دستیار دیجیتالی بیکسبی

آغاز به کار دستیار دیجیتالی بیکسبی از امروز در بیش از 200 کشور جهان

تاکنون دستیار دیجیتالی بیکسبی (Bixby) تنها در کشور آمریکا و کره جنوبی قابل استفاده بود اما امروز سامسونگ آن را در بیش از 200 کشور جهان فعال کرده است.

سامسونگ از زمان معرفی دستیار دیجیتالی بیکسبی مانور زیادی روی هوشمندی و توانایی‌هایش داده و به قدری برایش ارزش قائل است که در گلکسی اس 8 دکمه سخت افزاری اختصاصی به منظور فعال‌سازی هرجه راحت‌تر بیکسبی تعبیه کرد. طی یک ماه پیش امکان کار با دستیار دیجیتالی بیکسبی تنها در ایالات متحده آمریکا فراهم و همزمان در سایر کشورها، دکمه سخت افزاری بیکسبی به زائده‌ای بلا استفاده تبدیل شده بود. به تازگی امکان استفاده از بیکسبی در سراسر جهان به وجود آمده و تمامی دارندگان گلکسی اس 8 می‌توانند به وسیله این دستیار صوتی به انجام کارهایشان بپردازند.

دستیار دیجیتالی بیکسبی

تا به این لحظه بیکسبی تنها از زبان‌های انگلیسی آمریکایی و کره‌ای پشتیبانی می‌کند و حتی خبری از زبان‌های پر استفاده نظیر چینی، فرانسوی و اسپانیایی نیست. به نظر می‌رسد اضافه شدن زبان جدید به دایره لغات بیکسبی زمان زیادی را می‌طلبد و بعید به نظر می‌رسد که دستیار دیجیتالی جدید سامسونگ از زبان فارسی نیز پشتیبانی کند. بیکسبی به لهجه و نوع تکلم زبان حساس بوده و ممکن است گاهی متوجه صحبت‌های فردی که زبان دومش انگلیسی است نشود. سامسونگ نیز اعلام داشته بیکسبی را به هوش مصنوعی پیشرفته و یادگیری عمیقی مجهز کرده که همواره برای نزدیک‌تر کردن نحوه تکلمش به زبان محاوره‌ای رایج در میان مردم تلاش می‌کند.

کره‌ای ها در دستیار دیجیتالی جدیدشان پشتیبانی کامل از اپلیکیشن‌های شخص ثالث را گنجانده‌اند؛ به طرزی که کاربر می‌تواند با استفاده از بیکسبی کنترل کامل برنامه موردنظرش را بدون حتی یک لمس به دست بیاورد. شاید این قابلیت گامی بزرگ به سوی آینده دستیارهای دیجیتالی و صوتی باشد که اولین بار توسط مهندسان سامسونگ برداشته شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*