بررسی اولیه هواوی نوا 2 پلاس ؛ سلفی 20 مگاپیکسلی و پردازنده هشت هسته‌ای

در بررسی اولیه هواوی نوا 2 پلاس (Huawei Nova 2 Plus) قصد داریم به مهمترین ویژگی‌هایی که در ساخت این گوشی به کار رفته است، بپردازیم و فبلت جدید هواوی را از نظر مشخصات، طراحی و عملکرد فنی مورد بررسی قرار دهیم.

نوا 2 پلاس را می‌توان حریف قدرتمند و مستقیم گوشی هایی نظیر سری گلکسی A سامسونگ دانست که البته این رقابت تنها به روی کاغذ خلاصه نمی‌شود و هواوی با به‌کارگیری دو عنصر کیفیت در ساخت و قابلیت‌های فنی کاربردی، تلاش کرده است محصولی را وارد بازار نماید که در راه جاه‌طلبانه‌ی رسیدن به برترین برند تولیدکننده‌ی تلفن همراه هوشمند در جهان، این برند را یاری کنند. در ابتدا بهتر است نگاهی داشته باشیم به مشخصات گوشی هواوی نوا 2 پلاس تا با آمار و ارقام مربوط به این اسمارت فون آشنا شویم:

مشخصات فنی هواوی نوا 2 پلاس

  • طول بدنه: ۱۵۳.۹ میلی‌متر (۶.۰۶ اینچ)
    ضخامت: ۶.۹ میلی‌متر (۰.۲۷ اینچ)
    عرض: ۷۴.۹ میلی‌متر (۲.۹۵ اینچ)
  • جنس بدنه: فلز، پلاستیک و شیشه
  • وزن: ۱۶۹ گرم
  • پورت‌های ورودی: یو اس بی نوع سی و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
  • پردازنده: کایرین ۶۵۹ (هشت هسته‌ای به همراه پردازشگر گرافیکی Mali-T830 MP2)
  • رم: ۴ گیگابایت حافظه‌ رم
  • ظرفیت داخلی: ۶۴ / ۱۲۸ گیگابایت با قابلیت ارتقا تا ۲۵۶ گیگابایت از طریق کارت حافظه جانبی
  • باتری: ۳۳۴۰ میلی‌آمپر ساعت، لیتیوم-پلیمری با قابلیت شارژ سریع
  • دو سیم‌کارت همزمان، 4G LTE، وای فای 802.11 b/g/n، وای فای دایرکت
  • فناوری صدای سه بعدی HUAWEI Histen، چیپ های فای AKM4376A، تکنولوژی کاهش نویز میکروفون
  • ابعاد نمایشگر: ۵.۵ اینچ
  • رزولوشن نمایشگر: ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
  • تراکم پیکسلی: ۴۰۱ پیکسل بر هر اینچ
  • نسبت مساحت نمایشگر به بدنه: ۷۲.۳ درصد
  • دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل با f2.0
  • دوربین اصلی: ۸+۱۲ مگاپیکسل با f1.8
    فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص صحنه
    فلش ال ای دی و سایز پیکسل 1.25 µm
    تگ‌گذاری جغرافیایی، تشخیص چهره و لبخند، پانوراما و HDR
  • سنسور اثر انگشت، ژیروسکوپ، تشخیص مجاورت، تشخیص نور، قطب‌نما، شتاب‌سنج
  • نرم افزار: اندروید ۷.۰ نوقا + رابط کاربری EMUI ۵.۱

طراحی و کیفیت ساخت ؛ میان‌رده‌ای در میان ابرها!

بررسی اولیه هواوی نوا 2 پلاس - Huawei Nova 2 Plus Review : مشخصات فنی و طراحی

بدنه‌ی تمام فلزی، طراحی یک‌پارچه، حذف تمام دکمه‌های فیزیکی و استفاده از متریال مرغوب در ساخت بدنه، ویژگی‌هایی هستند که معمولا عادت نداریم آنها را بر روی یک اسمارت فون میان رده مشاهده کنیم. اما هواوی نوا 2 پلاس از تمام این موارد برخوردار است تا افرادی که علاقه دارند گوشی هوشمندشان علاوه بر کارایی، زیبایی نیز داشته باشد، گزینه‌ی مناسبی برای خرید پیش روی خود ببینند.

پنلی فلز یکپارچه‌ای که سطحی مات دارد، سراسر قسمت پشتی نوا 2 پلاس را پوشانده است و همین پنل با انحنای محدودی، به نمایشگر متصل می‌شود و خبری از فریم جداگانه در میان پنل جلویی و نمایشگر نیست. لبه‌های این گوشی پولیش خورده‌اند تا کمی براق‌تر به نظر برسند و تضاد جالبی با پنل مات پشتی ایجاد کنند؛این پنل فلزی تحت فناوری سند بلاست به عمل آمده است که باعث می‌شود جذب اثر انگشت آن کمتر از پنل‌های شیشه‌ای رقبا باشد. اولین بار که نوا 2 پلاس را در دستان خود می‌گیرید، وزن بالا و فلز مرغوب آن که از منیزیم و آلومینیوم تشکیل شده، دو نشانه‌ای هستند که حس در دست داشتن یک گجت لوکس را در ذهنتان تداعی می‌کنند.

سنسور اثر انگشت دایره‌ای بر روی پنل پشتی قرار گرفته و با کمی فرورفتگی که در ساخت آن به کار گرفته شده، تشخیص آن آسان است. دوربین‌های دوگانه‌ی نوا 2 پلاس دارای لنزهایی هستند که کمی از بدنه بیرون زده‌اند و البته این بیرون‌زدگی اگر وسواس زیادی نداشته باشید، به حدی نیست که هارمونی سطح یک‌دست گوشی را از بین ببرد. سرعت این سنسور بسیار بالاست و از پرچمدارانی نظیر آیفون ۷ اپل نیز دقیق‌تر عمل می‌کند؛ همچنین ویژگی‌ جذاب این سنسور این است که می‌توانید از آن برای پیمایش رابط کاربری و گرفتن عکس سلفی نیز بهره ببرید که در بررسی کامل، به نحوه‌ی این کار خواهیم پرداخت.

در پنل جلویی نیز در قسمت پایین نمایشگر، تنها شاهد لوگوی هواوی خواهید بود و خبری از دکمه‌های فیزیکی نیست. تمام حرکات و ناوبری‌های نوا 2 پلاس از طریق دکمه‌های مجازی انجام می‌شود و این دکمه‌ها نیز داخل رابط کاربری تعبیه شده‌اند. کاربران می‌توانند به سلیقه‌ی خودشان و بنابر این که چپ دست یا راست دست هستند، ترتیب قرارگیری این دکمه‌های مجازی را تغییر دهند و منوی ناوبری مورد علاقه‌ی خود را بسازند.

نمایشگر این مدل دارای حاشیه‌های بسیار اندکی از طرفین بدنه است و البته وجود حاشیه‌های نسبتا زیاد در بالا و پایین، باعث شده است که نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه بر روی رقم ۷۲ درصد باقی بماند. شیشه‌ای دو و نیم بعدی بر روی این نمایشگر کشیده شده است و دوربین سلفی، اسپیکر و سنسورهای تشخیص مجاورت و نور نیز بالای تاچ اسکرین را به تصرف خود در‌آورده‌اند؛ جالب است بدانید که چراغ ال ای دی نشانگر نوتیفیکیشن‌ها نیز داخل همین بلندگوی تماس قرار گرفته و از برخی زوایا دیدن آن سخت خواهد شد.

دکمه‌های پاور و تغییر میزان صدا بر روی لبه‌ی سمت راست نوا 2 پلاس جای گرفته‌اند و سمت چپ نیز به درگاه سیم‌کارت (به همراه خشاب کارت حافظه جانبی) اختصاص یافته است. این دکمه‌ها تقریبا کمی از وسط بدنه‌ بالاتر هستند و اگر به کار کردن با گوشی‌های بزرگتر از پنج اینچ عادت نداشته باشید، احتمالا نمی‌توانید تنها با یک دست، به آسانی تمام آنها را کنترل کنید؛ پورت یو اس بی تایپ سی، جک هدفون و حفره‌های اسپیکر نیز آیتم‌هایی هستند که در لبه‌ی پایینی مدل پلاس نوا 2 به چشم می‌خورند.

در رابطه با سبک طراحی نوا 2 پلاس انتقاداتی نیز وجود دارد که به شبیه بودن بدنه‌ی این گوشی به آیفون ۷ پلاس اپل اشاره می‌کنند. البته این موضوع تا حدودی صحیح است و گوشه‌های منحنی، محل قرار گرفتن نوارهای پلاستیکی آنتن (بر روی دو لبه‌ی بالا و پایین گوشی) و زبان طراحی کل این محصول، در نگاه اول شباهت بالای آن به پرچمدار کوپرتینویی را تایید می‌کنند. اما به طور صحیح‌تر، می‌توان گفت که کمپانی سازنده در ساخت نوا 2 پلاس به فرم فاکتور محبوب این روزها کاملا نزدیک شده است و تغییرات فراوانی را در طراحی این محصول نسبت به نسل اول آن به کار گرفته است. نسل جدید دیوایس‌های خانواده‌ی نوا، به شدت از طراحی محصولات متوسط هواوی فاصله گرفته‌ و کاملا به سبک طراحی پرچمداران سری پی و میت این برند چینی نزدیک شده‌اند.

امکانات و عملکرد نوا 2 پلاس در میدان عمل

هواوی در نسل جدید محصولات نوا به سراغ پردازنده‌‌های کایرین اختصاصی خود رفته است تا این سازنده نیز مشابه سامسونگ و اپل، پردازش مرکزی تعداد بیشتری از اسمارت فون هایش را به چیپست‌های اختصاصی خود بسپارد. کایرین ۶۵۹ دارای هشت هسته‌‌ی پردازشی است که چهار هسته‌ی Cortex-A53 با فرکانس ۲.۳۶ گیگاهرتزی و چهار هسته‌ی Cortex-A53 با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتزی به ترتیب، مسئولیت پردازش‌های سنگین و پردازش‌های روزمره برای حفظ بیشتر شارژ باتری را بر عهده دارند. کلاک فرکانس ۲.۳ گیگاهرتزی باعث برتری قابل توجه نوا 2 پلاس نسبت به سری ای می‌شود که از چیپست‌های ۱.۹ گیگاهرتزی برخوردارند. ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار پردازشگر گرافیکی Mali-T830 MP2 نیز تمام انتظاراتی که از اجرای سریع بازی‌ها و برنامه‌ها در یک گوشی میان رده انتظار داشته باشید را برآورده خواهند کرد.

نمایشگر LTPS IPS هواوی نوا 2 پلاس روشنایی بالایی دارد و رنگ‌های زنده‌ای را به نمایش می‌گذارد و البته رزولوشن فول اچ دی و تراکم پیکسلی ۴۰۱ پیکسل بر هر اینچ تضمین خواهند کرد که همواره شاهد تصاویر شفاف و باکیفیتی باشید.

دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی با قابلیت ثبت تصاویر پرتره و دوربین‌های دوگانه‌ی ۸ + ۱۲ مگاپیکسلی با اف استاپ ۱.۸، قابلیت‌های تصویربرداری نوا 2 پلاس را تشکیل می‌دهند. علاوه بر سنسور فوق‌العاده باکیفیت دوربین سلفی این گوشی که شرکت سازنده نیز در تبلیغ‌های خود مانور زیادی بر روی آن داده است، دوربین دوگانه‌ نیز قابلیت‌های فراوانی دارد که از میان آنها می‌توان به زوم اپتیکال (در ترکیب با زوم دیجیتال)، قابلیت عکاسی پانوراما، ثبت تصاویر با فرمت RAW، عکاسی پرتره با افکت بوکه، فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص صحنه و تشخیص لبخند و چهره اشاره کرد؛ اگر امکان فیلمبرداری با رزولوشن بالاتر از فول اچ دی نیز در این دوربین وجود داشت، می‌توانستیم بگوییم با یکی از کامل‌ترین دیوایس‌های میان رده‌ی بازار در این زمینه مواجه هستیم.

باتری ‌هواوی نوا 2 پلاس از نوع لیتیوم – پلیمری است و علاوه بر برخورداری از شارژ سریع، ظرفیتی معادل ۳۳۴۰ میلی‌آمپر ساعت دارد که با توجه به فناوری بهینه‌سازی مصرف در پردازنده و نمایشگر ۵.۵ اینچی فول اچ دی، می‌تواند تا چندین ساعت‌ نیازهای کاربران را برطرف کند و اگر کاربری متوسطی داشته باشید، تنها یک بار شارژ کردن در هر روز برایتان کفایت خواهد کرد.

کمپانی سازنده این فبلت را با سیستم عامل اندروید ۷.۰ نوقا به خریداران تحویل می‌دهد و رابط کاربری اختصاصی EMUI ۵.۱ نیز بر روی آن نصب شده است. این رابط کاربری در ادامه‌ی بلوغ طراحی این برند چینی، ساده‌تر و روان‌تر از گذشته شده است و قابلیت‌هایی نظیر امکان نمایش دادن نرم افزارها در یک محیط عمودی قابل اسکرول، به آن اضافه شده است. بخش نوتیفکیشن‌ها، لاک اسکرین و منوی داخل اپلیکیشن‌های پیشفرض همگی دستخوش تغییراتی شده‌اند که آنها را به ریشه‌های اندروید گوگل نزدیک‌تر کرده است و به غیر از آیکون‌هایی که طراحی سه بعدی دارند، باقی محیط رابط کاربری دارای طراحی خلوتی است و خبری از ده‌ها اپلیکیشن و ویجت غیر کاربری نخواهد بود.

نوا 2 پلاس در بخش امکانات صوتی نیز عملکرد قدرتمندی از خود نشان میدهد و فناوری پخش صدای سه بعدی HUAWEI Histen هنگام اتصال هدفون به کاربر اجازه میدهد که نحوه‌ و جهت پخش موسیقی را کنترل کند. میکروفون این فبلت از تکنولوژی کاهش نویز فعال برخوردار است و برخورداری از امکاناتی نظیر دو سیم کارت به طور همزمان، اتصال به شبکه‌ی 4G ال تی ای و قابلیت شخصی‌سازی رابط کاربری نیز ویژگی‌هایی هستند که تمام نیازهای دیجیتالی یک کاربر را پوشش خواهند داد.

جمع‌بندی؛ در لیست خریدتان جای جدیدی باز کنید!

در مجموع اگر بخواهیم بررسی اولیه هواوی نوا 2 پلاس را در دو قسمت خلاصه کنیم، می‌توانیم بگوییم که این فبلت دارای طراحی بسیار زیبا و کیفیت ساخت بالایی است و در بخش فنی نیز عملکرد مناسبی از خود بر جای می‌گذارد. اگر به دنبال این هستید که گوشی جدیدی خریداری کنید که دارای نمایشگر بزرگی بوده، از متریال مرغوب ساخته شده باشد و از پس تمام نیازهای روزمر‌ه‌‌تان بدون مشکل بربیاید، نوا 2 پلاس گزینه‌ای است که می‌تواند به راحتی در لیست خرید شما جای بگیرد؛ به خصوص اگر نخواهید هزینه‌ی خرید یک گوشی پرچمدار را بپردازید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*