میزان محبوبیت نمایشگر ثانویه گوشی ها چقدر است؟ (نتایج نظرسنجی گجت نیوز)

نتایج نظرسنجی هفته گذشته نشان می‌دهد که بیشتر کاربران گجت نیوز، نمایشگر ثانویه گوشی های موبایل را قابلیتی کاربردی نمی‌دانند. اما دلایل این انتخاب چیست؟

شاید بتوان کمپانی ال جی را پیشگام استفاده از نمایشگر ثانویه گوشی های دانست؛ ال جی وی 10 (LG V10) نخستین اسمارت فون این شرکت سازنده بود که به صفحه نمایش دوم مجهز شد. یکی از مهمترین کاربردهای این بخش، نمایش اعلان‌ها و دسترسی سریع به برخی اپلیکیشن‌های موبایل بود. شاید بتوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت نسل بعدی سری V را نیز همین ویژگی جالب دانست.

صفحه نمایش همیشه روشن گلکسی اس 8

ال جی وی 10

اما با روند رو به رشد استفاده از نمایشگرهای OLED در محصولاتی مانند پرچمداران سامسونگ، عملا نمایشگر ثانویه گوشی کاربرد خود را از دست می‌داد. صاحبان پرچمدارانی نظیر گلکسی اس 8 و ال جی جی 6 به راحتی می‌توانند با استفاده از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن، عملکردی مشابه با صفحه نمایش دوم را تجربه کنند. این ویژگی علاوه بر کاربردی بودن، جلوه زیبایی نیز به نمایشگر اسمارت فون خواهد داد.

کاربران علاقه چندانی به نمایشگر ثانویه گوشی ندارند (نتایج نظرسنجی گجت نیوز)

صفحه نمایش همیشه روشن گلکسی اس 8

یکی دیگر از کاربردهای نمایشگر ثانویه گوشی هایی نظیر ال جی وی 20 (LG V20)، امکان مدیریت آهنگ‌های در حال پخش است. کاربر می‌تواند بدون نیاز به باز کردن قفل دستگاه، به دکمه‌های پیمایش آهنگ دسترسی داشته و تراک دلخواه را انتخاب کند. البته با ورود گوشی هایی با لبه‌های خمیده، مانند گلکسی اس 6 اج، این ویژگی در کناره نمایشگر گنجانده شده و عدم نیاز به نمایشگرهای ثانویه بیش از پیش احساس شد. این نوع نمایشگر نیز پیش از این، عنوان محبوب‌ترین نوع صفحه نمایش را در نظرسنجی اختصاصی گجت نیوز به خود اختصاص داده بود.

کاربران علاقه چندانی به نمایشگر ثانویه گوشی ندارند (نتایج نظرسنجی گجت نیوز)

گلکسی اس 6 اج

از سوی دیگر، با معرفی گوشی منحصربه‌فرد میزو پرو 7 و نمایشگر ثانویه ای که در قسمت پشت دستگاه قرار گرفته، استفاده از تکنولوژی صفحه نمایش دوم عملا وارد فاز تازه‌ای شد. نمایشگر دوم میزو پرو 7 دارای قابلیت‌های تازه‌ای‌ست؛ کاربر می‌تواند بدون برداشتن گوشی موبایل، اعلان‌ها را از قسمت پشت دستگاه نیز مشاهده کند. از دیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش، امکان گرفتن عکس سلفی با استفاده از دوربین اصلی گوشی است که به گرفتن تصاویری با کیفیت و وضوح بالاتر کمک می‌کند.

با همه این تفاسیر، 31 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گجت نیوز، استفاده از نمایشگر ثانویه گوشی ها هوشمند را ضروری ندانسته و 25 درصد نیز به استفاده از آن در پشت گوشی علاقه نشان داده‌اند. در ادامه، نتایج این رای‌گیری را مشاهده خواهید کرد.

کاربران علاقه چندانی به نمایشگر ثانویه گوشی ندارند (نتایج نظرسنجی گجت نیوز)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*