تعویض صفحه نمایش گوشی

تعویض صفحه نمایش گوشی می‌تواند منجر به هک شدن آن شود

حین تعویض صفحه نمایش گوشی می‌توان با ترفندهایی کنترل آن را به دست گرفت. پس عوض کردن نمایشگر نیز با کاهش امنیت گوشی ارتباط مستقیم دارد.

بر اساس یک مطالعه جدید، می‌توان با کار گزاشتن چیپست‌های مخرب در داخل نمایشگر گوشی موبایل حین تعویض کردن آن، اطلاعات کاربر را به سرقت برد. محققان در این آزمایش توانستند کنترل نکسوس 6 پی هواوی و همچنین ال جی پد 7.0 را به دست بگیرند. آن‌ها صفحه نمایش این دو دستگاه را تعویض کرده و داخل نمایشگر جدید، یک چیپست قرار دادند.

گوشی دارای نمایشگر آلوده به بدافزار می‌تواند تصاویر و حتی دیتای اپلیکیشن‌ها را ضبط کرده و یا کاربر را به وب سایت‌های فیشینگ منتقل کند تا با استفاده از آسیب‌پذیری‌های آن‌ها، کنترل دستگاه به دست خرابکاران اینترنتی بیفتد. متاسفانه آنتی‌ویروس‌ها قادر به تشخیص این باگ امنیتی گوشی موبایل نیستند. همچنین از آنجایی که مشخصات سخت افزاری دستگاه بعد تعویض ریست می‌شوند، هیچ رد مشکوکی باقی نمی‌ماند.

تعویض صفحه نمایش گوشی

در این مطالعه، محققان به منظور دسترسی به تراشه و محکم‌کاری آن از یک پمپ دارای باد گرم استفاده کردند. یک فرد تعمیرکار ممکن است بدون اطلاع، تبدیل به آلت دست هکرها شود و صفحه نمایش‌های دارای چیپست مخرب آن‌ها را بر روی دستگاه‌های نیازمند به تعویض صفحه نمایش قرار دهد. به این ترتیب، هکرها بدون دخالت مستقیم و با سو استفاده از واسطه‌ها، کنترل دستگاه‌های زیادی را به دست خواهند گرفت.

در زمان تعویض صفحه نمایش گوشی می‌توان چیپستی مخرب درون آن قرار داد

بیش از نیمی از کاربران گوشی‌ های موبایل حداقل یک مرتبه با مشکل شکستن نمایشگر مواجه شده و برای تعویض صفحه نمایش گوشی موبایل خود اقدام کرده‌اند. همین تقاضای بالا هکرها را به پیاده‌سازی روشی برای به دست گرفتن کنترل دستگاه از طریق نمایشگر ترغیب کرده است. البته بیشتر دستگاه‌های امروزی به سختی باز شده و هر تعمیرکاری قادر به تعمیر آن‌ها نیست، به همین دلیل کاربران مجبورند از نمایندگی‌های رسمی کمک بخواهند که نگرانی را از بین می‌برد. بهتر است همیشه به تعمیرکاران مورد اعتماد و باتجربه مراجعه کنید.


پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*