بررسی حس پریمیوم بودن هواوی نوا 2 پلاس (Huawei Nova 2 Plus)

هواوی nova 2 Plus ؛ میان رده‌ای برای آنها که می‌خواهند یک گوشی لوکس خریداری کنند

در این مطلب قصد داریم نگاه متفاوتی به هواوی نوا 2 پلاس (HUAWEI nova 2 Plus) داشته باشیم و این اسمارت فون را از نظر کیفیت ساخت بررسی کنیم تا ببینیم آیا کمپانی سازنده موفق شده است محصولی لوکس روانه‌ی بازار کند و یا خیر.

در ابتدا تنها دو یا سه برند بودند که تلفن های همراه هوشمند با صفحات بزرگ لمسی را روانه‌ی بازار می‌کردند و آنها نیز اغلب سالی یک محصول می‌ساختند و تمام وقت و توان خود را بر روی آن می‌گذاشتند. در واقع شما می‌توانستید عصاره‌ی تمام پیشرفت‌های تکنولوژیکی و بالا رفتن تجربه‌ی میدانی آن برند در تولید یک گوشی هوشمند را در محصول نهایی‌شان مشاهده کنید.

اما از زمانی که برندهای دیگر وارد این بازی شدند و تعداد محصولات در رده‌های مختلف بالاتر رفت، این موضوع تغییرات زیادی کرد. کمپانی‌‌های سازنده سالانه بیش از سه اسمارت فون را وارد بازار می‌کنند و همین موضوع سبب شده است که دسته‌بندی‌‌هایی تحت عنوان محصولات «میان رده»، «بالا رده» و «پرچمدار» شکل بگیرد. اما آیا این دسته‌بندی باعث شده است که شما به عنوان یک خریدار، از کیفیت کامل یک گوشی پرچمدار اطمینان داشته باشید؟ و یا آیا تمام محصولاتی که در رده‌های پایین‌تر قرار می‌گیرند، کیفیت پایین‌تری هم دارند؟

قطعا خیر. در طول سال‌های گذشته بارها دیده‌ایم پرچمدارانی که ایرادات ریز و درشت فراوانی داشته‌اند و حتی برخی از آنها مدت کوتاهی بعد از عرضه، از سطح بازار جمع‌آوری شده‌اند. در طرف مقابل، گوشی‌های ارزان‌تری هم بوده‌اند که در رده‌ی اسمارت فون های میان رده و بالا رده قرار می‌گرفته‌اند، اما از نظر کیفیت ساخت، با بعضی از پرچمداران کمپانی‌های دیگر برابری می‌کرده‌اند؛ هواوی نوا 2 پلاس دقیقا به همین دسته‌ی دوم تعلق دارد.

اگر ماه‌هاست که به سراغ گوشی های هواوی نرفته‌اید و هنوز هم همان محصولات اولیه‌ی این کمپانی را می‌شناسید، باید بگویم که در دست گرفتن نوا 2 پلاس و لمس کیفیت آن از نزدیک، قطعا باعث شگفتی‌تان خواهد شد. این اسمارت فون با وجود این که به خانواده‌ی نوا تعلق دارد و جزو میان رده‌های هواوی محسوب می‌شود، بدنه‌ای تمام فلزی دارد که با انحنای نرم و همگونی، به نمایشگر متصل می‌شود و یک گجت هوشمند یک‌پارچه را پیش چشمانتان تداعی خواهد کرد.

رنگ مات این فلز در کنار لبه‌های براش خورده، حاشیه‌های کم نمایشگر از طرفین و البته، وزن نسبتا سنگین، همگی سرنخ‌هایی هستند که در نگاه اول باعث می‌شوند مدل پلاس نوا 2 در دسته‌بندی گوشی‌‌های لوکس داخل ذهنتان طبقه‌بندی شود. در طراحی این اسمارت فون تلاش شده است تا هارمونی مناسبی برای تمام اجزا در نظر گرفته شود و نشانه‌های این هارمونی را در کم‌رنگ شدن لوگوی هواوی، محل مناسب قرارگیری دکمه‌های فلزی و حتی تناسب آیتم‌های قرار گرفته بر روی لبه‌ی پایینی مشاهده کنید که همگی در مجموع باعث می‌شوند به اصطلاح، گوشی خوش‌دستی پیش رویتان قرار بگیرد. به خصوص این‌که ضخامت نوا 2 پلاس حتی از پرچمداران محبوبی نظیر آیفون ۷ نیز کمتر است و همین موضوع برای بسیاری از کاربران، اولویت بالایی دارد.

تزریق حس برتری به عمق؛ این گوشی کار می‌کند!

بررسی حس پریمیوم بودن هواوی نوا 2 پلاس (Huawei Nova 2 Plus)

بارها شده است که محصولات لوکسی را دیده‌اید که جذابیت آنها تنها در ظاهرشان خلاصه می‌شود و بلافاصله پس از این که اولین کارکرد آنها را بررسی می‌کنید، از خرید خود و شاید هم، از اعتماد بیش از حد به چشمانتان، پشیمان می‌شوید! اما هواوی نوا 2 پلاس موفق شده است این حس برتری و لوکس بودن را از سطح ظاهر فراتر برود و در بعد فنی نیز شایستگی‌های فراوانی از خود نشان دهد.

گزینه‌های متنوعی که در نرم افزار دوربین تعبیه شده، به کاربران امکان می‌دهد که به طور کامل از قابلیت‌های دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی و دوربین‌های دوگانه‌ی اصلی مدل پلاس Nova 2 بهره ببرند. رابط کاربری اختصاصی این گوشی حالا از هر زمان دیگری روان‌تر شده و بخش های غیر کاربردی آن نیز کاملا حذف شده‌اند. قابلیت‌های متعددی برای گوش دادن به موسیقی باکیفیت و پردازش سه بعدی امواج در نوا 2 پلاس وجود دارد که در کنار نمایشگر واضح و پرنور این محصول، آن را به یک ایستگاه کامل برای طرفداران سرگرمی‌های چند رسانه‌ای تبدیل می‌کند.

همچنین سرعت و دقت بالای سنسور اثر انگشت این گوشی که حتی از غول‌هایی نظیر آیفون ۷ نیز بالاتر است، در ترکیب با قابلیت‌هایی نظیر امکان ثبت تصویر سلفی و پیمایش رابط کاربری با استفاده از آن، باعث تمایز این اسمارت فون نسبت به رقبا می‌شود.

بنابراین به جرات می‌توان گفت که این گوشی یکی از آن نمونه‌های انگشت‌شماری است که در دسته‌ی میان‌ رده های اندرویدی قرار می‌گیرند و کیفیت ساخت بالایی را هم در ظاهر و هم در عملکرد فنی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بنابراین اگر تنها یک سوال ساده وجود داشته باشد مبنی بر این که «آیا در دست گرفتن و اجرای امکانات نرم افزاری هواوی نوا 2 پلاس، حس در اختیار داشتن یک گوشی لوکس و پریمیوم را در اختیارتان می‌گذارد؟»، باید بگوییم که یک جواب ساده هم برای آن وجود دارد و آن هم این است: «بله»!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*