلیل دریافت جایزه بزرگ و اصلی، در کنار هدیه نقدی، برنده یک سفر ده روزه به مجمع الجزایر گالاپاگوس شد. در ادامه بهترین عکس های سفر سال را مرور می‌کنیم.

The Power Of Nature

دسته‌بندی طبیعت / مکزیک

بهترین عکس های سفر

در جریان یک فوران قدرتمند مواد مذاب در سیزدهم دسامبر سال 2015، دامنه‌های آتش‌فشان کالیمای مکزیک از کیلومترها دورتر قابل مشاهده بودند. عکاس در این لحظه در شهر کومولا قرار داشت. وی بعد از دیدن رعد و برق بالای دهانه آتش‌فشان خیلی سریع دست به دوربین شد و از این منظره زیبا عکس گرفت.

چند ثانیه بعد، یک انفجار قدرتمند، ابری از خاکستر و ذرات ریز را در بالا دهانه آتش‌فشان به وجود آورد. به لطف رعد و برق عظیمی که در همان لحظه خودنمایی کرد، کل منظره روشن شد. عکاس، این اتفاق را یکی از هیجان‌انگیزترین لحظه‌های زندگی خود خطاب می‌کند.

Forest Of The Fairy

دسته‌بندی طبیعت / ژاپن

بهترین عکس های سفر

در یکی از روستاهای دور افتاده منطقه تامبای ژاپن، چشمک‌زدن بی‌شمار کرم شب‌تاب سبب شد در عصر تابستان که هوا رفته رفته رو به تاریکی می‌رفت، جنگل به یک‌باره روشن شود و این صحنه زیبا به وجود بیاید.

مسیری که در این عکس مشاهده می‌کنید، به یک معبد مذهبی که مردم محلی برای آن احترام قائل هستند ختم می‌شود. این مسیر همواره توسط کرم‌های شب‌تاب پوشیده شده و یک جو جادویی ایجاد می‌کند.

Marble Caves

دسته‌بندی طبیعت / شیلی

بهترین عکس های سفر

یکی از بهترین عکس های سفر امسال به غار ماربل (مرمر) معروف، که در کشور شیلی واقع شده است، اختصاص دارد. در ابتدای سال جاری، عکاس به همراه پدرش تصمیم به سفر به پاتاگونیا می‌گیرند. آن‌‌ها بعد از 10 ساعت رانندگی و گذراندن یک مسیر طولانی و البته کثیف، به غار ماربل رسیدند.

این دو نفر برای سفر به دل غار یک قایق کرایه کردند. سرتاسر غار مملو از نماهای زیبا است، اما عکاس تا رسیدن به قسمتی دارای نور کافی صبر کرد تا بلکه بتواند عکسی درخور ثبت کند.

Buff Tailed Coronet

دسته‌بندی طبیعت / اکوادور

بهترین عکس های سفر

در جنگل اکوادور، تصویر یک مرغ مگس‌خوار که در حال نوشیدن شهد گل است، به عنوان یکی دیگر از بهترین عکس های سفر سال در دسته‌بندی طبیعت انتخاب شده است.

Colorful Market

دسته‌بندی شهرها / تایلند

بهترین عکس های سفر

وقتی خورشید غروب می‌کند، زنجیره به هم پیوسته از فروشگاه‌های بازار بانکوک که دارای سقف‌هایی با رنگ‌های متفاوت هستند خودنمایی می‌کند، گویی یک رنگین‌کمان بر روی زمین تشکیل شده است.

Under The Wave

دسته‌بندی مردم / فیجی

بهترین عکس های سفر

تصویربرداری از موج‌سواران حرفه‌ای مخصوصا در مناطقی همچون Cloudbreak همواره جذابیت‌های خاص خود را دارد. عکس‌های عادی زیادی از موج‌سواران گرفته می‌شود، اما دلیل قرار گرفتن این مورد در بین بهترین عکس های سفر سال، انتخاب هوشمندانه و خلاقانه زاویه عکس برداری است.

Interesting Moment

دسته‌بندی مردم / هلند

بهترین عکس های سفر

در این تصویر که در موزه Rijksmuseum شهر آمستردام هلند ثبت شده، جمعیتی از تماشاگران مقابل شاهکار رامبرانت (رامبراند) با نام Syndics of the Drapers ایستاده و به آن نظاره می‌کنند.

عکاس وقتی متوجه شد در زاویه‌ای قرار دارد که افراد درون اثر رامبرانت نیز به صورت مستقیم در حال نگاه کردن به تماشاچیان هستند، فرصت را برای ثبت عکس مناسب دید. عکاس پیش از جابه‌جا شدن این جمعیت از تماشاگران از جلوی تابلو، دو عکس ثبت و در نهایت یکی از آن‌ها را برای شرکت در مسابقه بهترین عکس های سفر سال 2017 ارسال کرد.

Henningsvær Football Field

دسته‌بندی شهرها / نروژ

بهترین عکس های سفر

زمین فوتبال Henningsvær کشور نروژ را باید یکی از شگفت‌انگیزترین نمونه‌ها در کل جهان بدانیم، مخصوصا وقتی از نمای بالای به آن نگاه می‌کنیم. تصویر بالا در جریان یک سفر با قایق از شهر ترومسو به مجمع‌الجزایر لوفتن ثبت شده است.

بعد از یک هفته آب و هوای بارانی و سرد که بر منطقه زمین فوتبال حاکم بود، آسمان در نهایت برای به پرواز در آمدن پهپاد صاف شد. در این عکس که به خاطر زیبایی وصف‌ناپذیرش به عنوان یکی از بهترین عکس های سفر سال شناخته شده است، پهپاد در ارتفاع 120 متری از زمین مشغول به پرواز بود.

Worship

دسته‌بندی مردم / ترکیه

بهترین عکس های سفر

در قونیه ترکیه، پرتوهای نوری که از درون یک ساختمان قدیمی به واسطه حفره‌های درون آن فیلتر می‌شدند، سبب به وجود آوردن منظره‌ای زیبا در حد و اندازه جایزه نخست دسته‌بندی مردم از دید نشنال جئوگرافیک شدند. نکته مهم دیگر درویشی است که زیر ایوان این ساختمان در حال اجرای یک رقص خاص است.

این مراسم در واقع نشان‌دهنده یک سفر عرفانی از صعود روحانی این مرد به سوی حقیقت و عشق است. به عقیده عکاس، انقلاب مداوم همه موجودات زنده را می‌توان در این عکس به چشم دید. کره زمین و حتی اتم‌هایی که تمامی اشیا از آن‌‌ها تشکیل شده‌اند، همواره در حال گردش هستند. به نظر می‌رسد تحرک، برداشت اصلی عکاس از اثر خود است.

Mt. Bromo

دسته‌بندی طبیعت / اندونزی

بهترین عکس های سفر

اگرچه کوه برومو بسیار کوچک است، اما آتش‌فشانی همیشه فعال داشته و همواره در حال جوشش و خروش است. در هفدهم ژانویه سال 2016، افزایش فعالیت‌های زمین لرزه‌ای به سبب خروش این آتش‌فشان به حد هشدار رسید. در این زمان یک عکاس خوش‌ذوق، که اتفاقا به کوه نیز مجاورت داشت، دست به کار شد و یکی دیگر از بهترین عکس های سفر سال را ثبت کرد.

این عکس از پاسیو یک هتل محلی گرفته شده است. به محض آغاز فوران کوه آتش‌فشان، خاکسترهای بلند شده از آن به طرزی زیبا با نور آسمان ادغام شده و صحنه‌ای زیبا را رقم زدند. عکاس این تصویر را به خاطر ادغام یکی از معدود فوران‌های شدید کوه برومو و همچنین وجود نور کافی، بسیار ویژه خطاب می‌کند.

Levels Of Reading

دسته‌بندی شهرها / آلمان

بهترین عکس های سفر

کتابخانه مرکزی اشتوتگارت آلمان هر انسانی را مجذوب خود کرده و به کتاب علاقه‌مند می‌کند. طراحی این بنا به سبکی است که نور مستقیم به درون آن می‌تابد. انعکاس این نور در کف سفید رنگ تمامی طبقات منظره‌ای شگفت‌انگیز به وجود می‌آورد. اتمسفر کتابخانه مرکزی اشتوتگارت شدیدا برای کتاب خواندن مناسب است!

Crocodiles At Rio Tarcoles

دسته‌بندی طبیعت / کاستاریکا

بهترین عکس های سفر

در یکی دیگر از بهترین عکس های سال، شاهد جمع شدن کروکودیل‌‌های آمریکایی در امتداد رودخانه تارکولس در کاستاریکا هستیم. در زمانی که مسئول تور به عکاس این صحنه و دیگر توریست‌ها اعلام کرد حدود 30 الی 40 کروکودیل در کنار رودخانه پهلو گرفته‌اند، آنها در ابتدا ادعای وی را اغراق‌آمیز تصور کردند. با رسیدن به یک پل که با ارتفاعی کوتاه بر فراز روخانه تارکولس قرار داشت، موقعیتی مناسب برای عکس‌ برداری فراهم شد.

The Man’s Stare

دسته‌بندی مردم / بنگلادش

بهترین عکس های سفر

قطاری از مبدا داکا که در صبحی بارانی در حال حرکت بود، در ایستگاه قطار Tongi گازپور توقف کرد. عکاس این صحنه، ناگهان با چشم‌هایی خیره مواجه شد که از درون پنجره مه گرفته قطار به وی نگه می‌کردند. فردی دیگر به منظور جلوگیری از خیس شدن مسافران چتر خود را باز کرده و بر روی سر آن‌‌ها گرفته بود. به نظر عکاس این صحنه بسیار رویایی به نظر می‌آمد.

To Live

دسته‌بندی طبیعت / ژاپن

بهترین عکس های سفر

از آنجایی که بیشتر تالاب‌های ژاپن از بین رفته‌اند، موارد باقی مانده به خوبی محافظت شده و به خاطر رسیدگی زیاد، زیبایی خاصی دارند. از طرفی دیگر، کمیاب بودن تالاب‌ها سبب شده پرندگان زیادی به سمت تالاب‌هایی همچون Kabukurinuma پرواز کنند.

Sand Porter

دسته‌بندی مردم / بنگلادش

بهترین عکس های سفر

عکاس این تصویر را در حالی که چندین نفر مشغول جابه‌جا کردن شن و ماسه به منطقه‌ای نزدیک به یک رودخانه بودند ثبت کرد و موفق شد یکی دیگر از بهترین عکس های سفر سال را رقم بزند.

In Your Face

دسته‌بندی طبیعت / کوبا

بهترین عکس های سفر

باغ‌های ملکه (The Gardens of the Queen)، نام منطقه‌ای دریایی و دور افتاده در جنوب کوبا است که از سال 1960 تحت حفاظت در آمده است. شکارچیان دریایی همچون این کوسه‌های ریف کاراییب به وفور در این منطقه پیدا می‌شوند که اکوسیستم سلامت و شاداب آن را نشان می‌دهد.

مناطق دریایی بزرگ و کاملا محافظت شده همچون باغ‌های ملکه دارای منظره‌های بسیار زیبایی برای عکاسی هستند که البته به تجهیزات و کمی جرات نیز نیاز دارد! عکاس، دوربین خود را بر روی یک سنگ در محلی که می‌دانست کوسه‌ها به طور مرتب از آنجا عبور می‌کنند قرار داد و حین رد شدن یکی از آن‌ها، با استفاده از کنترل از راه دور یکی دیگر از بهترین عکس های سفر سال 2017 را ثبت کرد.

Colorful Apartment

دسته‌بندی شهرها / ژاپن

بهترین عکس های سفر

چندین مورد از بهترین عکس های سفر 2017 در ژاپن ثبت شده‌اند

بار دیگر با منظره‌ای شگفت‌انگیز در کشور ژاپن مواجه هستیم. این مجتمع مسکونی در شهر گیفو واقع شده و خانواده‌های زیادی در آن زندگی می‌کنند. برخلاف بافت و ساختار کهنه شهر، این سازه به سبکی مدرن طراحی شده است. عکاس، مدت‌ها در فکر ثبت عکس از این ساختمان بوده است. شاید هارمونی که وجود یک زن در لباس قرمز به این تصویر بخشیده، سبب قرار گرفتن آن در بین بهترین عکس های سفر سال شده است.

Al Ain

دسته‌بندی شهرها / عمان

بهترین عکس های سفر

ساختمان‌هایی که در دل بیابان‌های عمان با ساختاری مرتب در کنار یکدیگر سر از زمین بیرون آورده‌اند، از دور دست منظره‌ بسیار جالبی دارند.

Bridging Generation

دسته‌بندی مردم / هند

بهترین عکس های سفر

در این تصویر شاهد یک پدر و فرزند در لباس سفید محلی هستیم که بر روی سقف یک مسجد در دهلی‌نو نشسته‌اند. این عکس در روز عید فطر و زیر آسمان آبی ثبت شده است و پیوند بین دو نسل را به خوبی نشان می‌دهد.

Walled City

دسته‌بندی شهرها / هنگ کنگ

بهترین عکس های سفر

با یک نگاه از آسمان، به بافت متراکم شهر هنگ هنگ پی برده و ساختمان‌ها و برج‌های عظیم آن که در دل یکدیگر ساخته شده‌اند را به خوبی مشاهده می‌کنیم. هارمونی و نظم سازه‌هایی که در این عکس کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، سبب گنجانده شدن آن در بین بهترین عکس های سفر سال شده است.

Blessings At Besakih

دسته‌بندی مردم / اندونزی

بهترین عکس های سفر

معبد Besakih یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی جزیره بالی اندونزی است. از هزاران سال قبل این مکان را به عنوان معبد مادر می‌شناسند که نشان‌دهنده اهمیت و ارزش آن برای مردمان محلی است. در این منطقه چندین معبد دیگر نیز وجود دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*