لباس فضایی اسپیس ایکس

ایلان ماسک از لباس فضایی اسپیس ایکس رو نمایی کرد

ایلان ماسک، میلیارد نابغه معروف، در حساب اینستاگرام خود برای اولین بار تصویری از لباس فضایی اسپیس ایکس را به نمایش گذاشت. وی وعده اطلاعات بیشتری داده است.

تصویری که آقای ماسک،‌ بنیان‌گذار و رئیس کمپانی هوافضای خصوصی آمریکایی اسپیس ایکس (SpaceX)‌، امروز چهارشنبه (23 آگوست/1 شهریور) در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت، اولین تصویر رسمی از لباس فضایی اسپیس ایکس است که منتشر می‌شود. ماسک 46 ساله همچنین وعده داده است در چند روز آینده اطلاعات بیشتری از این لباس جدید منتشر خواهد شد.

لباس فضایی اسپیس ایکس

تصویر لباس فضایی اسپیس ایکس که در آقای ماسک اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت.

بنابر اظهارات ماسک، این لباس عملا کار می‌کند و در محیط خلا نیز با موفقیت آزمایش شده است. همانطور که می‌بینیم، لباس فضایی اسپیس ایکس رنگی سفید در کنار ظاهری فضایی و جذاب دارد. ماسک همچنین می‌افزاید حفظ تناسب بین ظاهر و کارایی لباس کاری به شدت سخت بوده و در صورتی که قصد داشتند از بین ظاهر و یا کارایی یکی را برگزینند، روند طراحی این لباس جدید بسیار آسان‌تر می‌شد.

لباس فضایی اسپیس ایکس

کپسول اژدها

علیرغم این‌که ماسک اشاره‌ای به این موضوع نکرده است، اما به نظر این لباس توسط فضانوردانی که قرار است سوار بر «کپسول اژدها» (Dragon Capsule) به فضا سفر کنند پوشیده می‌شود. ناگفته نماند اژدها نام فضاپیماهای کوچک ساخت کمپانی اسپیس ایکس است که چندین بار قابل استفاده هستند.

البته باید به این موضوع توجه داشت که این لباس تنها یک لباس حفظ فشار و استفاده درون فضاپیما است، در نتیجه برای خورج از فضاپیما و پیاده روی فضایی کاربردی ندارد. به عبارت دیگر لباس فضایی اسپیس ایکس تنها برای حفظ فشار بدن فضانورد، آن‌هم در صورتی که اتاقک فضاپیما با افت فشار ناگهانی روبرو شود، کاربرد دارد.

لباس فضایی اسپیس ایکس

لباس فضانوردی بوئینگ

فضانوردان ناسا که در آینده با کمک اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) اعزام و از آن‌جا به مقصد زمین باز می‌گردند از افرادی خواهند بود که هنگام مسافرت فضایی این لباس را بر تن خواهند داشت. اوایل سال میلادی جاری نیز کمپانی هوافضا، امنیتی و دفاعی آمریکایی بوئینگ (Boeing) از لباس فضانوردی خود برای فضایی که به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام می‌شوند رونمایی کرد.

لباس فضایی اسپیس ایکس

تصویری از لباس فضایی اسپیس ایکس که سال گذشته در وبسایت ردیت دیده شد.

تصویری که امروز توسط آقای ماسک از لباس فضایی اسپیس ایکس منتشر کرد، مشابه تصویری است که سال گذشته در وبسایت خبررسانی کاربر محور ردیت (Reddit) با نام لباس فضانوری اسپیس ایکس به نمایش در آمد. این لباس طراحی بسیار ظریف و ظاهری شبیه لباس‌های موجود در فیلم‌های علمی تخیلی دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*