حضور لينوكس با محصولات خاص

 

باوجود اينكه سيستم عامل آندرويد گوگل در نمايشگاه محصولات الكترونيكي CES)) حكمفرمايي مي كند و خبرها بيشتر در مورد تبلت ها، گوشي هاي هوشمند و تلويزيون هاي آندرويدي منتشر مي شود، لينوكس نيز توانسته است در كنار رقباي خود بخشي هايي از نمايشگاه را به خود اختصاص دهد.
 
1. تلويزيون اوبونتو در خانه دوستداران لينوكس
در كنار تلويزيون هاي آندرويدي دوستداران و طرفداران لينوكس مي توانند در انتظار تلويزيون مبتني بر اوبونتو باشند. شركت Canonical در CES 2012 اعلام كرد كه نسخه اي از سيستم عامل لينوكس ابونتو را براي استفاده در تلويزيون هاي هوشمند ايجاد كرده است و نمونه اي از آن را براي بازديدكنندگان نمايشگاه به نمايش در آورد.
 
2. Qooq تبلتي براي سرآشپز
تبلت جديد لينوكسي Qooq كه ساخت شركت فرانسوي Unowhy است براي علاقمندان به آشپزي طراحي شده است. اين تبلت داراي پردازنده 2 هسته اي يك گيگاهرتزي ARM Cortex-A9 است و به گونه اي طراحي شده كه در برابر پاشيدن آب و مواد غذايي برروي آن مقاومت دارد و دكمه هاي آن ضد آب است.
اين تبلت دسترسي به بيش از 3500 دستورالعمل آشپزي شامل 1500 تصوير ويدئويي آشپزي و همچنين برنامه غذايي و فهرست خريد اتوماتيك را امكانپذير مي كند.
 
3. ThinkPad x1 Hybrid ،پيوند لينوكس و ويندوز
لپ تاپ ThinkPad X1 Hybrid يكي از محصولات لنووو است كه در CES به نمايش در آمده است. اين محصول متفاوت از دو سيستم عامل و دو پردازنده بهره مي برد.
اين لپ تاپ علاوه برآنكه از سيستم عامل لينوكس با پردازنده Qualcomm 8060 ARM CPU بهره مي برد، سيستم عامل ويندوز 7 را نيز به صورت مجزا از طريق پردازنده سري Core i اينتل در اختيار كاربران قرار مي دهد.
 
4. XO 3.0 تبلتي براي تمام كودكان جهان
سازمان يك لپ تاپ براي هر كودك (OLPC) و شركت طراح تراشه، Marvell در نمايشگاه محصولات الكترونيكي تبلت XO 3.0 كه يك تبلت ارزان قيمت، با مصرف انرژي پايين است را با هدف قرار دادن كودكان در سرتاسر جهان به نمايش گذاشته اند. اين تبلت كه با اهداف آموزشي طراحي شده است داراي صفحه نمايش LCD 8 اينچي است و با انرژي خورشيدي شارژ مي شود.
دو سيستم عامل آندرويد و لينوكس برروي اين تبلت 100 دلاري اجرا مي شوند.
 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*