راه حل جدید گوگل برای حذف خودکار واترمارک تصاویر استوک

راه حل جدید گوگل برای حذف خودکار واترمارک تصاویر استوک به بهترین شکل ممکن

گوگل راه حل تازه‌ای را یافته است که به حذف خودکار واترمارک تصاویر به بهترین شکل ممکن می‌انجامد. البته این نرم افزار با اهدافی خاص توسعه پیدا کرده است. در ادامه با نحوه عملکرد این نرم افزار و موارد استفاده آن آشنا خواهیم شد.

اگر شما یک عکاس حرفه ای هستید که همیشه استرس این را داشته‌اید که نرم افزارهای حذف خودکار واترمارک نام شما را از روی آثارتان حذف کنند، گوگل حاوی اخبار بسیار بدی برای شما است. یک تیم از محققان کمپانی گوگل راهی را پیدا کرده‌اند که به صورت خودکار و به بهترین شکل ممکن، می‌تواند واترمارک ها را از تصاویر استوک محبوب موجود حذف کند.

پیش از این تحقیق که اخیرا در Computer Vision 2017‌ و کنفرانس الگوشناسی معرفی شد، ساده‌ترین راه جهت حذف خودکار واترمارک از یک تصویر، پرداختن مبلغی به عنوان حق استفاده بود و یا اینکه باید در برنامه‌هایی نظیر فتوشاپ به قدری زحمت می‌کشدید تا بتوانید آن را حذف کنید که البته در اغلب موارد، نتایج دلخواه شما حاصل نمی‌شد.

 

حتی ابزارهای پیشرفته‌ی پاکسازی و حذف خودکار واتر مارک نیز در جدیدترین نسخه‌های فتوشاپ به خوبی نمی‌توانستند عمل کنند و ایرادات زیادی بر روی تصاویر دیده می‌شد، اما نرم افزار جدید گوگل قادر به این کار است. در این تحقیق، از تصاویر زیادی همراه با لوگو یا واترمارکی یکسان استفاده شده است که واترمارک همگی به بهترین شکل ممکن از روی تصویر حذف شده است.

اگر بتوانیم ابتدا یک کپی از گرافیک‌های تصویر را روکش کنیم، حذف واترمارک به مراتب آسان‌تر خواهد شد. بنابراین نرم افزار گوگل نیز در ابتدا هزاران نمونه تصویر را از یک ارائه کننده عکس اسکن می‌کند، آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کند تا یک الگوی تکراری را که دقیقا همان واترمارک است پیدا کند. سپس شروع به دانستن واترمارک استفاده شده می‌کند و اجازه می‌دهد کپی از تصویر بدون حضور واترمارک جدا شده و سپس در اختیار کاربر قرار گیرد.

راه حل جدید گوگل برای حذف خودکار واترمارک تصاویر استوک

راه حل گوگل برای حذف خودکار واترمارک تنها یک پروژه تحقیقاتی است

اشکال رویکرد نرم افزار حذف خودکار واترمارک گوگل این است که تنها می‌تواند بر روی تصاویر ارائه کنندگانی کار کند که حاوی کاتالوگ عظیمی از نمونه‌های باکیفیت هستند تا بتواند آن‌ها را تحلیل و بررسی کند. بنابراین این سرویس نمی‌تواند توسط اکثر مردم مورد استفاده قرار گیرد.

البته اگر با خواندن این خبر نگران شده‌اید، لازم به ذکر است که گوگل این یافته‌ها را به عنوان راهی جهت کمک اینترنتی بر علیه عکاسان مستعد منتشر نکرده است. این کمپانی با تحقیق خود قصد داشته است که ثابت کند حذف یک واترمارک از روی تصاویر نمی‌تواند بدون آن که آثاری بر جای بماند عملی باشد. بنابراین، ارائه کنندگان تصاویر استوک و حتی عکاسان حرفه ای می‌توانند اطمینان حاصل کنند که تصاویر آن‌ها به هیچ عنوان بدون اجازه خود آن‌ها قابل استفاده نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*