پردازنده های نسل هشتم اینتل

پردازنده های نسل هشتم اینتل معرفی شدند؛ 40 درصد سریع‌تر از نسل قبل

سرانجام پردازنده های نسل هشتم اینتل معرفی شدند. اینتل ادعا می‌کند این چیپ‌های لپ تاپی 40 درصد سریع‌تر از نسل هفتم هستند. در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

اوایل امسال ما توقعی زیادی نداشتیم که از پردازنده های نسل هشتم اینتل پرده برداری شود، اما در نمایشگاه کامپیوتکس که در ماه مه برگزار شد،‌این کمپانی همه را با رونمایی از چیپست‌هایی که 30 درصد سریع‌تر از چیپست‌های سال گذشته بودند غافلگیر کرد. این به تنهایی جالب توجه است، اما حالا اینتل ادعایی جذاب‌تر دارد: آن‌ها در واقع 40 درصد سریع‌تر هستند. این مورد مربوط به یکی از تراشه‌های لپ تاپی در زمانیست که اجرا کننده نرم افزار بنچمارک Sysmark است. و زمانی که به کامپیوترهای قدیمی 5 سال پیش می‌نگریم، اینتل انتظار دارد اکثر مصرف کنندگان برای بهره‌وری دو برابر سریع‌تر در کارهایشان اقدام به ارتقا سیستم خود کنند.

پردازنده های نسل هشتم اینتل

اینتل چگونه این کار بزرگ را مدیریت کرده است؟ برای نخستین بار، آن‌ها چهار هسته پردازنده را به تراشه‌های سری U خود آوردند که معمولا برای لپ تاپ‌ها و دیوایس‌های هیبریدی طراحی شده‌اند. برای ارتقا به پردازنده‌های چهار هسته‌ای این کمپانی شما باید به سمت خرید پردازنده‌های سری H اینتل بروید که با هدف تمرکز بیشتر عملکرد در نوت بوک‌ها طراحی شده است. علاوه بر این، اینل توانست یک عملکرد توربو بوست 500 مگاهرتزی دیگر را نیز به داخل چیپست‌های خود بیاورد که اجازه رسیدن به سرعت 4.2 گیگاهرتز را می‌دهند. در حالی که پردازنده‌های نسل هفتمی سال گذشته بر روی بهبود عملکرد 4K سیستم‌ها تمرکز داشتند، پیشنهادات آینده این کمپانی بیشتر بر روی عملکرد خام متمرکز خواهد بود.

محدوده مدل‌های پردازنده های نسل هشتم اینتل

پردازنده های نسل هشتم اینتل

پردازنده های نسل هشتم اینتل قابل استفاده در دیوایس‌های فوق‌العاده قابل حمل شامل محدوده‌ای بین مدل i5-8250U با سرعتی بین 1.6 الی 3.4 گیگاهرتز و مدل i7-8650U با سرعتی بین 1.9 الی 4.2 گیگاهرتز می‌شود. پردازنده های نسل هشتم اینتل همگی چیپست‌هایی چهار هسته‌ای هستند،‌ اما بدیهی است که می‌توانید انتظار عملکرد بهتری را از مدل‌های سری i7 این خانواده جدید داشته باشید.

مطابق دیگر آمار قابل توجه منتشر شده، اینتل ادعا می‌کند پردازنده مدل 8250U می‌تواند یک ویدیو 4K را در مقایسه با یک کامپیوتر قدیمی مربوط به 5 سال پیش، 14.7 برابر سریع‌تر انکود کند. در دنیای واقعی، تراشه نسل هشتم اینتل می‌تواند یک کلیپ 4K را در عرض 3 دقیقه تبدیل کند که در مقایسه با 45 دقیقه زمان لازم برای یک چیپ نسل سوم بسیار شگفت انگیز است. بدیهی است هرچه کامپیوتر شما قدیمی‌تر باشد، پیشرفت عملکرد را بیشتر متوجه خواهید شد.

پردازنده های نسل هشتم اینتل

با وجود افزایش 40 درصدی قدرت، عمر باتری کاهشی نداشته است

غول چیپ‌ساز جهان می‌گوید علاوه بر داشتن قدرتی بیشتر در زیر قاب، پردازنده های نسل هشتم اینتل در زمینه‌ی عمر باتری با پسفرت همراه نبوده‌اند. البته در اینجا هیچ چیزی نیز وجود ندارد که نشان‌دهنده پیشرفت عمر باتری دیوایس‌ها باشد. بنچمارک‌های کنونی نشان می‌دهند لپ تاپ‌های مجهز شده به این دسته از چیپ‌ها می‌توانند حدود 10 ساعت عمر باتری در هنگام تماشای ویدیوهای 4K را ارائه کنند. این آمار خیلی شبیه به آمار ارائه شده توسط نسل پیشین چیپست‌های اینتل است. برخی از لپ تاپ‌های سال گذشته نیز می‌توانستند با صرفه جویی در مصرف، کارایی بیشتر 4K‌ را به کاربران خود ارائه کنند.

اینتل اساسا از یک نقشه بازی مشخص پیروی می‌کند؛ نقشه آن‌ها عرضه نسل جدید چیپست‌ها برای دیوایس‌های فوق‌العاده قابل حمل و سپس رمپ بر روی دسکتاپ‌ها است. با کارایی چهار هسته‌ای، ما در نهایت قادر خواهیم بود نوت بوک‌های فوق‌العاده قابل حملی را مشاهده کنیم که می‌توانند در برابر دیوایس‌های سنگین و بزرگ سال گذشته قرار گیرند. و این کمپانی همچنان به آینده می‌نگرد؛ طی یک جلسه خصوصی من‌ (نویسنده خبر)‌ شانس آن را داشتم تا از نمونه اولیه چند دیوایس عملا متفاوت از کامپیوترهای شخصی (PC)‌ کنونی دیدن کنم. من نمی‌توانم زیاد در مورد آن‌ها صحبت کنم اما به طور کلی واضح است که اینتل تنها قصد ندارد تا همیشه در بخش PC‌ فعالیت خود را محدود کند.

شما می‌توانید انتظار داشته باشید نخستین لپ تاپ‌های مجهز به پردازنده های نسل هشتم اینتل را در ماه سپتامبر (پاییز امسال)‌ ملاقات کنید. مدل‌های دسکتاپی این چیپست‌ها نیز در پاییز امسال رسما معرفی خواهند شد. انتظار می‌رود این شرکت در سال آینده نیز با حرکتی رو به جلو، از نخستین تراشه‌های 10 نانومتری خود به عنوان بخش تازه‌ای از این نسل رونمایی کند.

ویدیو معرفی پردازنده های نسل هشتم اینتل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یه لحظه فک کردم برنامه دورهمی شروع شد