پشتیبانی از تم سفارشی

پشتیبانی از تم سفارشی احتمالا به اندروید 8 اوریو اضافه خواهد شد

پشتیبانی از تم سفارشی یکی از قابلیت‌ های جالبی است که انتظار داریم در اندروید 8 اوریو شاهد آن باشیم. هر کاربر قادر خواهد بود پوسته دلخواه خود را بسازد.

یکی از مهمترین نقاط قوت اندروید که کاربران را به آن متمایل می‌کند، قابلیت سفارشی‌سازی در بخش‌های مختلف است. کاربران می‌توانند از لانچرهای سفارشی استفاده کرده و پک‌های آیکون مورد علاقه‌شان را به راحتی دانلود و نصب کنند. با وجود باز بودن دست کاربر برای تبدیل این موارد به حالت دلخواه، در اندروید خام و بیشتر رابط‌های کاربری اختصاصی گوشی‌سازان، قابلیتی برای سفارشی‌سازی کردن پوسته وجود ندارد. پس کاربران علاقه‌مند به زیر و رو کردن ظاهر رابط کاربری، ناچار به روت کردن دستگاه به منظور نصب رام‌های سفارشی خواهند بود.

پیش از این اخباری مبنی بر تصمیم گوگل به منظور اضافه کردن یک موتور قدرتمند سفارشی‌سازی تم در اندروید خام شنیده بودیم، اما حالا اطلاعات بیشتری درباره این موضوع به دست آورده‌ایم. توسعه‌دهندگان وب سایت تخصصی XDA به قابلیت پشتیبانی از تم سفارشی در اندروید 8 اوریو پی برده‌اند.

پشتیبانی از تم سفارشی

به این ترتیب می‌توان با استفاده از بخش OMS که اکنون با اندروید 8 اوریو به صورت یکپارچه در آمده، پوسته‌‌هایی فعال کرد که ظاهر رابط کاربری را به طور کامل تغییر می‌دهند. کاربران دیگر همانند سابق نیاز نخواهند داشت برای سفارشی کردن رابط کاربری دستگاه را روت کرده و در سیستم عامل دست ببرند.

پشتیبانی از تم سفارشی

این روش در حال حاضر به افزایش مجوزها از طریق Android Debug Bridge نیازمند است. مشکل اینجاست که دسترسی‌های اعمال شده بعد از هر بار راه‌اندازی مجدد دستگاه از بین می‌روند. پس کاربر مجبور خواهد بود از پوسته‌ای که اعمال کرده استفاده کند و یا به وارد کردن چند خط کد دستوری ADB بپردازد.

پشتیبانی از تم سفارشی احتمالا به زودی در قالب یک اپلیکیشن اضافه می‌شود

توسعه‌دهندگان وب سایت XDA معتقدند گوگل، احتمالا تا چند هفته آینده یک اپلیکیشن مدیریت پوسته به منظور پشتیبانی از تم سفارشی برای اندروید 8 اوریو منتشر خواهد کرد. انتظار داریم گوگل پیکسل، گوگل پیکسل ایکس ال، نکسوس 5 ایکس و نکسوس 6 پی نخستین محصولاتی باشند که این برنامه را دریافت می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت XDA مراجعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*