نسل جدید پردازنده های Ice Lake‌ اینتل

نسل جدید پردازنده های Ice Lake‌ اینتل به زودی معرفی می‌شوند

اینگونه به نظر می‌رسد که کمپانی اینتل قصد دارد خیلی غافلگیرانه از نسل جدید پردازنده های Ice Lake‌ خود در مدت کمی پس از معرفی چیپست های نسل هشتم کامپیوتری‌اش پرده برداری کند. اما دلیل این تصمیم چیست در حالی که دیوایس‌های مجهز به آن تا سال 2019 عرضه نخواهند شد؟

احتمالا اینتل پس فردا، 30 مرداد ماه از هشتمین نسل پردازنده‌های خود پرده برداری کند، اما به گزارش AnandTech این کمپانی در حال حاضر به شکل غافلگیرانه‌ای در نظر دارد تا پردازنده های Ice Lake خود را نیز در آینده‌ای نزدیک معرفی کند. احتمالا این اتفاق خواهد افتاد، زیرا در این برهه از زمان اینتل کمی سراسیمه و دست و پاچه به نظر می‌رسد.

در حال حاضر پردازنده‌های مدل Kaby Lake اینتل از دومین نسل پردازش لیتوگرافی 14 نانومتری (که این کمپانی آن را +14nm می‌نامد) استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود معماری Coffee Lake که در هشتمین نسل از پردازنده های اینتل مورد استفاده قرار خواهد گرفت، از سومین نسل این لیتوگرافی 14 نانومتری با نام احتمالی ++14nm استفاده کند. و در حالی که Cannon Lake هنوز معرفی نشده است، شایعات ادعا می‌کنند که آن نخستین نسل پردازش در مقیاس 10 نانومتری باشد.

اما از آنجایی که اخیرا اینتل از Ice Lake خود سخن گفته است، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در فاصله کمی از نسل هشتم پردازنده‌های خانواده Intel Core، آن‌ها را نیز معرفی کنند. به نظر می‌رسد معماری نسل نهم نیز دنباله رو مدل‌های نسل هشتمی پردازنده‌های این کمپانی باشد. اینتل همچنین اعلام کرده است که این پردازنده‌ها از نسل دوم تکنولوژی پردازش 10 نانومتری پلاس (+10nm) ‌استفاده خواهند کرد. هرچند این ممکن است کمی گیج کننده باشد، زیرا جایگاه نسل نخست پردازش 10 نانومتری در میانه راه قرار خواهد گرفت.

نسل جدید پردازنده های Ice Lake‌ اینتل به زودی معرفی می‌شود

به نقل از ArandTech، این تقسیم بدان خاطر است که پردازنده‌های 10 ناومتری Cannon Lake با پردازنده‌های 14 نانومتری پلاس پلاس در برخی از لپ تاپ‌ها به شکل گروه بندی متفاوت مورد استفاده قرار گرفته‌اند. دسکتاپ‌ها از پردازنده‌های 14 نانومتری پلاس Kaby Lake گرفته تا 14 نانومتری پلاس پلاس Coffee Lake و 10 نانومتری پلاس Ice Lake را شامل می‌شوند. در حالی که نمی‌دانیم چرا اینتل خط تولید محصولات سری لپ تاپی و دسکتاپی خود را به گروه‌هایی جداگانه تقسیم خواهد کرد، اما ArandTech‌ گمانه زنی‌های بیشتری را در مورد طراحی پردازش این چیپست‌ها انجام داده است که ما پیشنهاد می‌کنیم از این لینک مشاهده کنیم.

پردازنده های Ice Lake‌ اینتل را نمی‌توان تا سال 2019 در دیوایس‌ها دید

از آنجایی که اینتل هنوز نسل هشتم پردازنده‌های خود را معرفی نکرده است و تا پس فردا طی یک رویداد خبری از آن‌ها پرده می‌گشاید، این احتمال وجود دارد خیلی زود بتوانیم با نسل جدید پردازنده های Ice Lake‌ اینتل نیز ‌آشنا شویم‌. البته احتمالا این نسل تا سال 2019 در دیواس‌ها مورد استفاده قرار نخواهد گرفت، اما از آنجایی که اینتل معمولا در مورد نسل‌های آینده محصولات خود صحبت می‌کند، این نگاه زودگذر می‌توان آنچه که در آینده ملاقات خواهیم کرد را به تصویر بکشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*