عدم دسترسی به اکانت اینستاگرام

عدم دسترسی به اکانت اینستاگرام و راه‌های پیشگیری از آن

عدم دسترسی به اکانت اینستاگرام به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد، اما باید کنترل حساب کاربری را مجددا به دست گرفت. در ادامه دلایل بروز این مشکل را بررسی می‌کنیم.

شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، در زمان ثبت حساب کاربری جدید از کاربر یک آدرس ایمیل دریافت می‌کنند. متاسفانه کاربران به دلایلی نامعلوم این گزینه را دور زده و یک ایمیل صحیح، که همواره به آن دسترسی دارند، را وارد نمی‌کنند. دلیل اصرار شبکه‌های اجتماعی به وارد کردن یک آدرس معتبر این است که آن را به چشم یک پل ارتباطی می‌بینند.

البته برخی شبکه‌ها به منظور اعتبارسنجی ایمیل، پیش از ثبت حساب کاربری ایمیلی به آن ارسال می‌کنند و تا زمان کلیک بر روی لینک داخل آن، اکانت جدید ثبت نخواهد شد. کاربران برای وارد کردن شماره موبایل مقاومت بیشتری نشان داده و در اغلب موارد آن را وارد نمی‌کنند و در صورت اجباری بودن این گزینه، شماره‌ای اشتباه و نامعتبر به سیستم می‌دهند.

عدم دسترسی به اکانت اینستاگرام

متاسفانه تجریه ثابت کرده اینستاگرام، سیستم نامه‌نگاری الکترونیکی خوبی ندارد! به عنوان نمونه درخواست‌های تعداد زیادی از کاربران بعد از عدم دسترسی به اکانت اینستاگرام به منظور دریافت ایمیل بازیابی رمز عبور، هنوز بدون جواب باقی مانده است. فراموشی رمز عبور، وجود اختلال و مشکوک شدن سیستم به حساب کاربری در صورت لاگین به آن از دستگاه‌های دارای آی پی‌های مختلف، ممکن است به از دست رفتن کنترل حساب کاربری اینستاگرام ختم شوند. آنچه اهمیت دارد، استفاده از پل ارتباطی ثبت شده برای به دست گرفتن مجدد اکانت است.

با توجه به شرایط، شماره موبایل بهترین پل ارتباطی با سیستم این شبکه اجتماعی است و در زمان عدم دسترسی به اکانت اینستاگرام به داد کاربر خواهد رسید. وارد کردن شماره موبایل در شبکه‌های اجتماعی همچون فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و دیگر موارد هیچ مشکلی برای کاربر ایجاد نمی‌کند.

عدم دسترسی به اکانت اینستاگرام

این شماره جزو حریم خصوصی افراد محسوب شده و در پروفایل کاربر نمایش داده نمی‌شود و تنها مقصود از گرفتن آن، ارتباط مستقیم با خود کاربر است. پس با خیالی راحت شماره همراه را در زمان ثبت حساب جدید وارد کنید و یا در صورت داشتن حساب از قبل، به پروفایل کاربری وارد شده و آن را وارد کنید.

بسیاری از کاربران، با وجود وارد کردن شماره موبایل و ایمیل صحیح در زمان ایجاد اکانت، باز هم ادعا می‌کنند بعد از عدم دسترسی به اینستاگرام قادر به بازپس‌گیری آن نیستند. مشکل اینجاست که بعد از وارد کردن ایمیل و شماره موبایل باید به پیامی که سیستم نمایش می‌دهد توجه کنید.

عدم دسترسی به اکانت اینستاگرام

در اغلب مواقع یک ایمیل و همچنین پیام کوتاه برای کاربر ارسال می‌شود و تا زمان عدم ورود به لینک درون آن‌ها و یا وارد کردن کد درونشان در قسمتی خاص، آدرس‌ها ثبت نمی‌شوند. پس در حالی که کاربر تصور می‌کند ایمیل و شماره خود را وارد کرده، در واقع هیچ پل ارتباطی بین وی و سیستم وجود ندارد.

برای جلوگیری از عدم دسترسی به اکانت اینستاگرام حتما یک شماره موبایل صحیح وارد کنید

اگرچه بهترین کانال ارتباطی با سیستم شبکه‌های اجتماعی شماره موبایل است، اما یک مشکل دیگر در اینستاگرام وجود دارد. کاربران زیادی با وجود ثبت صحیح شماره موبایل و حتی تایید آن، باز هم نمی‌توانند بعد از عدم دسترسی به اکانت اینستاگرام کنترل آن را پس بگیرند! این کاربران برای دو یا چند حساب کاربری در اینستاگرام یک شماره موبایل وارد کرده‌اند! حال در زمان ثبت درخواست ارسال مجدد رمز عبور، سیستم قادر به متمایز کردن حساب‌ها از یکدیگر نیست و لینک ریست کردن پسورد یک حساب دیگر را برای کاربر پیامک می‌کند!

اگر نمی‌توانید لینک ریست پسورد حساب کاربری مد نظرتان را دریافت کنید، ابتدا به پروفایل اکانتی که اینستاگرام به اشتباه لینک مربوط به آن را ارسال می‌کند وارد شده و شماره موبایل ثبت شده برای آن را تغییر دهید و مجددا درخواست فراموشی رمز عبور را ارسال کنید. اگر با این ترفند نتوانستید حساب را پس بگیرید، متاسفانه باید قید آن را بزنید!

عدم دسترسی به اکانت اینستاگرام

پیشگیری بهتر از درمان است! برای جلوگیری از عدم دسترسی به اکانت اینستاگرام در زمان‌های آتی، همین حالا وارد پروفایل کاربری شده و یک شماره موبایل صحیح و در دسترس برای آن ثبت کنید. اگر در اینستاگرام چند اکانت دارید، مطمئن شوید برای هر یک شماره موبایلی متفاوت وارد کرده‌اید.

اگر قادر به لاگین به حساب کاربری‌تان نیستید، شاید اینستاگرام به دلیل عدم رعایت برخی قوانین شما را تنبیه کرده است! ابتدا قوانین این شبکه اجتماعی را مطالعه کرده و از پایبندی به همه آن‌ها مطمئن شوید.

همچنین اگر به امنیت حساب کاربری خود اهمیت داده و دوست ندارید بعد از عدم دسترسی به اینستاگرام ، کنترل آن به دست فرد دیگری بیفتد، احراز هویت دو مرحله‌ای را برای آن فعال کنید. این سد امنیتی بسیار قدرتمند نیز از طریق شماره موبایل کار می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*