نگاه نزدیک به بلک بری کی وان

نگاه نزدیک به بلک بری کی وان (BlackBerry KeyOne) ؛ اصالت طراحی بلک بری

گوشی بلک بری کی وان جدیدترین محصول اندرویدی این برند محبوب است. با نگاه نزدیک به بلک بری کی وان (BlackBerry KeyOne) ویژگی های ظاهری آن را بررسی می‌کنیم.

اگرچه بلک بری و نوکیا حدود ده سال قبل اسم و رسمی برای خود داشته و بخش عظیمی از بازار موبایل را در اختیار داشتند، اما پیروی نکردن از روال روز یعنی استفاده از پلتفرم اندروید سبب شد هر دوی آن‌ها منزوی شوند.

گوشی های بلک بری از قدیم‌ به داشتن امنیت بسیار بالا معروف بودند، به طوری که در حال حاضر نیز گوشی DTEK50 این شرکت به عنوان امن‌ترین تلفن اندرویدی جهان شناخته می‌شود. یکی دیگر از نکات متمایزکننده محصولات آن، مجهز شدن به یک کیبورد QWERTY بسیار خاص است که خوشبختانه در کی وان نیز وجود دارد.

بلک بری بعد از ارائه چند گوشی اندرویدی تمام لمسی، با رونمایی از دو گوشی موبایل پریو و کی وان بار دیگر اصالت خود را به نمایش گزاشت. بلک بری کی وان حدود دو ماه قبل با قیمت نجومی به ایران آمد، اما اکنون وضعیت آن در بازار به حالت تعادل در آمده و در مقایسه با قبل، به قیمتی معقول‌تر به فروش می‌رسد.

نگاه نزدیک به بلک بری کی وان

در نگاه نزدیک به بلک بری کی وان بیش از همه کیبورد آن چشم‌نوازی می‌کند

با وجود داغ شدن ترفندهای جدید طراحی گوشی هوشمند همچون طراحی بدون حاشیه و استفاده از نسبت ابعاد تصویر متفاوت، باز هم ظاهر تمامی محصولات در یک چهارچوب کلی قرار دارد. در چنین شرایطی، اگر کاربری بخواهد یک گوشی اندرویدی کاملا متفاوت، خاص و دارای برندی اصیل داشته باشد، باید به سراغ بلک بری کی وان برود. امروز استفاده از کیبورد فیزیکی در گوشی های هوشمند بی‌معنی است، با این حال بلک بری با تلفیق کیبورد QWERTY خاص خود و همچنین یک نمایشگر لمسی، محصولی منحصربه‌فرد ارائه کرده است.

نگاه نزدیک به بلک بری کی وان

در نگاه نزدیک به بلک بری کی وان اولین چیزی که جلب توجه می‌کند کیبورد آن است. در بالای کیبورد یک نمایشگر 4.5 اینچی وجود دارد که در مقایسه با سایر محصولات پرچمدار و حتی میان‌رده کمی کوچک محسوب می‌شود. با این حال، حین تایپ کردن دیگر نیاز ندارید بخش قابل توجهی از صفحه نمایش را به کیبورد مجازی اختصاص دهید.

حین نگه داشتن آن در دست ابهت خاصی احساس می‌شود، به طوری که بعید می‌دانیم در بین تمامی گوشی‌ های اندرویدی دیگر نمونه‌ای برای آن پیدا شود. ضخامت 7.2 میلی‌متری دستگاه نیز کاملا قابل قبول بوده و سبب می‌شود گوشی خوش دست شود. وزن دستگاه با وجود یک کیبورد فیزیکی بالا نبوده و تنها 180 گرم است. با خرید بلک بری کی وان لیمیتد ادیشن بلک بیش از پیش به خاص بودن این محصول پی خواهید برد.

اگر کاربری به دنبال یک دستگاه اندرویدی با ظاهری خاص باشد، یکی از گزینه‌های پیش رو بلک بری کی وان است. همچنین اگر کاربری به برند اهمیت داده و دنبال خرید محصول از یک برند اصیل باشد، به احتمال زیاد نام بلک بری او را راضی خواهد کرد.

بعد از نگاه نزدیک، اکنون مشخصات فنی دستگاه را بررسی می‌کنیم. قیمت بلک بری کی وان در ایران، بدون گارانتی دو میلیون و چهارصد و بیست هزار تومان و با گارانتی 18 ماهه، دو میلیون و پانصد و پنجاه هزار تومان است. با در نظر گرفتن قیمت، ظاهر گوشی و در نهایت مشخصات فنی آن، ارزش خرید محصول را برای خود ارزیابی کنید.

مشخصان فنی بلک بری کی وان

  • ابعاد 149.1 در 72.4 در 9.4 میلی‌متر
  • وزن 180 گرم
  • پشتیبانی از شبکه موبایل 4G / تک سیم کارته (نسخه دو سیم کارته در انحصار بازار هند)
  • صفحه نمایش 4.5 اینچی / پنل IPS LCD / رزولوشن 1080 در 1620 پیکسل / تراکم پیکسلی 433 پی‌پی‌آی / نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه 55.9 درصد / محافظت شده با شیشه گوریلا گلس 4
  • تراشه اسنپدراگون 625 متشکل از یک پردازنده هشت هسته‌ای با سرعت 2.0 گیگاهرتز و همچنین پردازشگر گرافیکی Adreno 506
  • سیستم عامل اندروید 7.1 نوقا
  • حافظه رم 3 گیگابایت / ظرفیت داخلی 32 گیگابایت (نسخه انحصاری هند دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت ظرفیت داخلی)
  • دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی / گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 / فوکوس خودکار با تشخیص فاز / فلاش LED دوگانه / سایز سنسور “1/2.3 / اندازه پیکسل 1.55 میکرومتر / دارای قابلیت‌های برچسب‌گذاری جغرافیایی، لمس نمایشگر برای تغییر نقطه فوکوس و تشخیص چهره / فیلم برداری با رزولوشن 4K (2160p) و با نرخ 30 فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی / گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 / فیلم برداری با رزولوشن فول اچ‌دی (1080p)
  • یو اس بی نسخه C
  • باتری 3 هزار و پانصد و پنج میلی‌آمپر ساعتی / نسخه سوم قابلیت شارژ سریع کوالکام (Quick Charge 3.0)
  • رنگ نقره‌ای و مشکی

نگاه نزدیک به بلک بری کی وان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*