عبور ایستگاه فضایی بین المللی

عبور ایستگاه فضایی بین المللی از مقابل خورشید در خورشید گرفتگی سی‌ام مرداد (ویدیو)

عبور ایستگاه فضایی بین المللی از مقابل خورشید یکی از سوژه‌های جذاب خورشید گرفتگی کامل سی‌ام مرداد بود. ویدیوی آن را در ادامه مشاهده خواهیم کرد.

خورشید گرفتگی کامل مرداد 96 تیتر اصلی بیشتر رسانه‌‌های خبری در روز گذشته بود. در حالی که افراد عادی و منجمان حرفه‌ای مشغول دیدن این پدیده طبیعی و زیبا بودند، ایستگاه فضایی بین المللی با عبور از مقابل چشمان آن‌ها، خودنمایی کرذ.

یکی از فیلم برداران ناسا با نام جول کاوسکی، (Joel Kowsky) با استفاده از یک دوربین دارای سرعت بالا، عبور ایستگاه فضایی بین المللی از مقابل خورشید را با نرخ هزار و پانصد فریم بر ثانیه ضبط کرد. این فیلم بردار در ایالت وایومینگ آمریکا قرار داشت و به همین دلیل زاویه‌ای خاص از خورشید گرفتگی را نظاره‌گر بود.

عبور ایستگاه فضایی بین المللی

تیم اعزامی Expedition 52 که در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی مستقر است، از 6 نفر تشکیل می‌شود. پگی ویتسون (Peggy Whitson)، جک فیشر (Jack Fischer) و رندی برزنیک (Randy Bresnik) فضانوردان ناسا بوده و پائولو نسپولی (Paolo Nespoli) نیز از آژانس فضایی اروپا در میان آن‌ها قرار دارد. همچنین دو کیهان‌نورد روسی با نام فایدر یورچیکین (Fyodor Yurchikhin) و سرگی ری‌ازنسکی (Sergey Ryazanskiy) این تیم را همراه می‌کنند.

عبور ایستگاه فضایی بین المللی در حالی اتفاق افتاد که خورشید گرفتگی هنوز کامل نشده بود و به صورت جزیی مشاهده می‌شد. سرعت حرکت آن چیزی حدود 8 کیلومتر بر ثانیه بود. این جزو معدود دفعاتی است که عبور ایستگاه فضایی بین المللی ضبط می‌شود. در سال 2012 نیز یک عکاس توانسته بود رد شدن آن از مقابل ماه را ثبت کند.

ویدیوی عبور ایستگاه فضایی بین المللی از مقابل خورشید گرفتگی


پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*