مدل جدید اینترنت مخابرات

مدل جدید اینترنت مخابرات به زودی ارائه می‌شود؛‌ نامحدود شدن مصرف ترافیک داخلی

معاون شرکت مخابرات ایران از ارائه مدل جدید اینترنت مخابرات به مشترکان در آینده نزدیک خبر داد. در این طرح قرار است میزان مصرف ترافیک داخلی مشترکان نامحدود شود.

سمیع‌الله صادقی،‌ عضو هیات مدیره شرکت مخابرات تهران و معاون شرکت مخابرات ایران اعلام کرد که مدل جدید ارائه سرویس اینترنت به مشترکان این شرکت به زودی اجرا می‌شود و بر اساس آن،‌ میزان مصرف ترافیک داخلی مشترکان مخابرات نامحدود خواهد شد. وی با اشاره به اجرای مصوبه تفکیک ترافیک استفاده از سایت‌های داخلی و خارجی در راستای پیاده‌سازی اهداف شبکه ملی اطلاعات توسط شرکت مخابرات ایران،‌ از برنامه‌ریزی برای اجرای طرحی خبر داد که در آن علاوه بر تفکیک شبکه کشوری از بین المللی،‌ ترافیک داخلی مشترکان مخابرات نیز تفکیک می‌شود. صادقی در همین رابطه گفت:

قصد داریم میزان مصرف مشترکان مخابرات را نامحدود کنیم. به گونه‌ای که ترافیک داخلی برای مشترکان این شرکت با پرداخت آبونمان ثابت،‌ نامحدود می‌شود و آن‌ها تنها برای اینترنت کشوری و بین المللی هزینه پرداخت می‌کنند. همچنین در مدل جدید اینترنت مخابرات ، اینترنت مشترکان برای استفاده از شبکه داخلی هیچگاه قطع نخواهد شد.

کاهش تعرفه ترافیک داخلی در مدل جدید اینترنت مخابرات

به گفته معاون تجاری شرکت مخابرات ایران،‌ هدف از اجرای این طرح جدید،‌ افزایش استفاده از محتوای داخلی در شبکه ملی اطلاعات است. ترافیک داخلی مشترکان مخابرات (ترافیک TCI) به استفاده از سایت‌های داخلی که در دیتاسنتر مخابرات ایران میزبانی می‌شوند ارتباط دارد. به این صورت،‌ مشترکان مخابرات در کنار ترافیک کشوری و ترافیک اینترنت بین الملل،‌ می‌توانند از سایت‌های داخلی که در دیتاسنتر مخابرات میزبانی می‌شوند نیز استفاده کنند و قیمت ترافیکشان بسیار ارزان‌تر از اینترنت بین الملل و اینترنت کشوری محاسبه می‌شود. صادقی تاکید کرد که با اجرای مدل جدید اینترنت مخابرات ، تعرفه ترافیک داخلی بیش از 50 درصد کمتر از تعرفه ترافیک اینترنت کشوری خواهد شد.

مدل جدید اینترنت مخابرات

وی در ادامه افزود،‌ مخابرات علاوه بر کاهش 50 درصدی تعرفه داخلی نسبت به بین الملل،‌ یک پله فراتر رفته و ویدیویی که در شبکه مخابرات ایران است را برای مشترکان خود ارزان‌تر از سایر مشترکان عرضه می‌کند تا به حوزه تولید محتوا نیز کمکی کرده باشد. معاون تجاری مخابرات ایران در رابطه با عرضه فیبر نوری نیز گفت سیم مسی محدودیت‌هایی دارد و تبدیل آن به فیبر نوری‌، مزیت‌های بسیاری به همراه خواهد داشت. هم‌اکنون مشترکان مخابرات نسبت به سال گذشته و در مقایسه با ADSL،‌‌ رضایت بیشتری از اینترنت فیبر نوری دارند و به مرور زمان، کل دسترسی باید به فیبر تبدیل شود تا محدودیت سرعت نداشته باشد. سمیع‌الله صادقی افزود:

وزارتخانه به دنبال این موضوع است که از حجم فروشی به سمت فروش سرعت برویم و این کار با ADSL عملی نیست اما با فیبر نوری بازه سرعت محدودیت ندارد. فیبر نوری سرمایه‌گذاری زیادی می‌خواهد اما مخابرات تحت نظر سازمان تنظیم مقررات فعالیت می‌کند و قصد انحصار نخواهد داشت. هم‌اکنون مشترکان می توانند با مراجعه به پورتال مخابرات و وارد کردن شماره تلفن خود در بخش تانوما مشاهده کنند که امکان درخواست سرویس فیبر نوری یا تانوما برای آن‌ها فراهم شده یا خیر. در صورتی که زیرساخت برای آن‌ها وجود داشته باشد می‌توانند درخواست داده و سرویس را خریداری کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. بابا جمع کنید خودتونو…آخه سگ از اینترنت داخلی استفاده میکنه؟؟بدبختیمونو به چشم داریم میبینیم دیگه نیاز نیست واسه دیدنش از اینترنت استفاده کنیم که..به مغزتون فشار آوردید با این تزهای ۸من یه غازتون ..فقط متاسفم واسه خودم و ملت ایران که اسکل هایی مثل شما مملکتو اداره میکنن و واسش تصمیم میگیرن..واقعا متاسفم

  2. خر همون خره فقط جلدشو عوض کردن
    (ضرب المثل بوشهری)

  3. خدا رحم کنه به همه معلوم نیست چه خوابی دیدن برامون

  4. همچنین در مدل جدید اینترنت مخابرات ، اینترنت مشترکان برای استفاده از شبکه داخلی هیچگاه قطع نخواهد شد.
    اجرای اینترنت ملی در راه است ، کم کم دارن رو میکنن صدای هیشکی درنیاد ، داریم به کره شمالی میپیوندیم

  5. اینترنت داخلی!!!
    پیتزای قورمه‌سبزی! ?

  6. عاقا ما اینترنت داخلی نخوایم باید کیو ببینیم؟ اینترنت داخلی به چه کارمون میاد وقتی که همه شبکه های احتماعی از اینترنت بین المللی مصرف میکنن؟

  7. حالا اگه ملت قبول کنن عملی میشه
    دیگه از فی*لتر شکن خبری نیست

  8. بالاخره نامحدود میشه یا 50 درصد ارزون تر!